וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ישראל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם היורופול

17.7.2018 / 20:15

אחרי שנה של מגעים חתמה המשטרה על ההסכם עם סוכנות המודיעין הפלילי של האיחוד האירופי. במסגרת ההסכם שאותו קידמו השר ארדן והמפכ"ל אלשיך, יחלקו הגופים מידע מקצועי על פשיעה, עבירות הון בינלאומיות וטרור. ישראל היא הראשונה במזרח התיכון החותמת על הסכם מסוג זה

מנכ"לית יורופול קתרין דה בול ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ה-17 ביולי 2018. אתר היורופול, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"לית יורופול קתרין דה בול ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, היום/מערכת וואלה! NEWS, אתר היורופול

המשטרה חתמה על הסכם עבודה ראשון מסוגו עם היורופול, סוכנות המודיעין הפלילית של האיחוד האירופי - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. במסגרת ההסכם, עליו חתם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במטה הארגון בהאג, יורחב שיתוף הפעולה בין המשטרה לבין האיחוד האירופי במאבק בפעילות פלילית חוצת גבולות, והוא יאפשר חילופי מידע אסטרטגי ומבצעי בין המשטרה וסוכנות המודיעין האירופית. ההסדר שם דגש מיוחד על שיתוף פעולה בנושאי טרור ומאפשר החלפת מידע מקצועי, ניתוחים אסטרטגיים, מידע על חקירות פליליות, והשתתפות בסמינרים אך אינו מאפשר העברת מידע אישי, למעט מקרים חריגים.

בחודשים האחרונים ניהלו השר לביטחון פנים גלעד ארדן והמשטרה משא ומתן נרחב עם בכירים בארגון ובאיחוד האירופי על חתימת הסכם העבודה, וישראל היא המדינה הראשונה במזרח התיכון עמה נחתם ההסכם. היורופול אמור לחתום על הסכם דומה עם מדינות נוספות במזרח התיכון בהן ירדן, מצרים וטורקיה. היורופול הוא משרד המשטרה האירופי המתאם בין 28 סוכנויות המשטרה של החברות באיחוד האירופי בנושאים של טרור ופשיעה בינלאומית. הארגון מעורב ביותר מ-40 אלף חקירות בשנה, בתחומים כמו מיגור טרור, סחר בסמים, פשיעת סייבר, פשע מאורגן ועוד.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט: עדיף לחטוף גינויים על הרג משגרי עפיפונים - מלהספיד ילדים
האזורים המסוכנים בישראל: האם גם אתם חשופים לרעידת אדמה?
לאחר הרפורמה בבריאות הנפש: ירידה של 60% בקשירת מטופלים

"אין טלטלה בשום מקום"- ארדן אמר כי ה"סאגה" בנושא מינוי המפכ"ל וכהונתו של אלשיך היא "בעיקר בתקשורת". שי מכלוף
השר לביטחון פנים גלעד ארדן/שי מכלוף

לארגון הסכם שיתוף פעולה מבצעי עם כ-15 מדינות נוספות, בהן ארצות הברית, קנדה ושוויץ, שכולל החלפת מידע מודיעיני, השתתפות בקבוצות עבודה וסמינריונים, ופתיחת משרדים רשמיים במטה הארגון בהאג, שמשמש גם מטה מבצעי שממנו מנוהלים מבצעים נרחבים לאכיפת חוק. לדברי גורמים מדיניים, חלה התקדמות גם במסלול הזה, אך מדובר בתהליך מורכב ופוליטי יותר שדורש אישור של הפרלמנט והנציבות האירופי. הסכם שיתוף פעולה מלא עשוי גם לכלול סעיף טריטוריאלי, בהתאם למדיניות האיחוד האירופי משנת 2012, שקובע כי ההסכם לא יחול בשטחים שמעבר לקוי 1967. בהסכם המקצועי שנחתם עם המשטרה, אין סעיף טריטוריאלי שכזה, למרות מדיניות האיחוד.

בהודעת היורופול אחרי החתימה נמסר כי ההסכם יביא "רמה חדשה של שיתוף פעולה בתחומים של עבירות הונאה, טרור ופשיעה פיננסית". מנכ"לית יורופול קתרין דה בול אמרה כי "ההסדר יכפיל את המגעים בכל הרמות ויפתח דלתות לשיתוף פעולה הדוק יותר, מה שהופך את האיחוד האירופי וישראל לבטוחים יותר". המפכ"ל אלשיך אמר כי "ההסכם יאפשר לחטיבת החקירות והמודיעין של משטרת ישראל לקדם את יכולותיה ולהתמודד בצורה הטובה ביותר עם איומים חדשים בתחום הפשע המאורגן, הפשיעה באינטרנט המנוצלת על ידי גורמים פליליים וגורמי טרור בינלאומיים, והמלחמה בטרור על צורותיו השונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרכז השליטה המשודרג של אגף התנועה בבית דגן  מפכ"ל המשטרה רוני אלשך גלעד ארדן. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
ארדן ואלשיך/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully