וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ סירב לתמוך בהצהרת ה-G7 ותקף: "ארה"ב כמו קופת חזיר"

עמרי נחמיאס וסוכנויות הידיעות

10.6.2018 / 2:36

טראמפ התנער מהודעת הסיכום של פסגת המדינות המתועשות שהביעה תמיכה בסחר חופשי. לדבריו ראש ממשלת קנדה נהג כלפיו בצורה נעימה בפסגה רק כדי לבקר את המכסים שהטיל לאחר מכן. עוד טען כי ארה"ב נוצלה וכי "טרודו חלש וחסר כנות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מנהיגי ארגון המדינות המתועשות, ה-G7, סיימו במהלך הלילה (ראשון) פסגה שנערכה במשך שלושה ימים בקנדה. בהודעה משותפת נטען כי המדינות החברות - ארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, איטליה גרמניה ויפן - הסכימו על הצורך ב"סחר חופשי, הוגן ומיטבי עבור כל הצדדים" ועל חשיבות המלחמה בפרוטקציוניזם, כלומר ב"חסמים, מכסים וסובסידיות". זמן קצר לאחר מכן התנער נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מהצהרה זו ותקף את ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו.

טראמפ הודיע כי הוא הנחה את הממשל שלא לחתום על הצהרת הסיכום הרשמית של הפסגה, זאת "בהתבסס על הצהרותיו השקריות (של טרודו, ע"נ) במסיבת העיתונאים, והעובדה שקנדה גובה מכסים גבוהים מהחקלאים והעובדים שלנו".

טראמפ תקף את טרודו בציוץ נוסף בטענה ש"הוא התנהג בצורה כל כך נעימה במהלך פגישותינו בוועידה ואחרי שעזבתי ואמר במסיבת עיתונאים כי 'המכסים האמריקנים היו סוג של מעליבים' וכי 'לא ניתן שידחקו אותנו לפינה'. מאוד לא הוגן וחלש".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מבודד לפני פסגת ה-G7: "שום מנהיג לא נשאר לנצח"
טראמפ ממשיך להתסיס לפני הפסגה: להחזיר את רוסיה ל-G7
"צפה לתגובה נחושה": זעם עולמי על טראמפ עקב הטלת המכסים

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפסגת G7 בקנדה, יוני 2018. טוויטר, צילום מסך
טראמפ בפסגת ה-G7 עם מרקל, מקרון ומיי/צילום מסך, טוויטר

טרודו טען בתגובה לדבריו של טראמפ כי כל מה שנאמר בפני התקשורת נאמר בעבר גם בפניו. מלשכתו של ראש ממשלת קנדה נמסר כי הוא "לא אמר שום דבר שהוא לא אמר בעבר - הן בפומבי והן בשיחות פרטיות עם הנשיא".

טראמפ, שהטיל בשבוע שעבר מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום מקנדה, האיחוד האירופי ומקסיקו, קיצר את שהותו בפסגה כדי להמריא לפסגה עם נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור. במסיבת עיתונאים שקיים אחרי שעזב את המקום אמר טראמפ כי ארצות הברית "נוצלה במשך שנים" וכי היא שימשה כ"קופת חזיר שכולם ממשיכים לשדוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סדרת הציוצים של טראמפ:

הוא אף איים לנתק את הסחר עם מדינות שנהגו בארצות הברית בצורה בלתי הוגנת. "אלה הן לא רק מדינות G7", הדגיש טראמפ. "אני מתכוון, יש את הודו, שבה חלק מהמכסים הם 100 אחוזים... ואנחנו לא גובים דבר. וזה הולך להיפסק, או שנפסיק לסחור עם המדינות האלה".

טראמפ אמר בפני הכתבים כי הוא הציע לבטל את חסמי הייבוא והמכסים כולם. לדבריו המכסים שהטיל נועדו להגן על התעשייה האמריקנית מפני תחרות בינלאומית לא הוגנת, כחלק ממדיניות "אמריקה תחילה" שאותה הוא מוביל.

בנוסף לנושא הסחר, הודעת הסיכום של פסגת ה-G7 כללה גם דרישה משותפת ממוסקבה "לחדול מפעולות המערערות את היציבות" ולסגת מתמיכתה בנשיא סוריה בשאר אסד. בנוסף לכך, המדינות החברות בארגון הסכימו על מחויבותן להבטיח כי תכנית הגרעין של איראן תישאר למטרות שלום. הן לא הגיעו להסכמה במהלך הפסגה בנושא האקלים, זאת בעקבות סירובה של ארצות הברית ליישם את הסכם פריז והחלטתו של טראמפ לסגת ממנו.

ביום שישי עקץ טראמפ את טרודו בעקבות הביקורת שלו ושל נשיא צרפת עמנואל מקרון על הטלת המכסים. "אנא ספרו לראש הממשלה טרודו ולנשיא מקרון שהם גובים מארצות הברית מכסי מגן מאסיביים ויוצרים מחסומים לא מוניטריים", כתב טראמפ.

בציוץ נוסף כתב טראמפ כי טרודו "כועס כל כך, ומעלה את היחסים שהיו לקנדה וארצות הברית לאורך שנים רבות, ועוד כל מיני דברים אחרים, אבל הוא לא מזכיר את העובדה שהם גובים מאיתנו 300% על מוצרי חלב, פוגעים בחקלאים שלנו והורגים את החקלאות!".

(עדכון ראשון: 1:58)

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בפסגת ה-G7 ב-10 ביוני 2018. רויטרס
ביקר את המכסים שהטילה ארה"ב. טרודו/רויטרס
מנהיגי ארגון המדינות המתועשות בפסגת ה-G7 בקנדה ב-9 ביוני 2018. רויטרס
מנהיגי המדינות בפסגת ה-G7, אתמול/רויטרס
מקרון, טרודו, טראמפ ומרקל בפסגת ה-G7 בקנדה ב-8 ביוני 2018. רויטרס
מנהיגי צרפת, קנדה, ארה"ב וגרמניה בפסגת ה-G7, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully