וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבו אחרי הכסף: חמאס עושה הכול כדי להוכיח את קרבתו לאיראן

10.6.2018 / 11:00

אחרי השבר שנוצר בתחילת מלחמת האזרחים בסוריה, נראה שהחליטו בארגון להתפייס עם טהראן מחדש. ברצועה מעריכים כי איראן אחראית לתשלום למפגינים באזור הגדר, הנאמד ב-250 דולר לאדם. זאת, לצד מימון התשתית הצבאית של חמאס שעל פי דיווחים תוקם בדרום לבנון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ביום חמישי נערכה בעיר עזה סעודת איפטאר מיוחדת, לשבירת צום הרמדאן. במקום חולקה ארוחת ערב למשפחות הרוגים ופצועים פלסטינים, בדומה לסעודות איפטאר רבות אחרות. אולם, מה שייחד את הסעודה ההיא הייתה החסות האיראנית שלה - כשהאירוע כולו צוין על מנת להעביר מסר של הערכה וכבוד לטהראן.

הסעודה, שנערכה לציון יום ירושלים הבינלאומי המזוהה עם איראן, מומנה למעשה על ידי ממשלתה. יתרה מכך, עלי אכבר ולאיתי, אחד מיועציו הקרובים ביותר של המנהיג הרוחאני עלי חמינאי ובכיר בעצמו בממשל האיראני, נשא דברים באמצעות הרשת. כל זה כאשר במקום התארחו ראש חמאס ברצועה, אסמאעיל הנייה, וכן אחד מראשי הג'יהאד האסלאמי ברצועה. הנייה נשא דברים בשבח הצעדות על גדר והפליג בשבחם של הפצועים וההרוגים.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד: ישראל לא מתואמת עם רוסיה על תקיפותיה בסוריה
עפיפונים קלילים עם השלכות כבדות: המחדל שחשף את חוסר האונים של ישראל
שורת שריפות בעוטף עזה; צה"ל ירה לעבר חוליה שהכינה בלוני נפץ

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
הכול כדי להתקרב מחדש לאיראנים. פעילי חמאס/רויטרס

אירוע זה, כמו גם האורחים ונושאי הנאומים, מעידים עד כמה מעוניין חמאס בתקופה האחרונה להוכיח לאיראנים את קרבתו אליהם. לאחר סיום מלחמת האזרחים בסוריה והשתלטות המשטר מחדש על המדינה עם חיזבאללה, נראה שבצמרת הארגון קיבלו החלטה דרמטית - לעשות כל מה שניתן כדי להתקרב לאיראנים ולהתפייס איתם. זאת, בעקבות השבר שנוצר בתחילת מלחמת האזרחים בסוריה, אז עזבה כל צמרת חמאס את דמשק לאחר שיצאה נגד הפעולות שנקט בשאר אסד נגד האחים המוסלמים במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

250 דולר תמורת פציעה בקרבת הגבול

מה פשרה של הקרבה הזו דווקא כעת? ייתכן שפשוט כסף. חמאס עומד בפני לא מעט אתגרים תקציביים בתקופה האחרונה, בין היתר לנוכח המצב ההומניטרי הקשה ברצועה. הירידה בהברחות מסיני לעזה ולהיפך, וכן הירידה בגביית המסים, הציבו אותו בפני אחד מהמשברים הכספיים הגדולים ביותר שידע בהיסטוריה שלו. גם נותנות החסות המרכזיות, קטאר וטורקיה, אינן ממהרות להעביר לעזה כספים כבעבר.

האיראנים החליטו להתגייס לטובת חמאס גם בנושא ההפגנות על הגדר. כל פלסטיני שנפצע בקרבת גדר הגבול מקבל סכום משמעותי למדי במונחים עזתיים, הנאמד בכ-250 דולר. ההערכות בעזה הן שמי משלם את הכספים הללו היא לא אחרת מאשר איראן.

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, 23 במאי 2018. AP
משם מגיע הכסף? המנהיג העליון של איראן, חמינאי/AP

בכלי התקשורת הלבנוניים דווח כי חיזבאללה מאפשר לחמאס להקים תשתית צבאית בדרום לבנון, הכוללת בין היתר רקטות. ניתן לשער מהיכן מגיע הכסף עבור התשתית הזו. על רקע העימות המורכב עם איראן בסוריה ונוכחות חיזבאללה באזור, הקמה של תשתית צבאית של חמאס, ממש על הגבול עם ישראל, עלולה לייצר אתגר לא פשוט בכלל לצה"ל בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully