וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: שר החינוך יוכל לאסור כניסת "שוברים שתיקה" לבתי ספר

17.7.2018 / 7:32

בדיון לילי הצביעו 43 ח"כים בעד הצעתה של ח"כ מועלם רפאלי מהבית היהודי לתת לשר סמכות למנוע פעילות של גוף שפעילותו "סותרת את מטרות החינוך הממלכתי". בנט בירך: " חצו מזמן את גבולות השיח הלגיטימי". בארגון הגיבו: "רוצים לסתום לנו את הפה? סיימו את הכיבוש"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: אביעד בללי

(בווידאו: פעילות שוברים שתיקה בבית ספר בתל אביב, בשנה שעברה)

לאחר דיון ארוך אישרה הלילה (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חינוך ממלכתי, שכונה "חוק שוברים שתיקה" לפיו שר החינוך יקבע כללים למניעת פעילות במוסד חינוך של גוף שפעילותו עומדת בסתירה חמורה ומשמעותית למטרות החינוך הממלכתי. בנוסף, יקבע השר כללים למניעת פעילות במוסד חינוך של גורם חיצוני הפועל באופן יזום לנקיטת הליכים משפטיים מחוץ לישראל נגד חיילי צה"ל בשל פעולה שביצעו במסגרת תפקידם.

החוק שאותו הציעה חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי וקבוצת חברי כנסת עבר ברוב של 43 תומכים מול 24 מתנגדים. ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה: "מי שרוצה לתקן את הצבא לא צריך להוציא דיבתו רעה בחו"ל". לחברי האופוזיציה אמרה "זה ששתקתם עכשיו כשחברי הכנסת של הרשימה המשותפת הוציאו דיבתו של צה"ל - יעמוד לגנותכם בספר דברי הימים של הכנסת".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא פחות מבגידה": טראמפ פקפק בגופי המודיעין וספג ביקורת חריפה
החרדים זעמו על אמירות נתניהו; ההכרעה בחוק הפונדקאות נדחתה
צייד החוחיות הסדרתי נשלח לשנת מאסר: "צד ציפורים מוגנות ללא הפסק"

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
הרצאה של ארגון "שוברים שתיקה", ב-2016/ראובן קסטרו

שר החינוך נפתלי בנט בירך על אישור החוק ואמר כי "המציאות שבה ארגונים שחותרים תחת הלגיטימיות של מדינת ישראל ומכפישים את חיילי צה"ל יחלחלו אל תלמידי ישראל - הסתיימה היום". לדברי בנט, "שוברים שתיקה חצו מזמן את גבולות השיח הלגיטימי כשבחרו להוציא את דיבתה של מדינת ישראל רעה בזירה הבינלאומית. כל עוד הם פועלים בחו"ל כנגד מדינת ישראל וצה"ל, אני לא אאפשר את פעילותם במערכת החינוך".

ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), ראשונת המסתייגות אמרה כי "מדובר בחוק 'שוברים שתיקה' וארגוני שמאל אחרים. האתוס של שוברים שתיקה לא מסתנכרן עם תפיסת עולמי, ויחד עם זאת לא מפחיד אותי ולא מפריע לי שישמעו עמדות אחרות. ממה אתם מפחדים?? חוק הלאומנות שאתם מקדמים גורם נזק לישראל בעולם פי כמה ממה שגורמים נציגי שוברים שתיקה. אתם פחדנים". ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) קרא לעוד אנשים לשבור שתיקה: "מי שמפחד מדעות אחרות כנראה שיש לו סיבות טובות לכך".

שולי מועלם בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, דיון בקשיי המחלימים ממחלות קשות, כנסת. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
חנין ומועלם רפאלי/נועם מושקוביץ

מארגון שוברים שתיקה נמסר לאחר אישור החוק כי "אחרי ההדתה, מגיעה ההשתקה: בנט כל כך מפחד משוברים שתיקה שהוא העביר 'חוק להשתקת הכיבוש'. בנט רוצה להתנחל בכיתות של מערכת החינוך הממלכתית ולהרביץ בהם את תורתו, כפי שהוא ביטא אותה בתקשורת: מוצדק לירות בילדים פלסטינים בני שמונה, אבל אסור לפנות מתנחלים מבתיהם".

עוד הוסיפו בארגון כי "הניסיון לסתום לשוברים שתיקה את הפה, לא יצליח להסתיר מהם את הכיבוש, אבל הוא מוכיח עד כמה בנט וחבריו מפחדים מה אידיאולוגיה של עצמם. הגיע הזמן שיפנימו בנט וחבריו שכל עוד יש כיבוש יהיו גם חיילים שישברו שתיקה, שיחשפו מה אנחנו עושים בשטחים כבר 51 שנים. רוצים לסתום לנו את הפה? סיימו את הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully