וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: ישראל לא מתואמת עם רוסיה על תקיפותיה בסוריה

10.6.2018 / 1:52

השליט הכחיש כי יש תיאום בין שתי המדינות בריאיון שהעניק ל"דיילי מייל" הבריטי, ואמר כי הנוכחות האיראנית בשטח ארצו לגיטימית. זאת ברקע הדיווחים על הבנות בין מוסקבה לישראל. "איך הם יכולים לעזור לנו ובו בזמן לשתף פעולה עם האויב?"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא סוריה בשאר אסד הכחיש כי ישראל מתאמת עם רוסיה את תקיפותיה במדינה ואמר כי נוכחות הכוחות האיראניים בארצו לגיטימית. בריאיון שהעניק לעיתון הבריטי דיילי מייל, שפורסם הלילה (ראשון), אמר הרודן כי מוסקבה "מעולם לא שיתפה פעולה נגד סוריה עם אף אחד".

"איך הם יכולים לעזור לצבא סוריה להתקדם ובו בזמן לפעול עם אויבינו כדי להרוס את הצבא שלנו?", שאל אסד, בריאיון ראשון לכלי תקשורת בריטי מאז 2015. הוא האשים את המערב במדיניות קולוניאליסטית ואמר כי הטענות כי הוא השתמש בנשק כימי נגד אזרחיו הן "שקרים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ סירב לתמוך בהצהרת ה-G7: "טרודו חלש ולא כן"
עפיפונים קלילים עם השלכות כבדות: המחדל שחשף את חוסר האונים של ישראל
טראמפ המריא לסינגפור: "הפסגה עם קים היא הזדמנות חד פעמית בשבילו"

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין ובשאר אל אסד במהלך פגישתם בסוצ'י, רוסיה. רויטרס
פוטין ואסד בפגישתם בסוצ'י, בחודש שעבר/רויטרס

בשבועות האחרונים נפוצו דיווחים על כך שבין רוסיה לישראל יש הבנות על המשך הנוכחות האיראנית במדינה, אך אלו הוכחשו על ידי רושלים. לפי דיווחים של הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקופה האחרונה חלה מתיחות בין רוסיה לאיראן סביב עתידה של סוריה, אך לפחות ברמה ההצהרתית שלוש המדינות ממשיכות להציג חזית אחידה.

אתמול נפגשו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני במהלך כנס כלכלי בסין. פוטין אמר כי שיתוף הפעולה בין המדינות בסוריה מניב תוצאות טובות.

עוד באותו נושא

פוטין ורוחאני נפגשו בסין: "שיתוף הפעולה שלנו בסוריה מוצלח"

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני בפסגה בסין. 9 ביוני 2018. רויטרס
רוחאני עם פוטין/רויטרס

אסד נשאל במהלך הריאיון גם על מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, שאותה שקלו הרוסים להעביר לכוחותיו בעקבות תקיפת ארצות הברית, בריטניה וצרפת באפריל, אך נסוגו מכך - לפחות ברמה ההצהרתית - ברקע לחץ ישראלי כבד. "אלו שיקולים פוליטיים, יש להם את השיטות שלהם", הסביר השליט. "בין אם הם הולכים לשלוח אותה (את המערכת) או לא, זו סוגייה צבאית. אנחנו לא מדברים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully