וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל סיכלה": גנרל סולימאני אמור היה לנאום בעצרת ברצועה - וביטל

16.7.2018 / 18:55

גורמים ברצועה מאשימים את ישראל בביטול הנאום, שאמור היה להתקיים באמצעות וידאו בשם איראן בעצרת חמאס. מוקדם יותר פורסם כי סוליאמני יביע תמיכה בתנועת ההתנגדות, לאחר שבחודשים האחרונים התהדקו הקשרים בין חמאס לטהראן

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

גורמים ברצועת עזה האשימו היום (שני) את ישראל בשיבוש נאומו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה שאמור היה להתקיים היום באמצעות וידאו בפני עצרת שמארגן חמאס ברצועה. מוקדם יותר פורסם כי סולימאני יביע דברי תמיכה בשם איראן במאבק הפלסטיני ובתנועת "ההתנגדות" - כלומר חמאס והג'יהאד האסלאמי.

את האירוע, "אבקת השריפה הרטובה", איראן עורכת זה כמה שנים במוקדים שונים במזרח התיכון שבהם היא מעוניינת להטביע את חותמה. באירוע צפויים לקחת חלק גורמים שונים בחמאס, הצפויים לקיים הצבעה על כמה נושאים שקשורים לטרור העולמי.

בחודשים האחרונים התהדקו הקשרים בין חמאס לבין טהראן. האחרונה מספקת לחמאס סיוע כספי נכבד בכל חודש. בין היתר איראן היא זו שמשלמת פיצויים למשפחות הרוגים שנפגעו במהלך ההפגנות שמארגן חמאס בסמוך לגדר.

לקריאה נוספת:
למרות הפיוס: באיראן ממשיכים לדחוף את חמאס לבצע פיגועים
בחירתו של חמאס: הקשר בין הפיוס עם הרשות להפגנות בטהראן

מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, ספטמבר 2016. AP
שידור הנאום בוטל. סולימאני/AP

לפני כמה שבועות נאם אחד מיועציו של חמינאי, עלי אכבר וילאתי, בפני עצרת שארגן חמאס. יחד עם זאת, נאומו של סולימאני נחשב לאירוע יוצא דופן, בין היתר בשל יריבותו הקשה עם כמה ממדינות ערב, בהן ערב הסעודית, ירדן, מצרים, איחוד האמירויות ועוד. צעד זה מסמל שלב נוספת בהתקרבות בין איראן לבין חמאס.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, התייחס לאירוע טרם ביטולו בעמוד הפייסבוק שלו בערבית: "מעניין על מה הוא הולך לדבר? על פיתוח רצועת עזה? שיקום בניינים ובתים? הגדלת אספקת חשמל? מים? סיוע לנזקקים? איראן השיעית משקיעה כספים בארגון הטרור חמאס, לא ברצועת עזה, ולא בתושביה, ובמוקדם או במאוחר תגיע 'לפדות את השיק'. כשם שלסולימאני לא אכפת מתושבי סוריה, כך לא אכפת לו מכם. תושבי רצועת עזה, תתעוררו, זאת קריאת השכמה, רגע לפני שרצועת עזה הופכת לטהראן".

(עדכון ראשון: 12:55)

עוד באותו נושא

עקבו אחרי הכסף: חמאס עושה הכול כדי להוכיח את קרבתו לאיראן

לכתבה המלאה
פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
פעילי חמאס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully