וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפה לתגובה נחושה": זעם עולמי על טראמפ עקב הטלת המכסים

הרפורמה על יבוא פלדה ואלומיניום מקנדה, מקסיקו ואירופה נכנסה לתוקפה ועוררה סערה. מנהיגי המדינות הגיבו בזעם ואף הטילו מיסוי נגד על ארצות הברית החל מיבוא פלדה ועד יבוא שקי שינה ועטים. נשיא צרפת מקרון כינה את הרפורמה כמהלך "בלתי חוקי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ביקורות רבות נשמעו במהלך היממה האחרונה מצד קנדה, מקסיקו ואירופה אודות החלטת ארצות הברית להחיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום. אליהם הצטרפו גם בכירים רפובליקנים בקונגרס האמריקני. מנהיגי המדינות שנפגעו הגיבו בזעם וקבעו מיסוי נגד על ארצות הברית החל מיבוא פלדה ועד יבוא שקי שינה ועטים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשיחת טלפון כי צעדיה של ארצות הברית היו "בלתי חוקיים". מקרון ציין בשיחתו עם טראמפ כי אירופה תגיב בנחישות וצעדיה יהיו חריפים. מקרון הציג את עמדתו הביקורתית והנחרצת על אף שבדרך כלל הוא נהנה מיחסים טובים עם טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב תטיל וטו באו"ם על הצעת כווית להגנה בינלאומית לפלסטינים
דנמרק אסרה לבישת בורקה וניקאב במקומות ציבוריים
קים נפגש עם שר החוץ הרוסי: עומדים מול ההגמוניה האמריקנית

עמנואל מקרון נואם במהלך כנס לשימור אתרי מורשת בארמון האליזה. רויטרס, רויטרס
אירופה תגיבה בנחישות. מקרון/רויטרס, רויטרס

מנגד, טראמפ הצדיק את החלת המכסים, שנכנסו לתוקפם כבר בחצות הלילה (שעון ארצות הברית), בטענה כי הפלדה והאלומיניום שארצות הברית מפיקה חיוניים מאד לשמירה על הביטחון הלאומי שלה שמאוים על ידי השפע של השוק הגלובלי.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו דחה את טענותיו של טראמפ כי ארצו מהווה איום על הביטחון הלאומי של ארצות הברית. שר המסחר של בריטניה אמר כי החלת מכסים בשיעור של 25% על יבוא פלדה היא פעולה "אבסורדית לחלוטין". הוא הוסיף כי "יהיה חבל מאד אם נגיע לסכסוך עם אחת מבעלות בריתנו הקרובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
דואג לביטחון הלאומי של ארצות הברית. טראמפ/רויטרס

שר הכלכלה הגרמני, פטר אלטמאייר, אמר גם כן כי הוא מקווה שתגובה חריפה מצד האיחוד האירופי תגרום לטראמפ לשקול מחדש את החלטתו. אלטמאייר ציין כי ייתכן שאירופה תעבוד בשיתוף פעולה עם קנדה ומקסיקו בעניין החלת המכסים וצעדי הנגד. גם שר החוץ של מקסיקו, לואיס וידגראי, הצטרף לקולות הזועמים ואמר כי ארצו תחיל גם היא מיסים על ארצות הברית וציין כי "נמשיך להגן על האינטרסים של מקסיקו כפי שעשינו עד עכשיו".

ההתנגדות להחלת המכסים נשמעה גם בתוך הקונגרס האמריקני על ידי כמה בכירים רפובליקנים. דובר הקונגרס פול ריאן, הרפובליקן המשפיע ביותר בקונגרס, אמר כי המהלך של טראמפ "גורם לנו לסמן את בעלות בריתה של ארצות הברית כאויבות בזמן שאנחנו צריכים לעבוד עמן בשיתוף פעולה כדי להילחם במהלכי המסחר לא הוגנים עם מדינות כמו סין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully