וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצה לסוריה במצנח רחיפה וחבר לדאעש: אישום נגד צעיר מג'לג'וליה

18.7.2018 / 11:45

לפי כתב האישום נגדו, חצה נידאל סלאח בן ה-26 את הגבול לסוריה באמצעות מצנח רחיפה, ושם חבר לכוחות "המדינה האסלאמית". עד שנשבה בידי צבא סוריה, השתתף בקרבות של הארגון, פעל לגיוס פעילים בישראל ואף לקח חלק בפיתוח מזל"טי ריגול ונפץ

צילום: ערוץ 10, עריכה: איתי עמרם

נידאל סלאח, תושב ג'לג'וליה בן 26, נאשם כי חצה את הגבול לסוריה באמצעות מצנח רחיפה וחבר לכוחות "המדינה אסלאמית" (דאעש) - כך הותר לפרסום היום (רביעי). הוא נאשם בין היתר בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, חברות בארגון טרור ומסירת ידיעה לאויב. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז, בחודשים יולי עד אוקטובר 2015, החליטו סלאח וכמה מחבריו לחצות את הגבול לסוריה ולחבור לכוחות של ארגון הטרור, כדי לסייע לאנשיו בלחימה מול צבא אסד. הוחלט כי חלק מהחבורה תטוס לטורקיה ומשם יחצו את הגבול, בעוד סלאח וחבר נוסף - חוסאם חגלה - יחצו ישירות לסוריה באמצעות מצנחי רחיפה. השניים רכשו מצנחים מתאימים, למדו על הפעלתם בצפייה בסרטוני הדרכה והתאמנו בשימוש בהם בשטחים פתוחים סמוך לג'לג'וליה.

בשלב מסוים נטשו שאר החברים את התוכנית - אך חגלה וסלאח החליטו להמשיך. פעם אחת נכשלו בשל תקלה טכנית, אולם ב-24 באוקטובר 2015 ניסע סלאח לבדו פעם נוספת - והצליח. לפי כתב האישום, הוא אף התחמק באוויר מאש שנפתחה לעברו מהצד הסורי, ונחת בשלום.

עוד בוואלה! NEWS
ילדה בת עשר טבעה למוות בבריכת מלון לאונרדו בים המלח
תיעוד: נזקי התקיפה שיוחסה לישראל בבסיס הצבאי בסוריה
האזורים המסוכנים בישראל: האם גם אתם חשופים לרעידת אדמה?

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
מצעד של דאעש בסוריה/רויטרס

תחילה נעצר, נחקר ועונה בברוטאליות על ידי אנשי דאעש, להם מסר פריטי מידע שונים לגבי ישראל. לאחר זמן מה הצליח לרכוש את אמונם, שוחרר והצטרף באופן רשמי לארגון. לפי הפרקליטות, במשך כשנתיים וחצי שהה סלאח בסוריה עם אנשי ארגון הטרור ונטל חלק בפעילויות שונות, כולל מבצעים צבאיים.

נידאל סאלח, תושב ג'לג'וליה שחצה את הגבול לסוריה באמצעות מצנח. רפרודוקציה, ראובן קסטרו
חצה לסוריה במצנח. נידאל סלאח/ראובן קסטרו, רפרודוקציה

בכתב האישום נטען כי סלאח שובץ ל"ענף הייצור והפיתוח" של דאעש, שבו עבד עבור שכר חודשי במפעל לפיתוח וייצור מזל"טים למטרת תיעוד מהאוויר וכן נשיאת חומרי נפץ, בתפקיד האחראי על מערכת ההיגוי של הכלים. במסגרת זו אף השתתף בניסוי שבו העמיסו על אחד מכלי הטיס פצצה, והשתתף בשיחות בנוגע לאפשרות להשתמש בכלי טיס מעין אלה נגד ישראל. סלאח נאשם כי גם ניסה לבנות עבור דאעש מסוק קטן והגיע לשלבי בנייה מתקדמים. כמו כן, טוענים בפרקליטות, הוא אף לחם בקרבות של דאעש, קיבל מהארגון סכומי כסף מעת לעת וכן התבקש על ידי גורם בארגון לפעול לגיוס פעילים בתוך ישראל.

בסופו של דבר נפל סלאח בשבי כוחותיו של אסד, ולאחר תקופה מסוימת הצליח להימלט. במאי 2018 עבר באמצעות מבריח לטורקיה, וכחודש לאחר מכן טס לישראל, מלווה בבני משפחתו ועורך דינו. הוא נעצר עם נחיתתם בנמל התעופה בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully