וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדו 2 ק"ג ממשקלם: תיעוד ראשון של הנערים בתאילנד בבית החולים

11.7.2018 / 15:02

במשרד הבריאות אומרים כי מצבם הכללי טוב והם קיבלו חיסונים מפני כלבת וטטנוס, ובתמונות ממיטתם הם נראו עם מסיכות על פניהם. בסרטון נוסף שפרסם הצי נראה כי הם חולצו כשהם מורדמים כדי שלא ייכנסו לפאניקה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

12 הנערים ומאמנם שחולצו מהמערה בצפון תאילנד במהלך השבוע איבדו כשני ק"ג ממשקלם, אך מצבם הבריאותי הכללי טוב והם לא מראים סימנים של לחץ - כך אמר היום (רביעי) גורם בכיר בשירותי הבריאות. לפי גורמים רשמיים, הם הצליחו לשרוד מתחת לקרקע בזכות שתיית מים שירדו דרך קירות המערה. היום פרסמה הממשלה תמונות ראשונות שלהם ממיטותיהם בבית החולים, כשמסיכות מגן לפניהם.

"לפי ההערכה שלנו, מצבם טוב והם לא בלחץ. דאגו להם היטב במערה. רובם איבדו משקל ממוצע של שני ק"ג", אמר ת'ונגצ'אי לרטווילריטנפונג, מפקח במשרד הבריאות. לדברי הבכיר, לאחד הנערים שחולצו אתמול יש זיהום בריאות וכל חברי הקבוצה התחסנו מפני כלבת וטטנוס.

הם יישארו בבית החולים למשך שבוע עד עשרה ימים, ואז יזדדקו לעוד 30 יום להתאוששות בביתם.

הוריהם של ארבעת הנערים הראשונים ששוחררו ביום ראשון הורשו לבקר אותם, אבל הם לבשו חליפות מגן ועמדו במרחק של כשני מטרים מהם כאמצעי זהירות.

הנערים ששוחררו מהמערה בבית החולים בצפון תאילנד, 11 ביוני 2018. ממשלת תאילנד, מערכת וואלה! NEWS
יידרשו ל-30 יום מנוחה בבית. הנערם בבית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, ממשלת תאילנד

13 הנערים, בני 11 עד 16, ומאמנם בן ה-25, נעדרו אחרי שיצאו לסייר באזור המערות שבמחוז צ'יאנג ראי, סמוך לגבול עם מיאנמר, ב-23 ביוני. רק כעבור תשעה ימים, שני צוללנים בריטים איתרו אותם. מבצע החילוץ שלהם, שכלל את הכשרתם בצלילה דרך מעברים צרים ותת-ימיים, הייתה אתגר עצום. חבר לשעבר ביחידת "אריות הים" בצי התאי מת ביום שישי האחרון במהלך אחת המשימות.

היום פרסם הצי תיעוד ראשון מפעולות החילוץ שחשף כי הנערים חולצו כשהם מורדמים על אלונקות, כדי למנוע מהם להיכנס לפאניקה במהלך הצלילה.

מפקד יחידת "אריות הים", אדמירל אפקורן, שיבח את המאמצים הבינלאומיים. "אנחנו לא גיבורים, המשימה הייתה מוצלחת בשל שיתוף הפעולה מצד כולם", אמר. "עבור 'אריות הים', זה מה שאומנו עבורו. לצי יש מוטו - אנחנו לא נוטשים את העם".

עוד באותו נושא

חשש לזיהום, קשיי תזונה ושיקום: מה צפוי לנערים שחולצו מהמערה?

לכתבה המלאה
צילום: מתוך הפייסבוק של Thai NavySEAL, עריכה: יאיר דניאל

אזרחי המדינה הגיבו בשמחה ובאנחת רווחה אחרי השלמת מבצע החילוץ של חברי קבוצת "חזירי הבר" ממערות ת'אם לאונג אתמול, עם סיומה של החוויה הקשה שריתקה את תאילנד ואת העולם כולו.

חילוצם הדרמטי שלט בכותרות הראשיות של עיתוני תאילנד. "הויה, המשימה הושלמה", הכריזה כותרת אחת, שציטטה את קריאות השמחה של צוללני הצי התאי שהיו מעורבים במשימת החילוץ.

ההאשטג #הויה היה פופולרי ברשתות החברתיות במדינה, והגולשים הפגינו את תמיכתם במאות המחלצים, שכללו צוללנים מרחבי העולם, שעזרו לחלץ את הנערים. לפי מסמך ממשלתי, אלו הגיעו מבריטניה, מארצות הברית, מיפן, מלאוס, ממיאנמר, מסין ומאוסטרליה. מתנדבים נוספים הגיעו מדנמרק, מגרמניה, מבלגיה, מקנדה, מאוקראינה ומפינלנד.

ראש הממשלה, פריות צ'אן-אוצ'ה, הודה בהודעה שמסר בשידור חי לכל מי שהיה "מעורב במבצע וחלק את הידע, את המשאבים ואת הציוד שלו".

(עדכון ראשון: 10:23)

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully