וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים נפגש עם שר החוץ הרוסי: עומדים מול ההגמוניה האמריקנית

31.5.2018 / 19:30

מנהיג קוריאה הצפונית נועד בפיונגיאנג עם לברוב, והשמיע ביקורת נגד ארה"ב בזמן שמשטרו והממשל בוושינגטון מנסים להציל את הפסגה עם טראמפ. לברוב הביע תמיכה בהסרת הסנקציות עוד לפני השלמת הפירוז הגרעיני, והזמין את קים לרוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און התלונן היום (חמישי) בפני שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב על "ההגמוניה האמריקנית", בזמן שאחד מבכירי משטרו קיים פגישות בניו יורק כדי לאפשר את פגישתו ההיסטורית בחודש הבא בסינגפור עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לברוב, בביקורו הראשון בקוריאה הצפונית מאז 2009, אמר כי רוסיה תומכת בעמדתה של המדינה הקומוניסטית שלפיה על הסנקציות האמריקניות להיות מוסרות תוך כדי הליך פירוזה מנשק גרעיני, ולא רק בסופו, כפי שדורשת וושינגטון.

קים אמר ללברוב, שנפגש עמו בפיונגיאנג, כי הוא מקווה לחזק את שיתוף הפעולה עם רוסיה, שנותרה די בשולי המגעים הדיפלומטיים הקדחתניים בחודשים האחרונים בין קוריאה הצפונית לבין ארצות הברית, קוריאה הדרומית וסין. "עם ניסיוננו להסתגל למצב הפוליטי מול ההגמוניה האמריקנית, אני מקווה להחליף רעיונות מפורטים ועמוקים עם ההנהגה שלך ומקווה לעשות זאת כדי להתקדם", אמר קים ללברוב.

הרודן כבר התבטא בעבר בצורה חריפה יותר נגד ארצות הברית ואף איים לתקוף אותה בגרעין, אך דבריו היום מגיעים בזמן רגיש, כשראש הביון שלו לשעבר קים יונג צ'ול נועד בניו יורק עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו כהכנה לקראת הפסגה האפשרית עם טראמפ. מאז ינואר, קים ריכך את הטון שלו נגד וושינגטון ונגד סיאול אחרי חודשים של איומים במלחמה, אך הפערים מול ארצות הברית נותרו וטראמפ ביטל בשבוע שעבר במפתיע את הפסגה עם קים. ואולם, בתוך זמן קצר הוא הכריז כי היא עדיין עשויה להתקיים במועד המקורי שלה.

"פתוחים לחילופי רעיונות"
לראשונה מאז 2009: שר החוץ הרוסי הגיע לצפ'
קוריאה, לפגישה עם הרודן קים ג'ונג און. רויטרס
"פתוחים לחילופי רעיונות" לראשונה מאז 2009: שר החוץ הרוסי הגיע לצפ' קוריאה, לפגישה עם הרודן קים ג'ונג און/רויטרס

לברוב, שהזמין את קים לבקר ברוסיה, שלח את "איחוליו החמים" של הנשיא ולדימיר פוטין על "מאמציו הגדולים" של קים. הוא הביע את תמיכתה של מוסקבה בהסכם שאליו הגיע מנהיג קוריאה הצפונית עם נשיא הדרום מון ג'ה אין בחודש שעבר, שקרא לסוף מעשי העוינות בין שתי השכנות ולהאצת שיתוף הפעולה ביניהן.

הוא בירך על המגעים המתקדמים בין קוריאה הצפונית לבין קוריאה הדרומית וארצות הברית בחודשים האחרונים והוסיף בהצהרה לתקשורת: "אנחנו מברכים על הפסגות שהתקיימו בין פיונגיאנג לסיאול וכל על המפגשים המתוכננים בין הנהגת קוריאה הצפונית לארצות הברית".

רוסיה, החולקת גבול עם קוריאה הצפונית, שמרה באופן מפתיע על פרופיל נמוך בזמן שקים יצא מהבידוד שלו במהלך השנה האחרונה, כשנפגש פעמיים עם נשיא סין שי ג'ינפינג ועם נשיא הדרום מון. ביקורו של לברוב מעיד על רצונה של רוסיה להיות מעורבת יותר בשיחות הבינלאומיות ולהבטיח כי האינטרסים שלה יובאו בחשבון. לברוב נפגש גם עם עמיתו רי יונג הו, ולפי התקשורת הרוסית, הביע בפניו את רצונו להרחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully