וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה במקוואות: בלניות יזהו אלימות נגד נשים - וידווחו למשטרה

17.7.2018 / 17:37

במשרד לשירותי דת העלו את האפשרות שבלניות הנחשפות במסגרת עבודתן לגופן של נשים המגיעות לטבילה יוכשרו לזהות מקרים קיצוניים של עבירות אלימות וידווחו על כך לגורמי אכיפת החוק. "ממתינים כעת לתשובת המשטרה בנושא", אמרו במשרד

מקווה. Creative Commons
הבלניות ישתפו פעולה עם המשטרה. מקווה/Creative Commons

האם בקרוב בלניות במקוואות יזהו עבירות אלימות במשפחה וידווחו עליהן למשטרה? לוואלה! NEWS נודע כי במשרד לשירותי דת העלו לאחרונה את האפשרות כי בלניות שעובדות במקוואות, ובמסגרת עבודתן נחשפות לגופן של נשים שמגיעות לטבילה, יוכשרו לזהות מקרים קיצוניים של עבירות אלימות וידווחו על כך למשטרת ישראל.

היוזמה עלתה בפגישה שהתקיימה לאחרונה במשרד יחד עם נציג בכיר במשטרת ישראל. בפגישה נכחו מנכ"ל המשרד עודד פלוס, יחד עם ניצב אלון לבבי המכהן כראש אגף השיטור במשטרה. פלוס אמר במהלך הפגישה כי "הבלניות נחשפות במסגרת עבודתן לפגיעות של אלימות במשפחה" וכי "עד היום ההכשרות שניתנו במסגרת עבודת המשרד בשיתוף עם המועצות הדתיות היו ברמה הסוציאלית אך לא ברמת פגיעה פיזית". הוא הוסיף כי עד כה נתנו בידי הבלניות כלים לזיהוי הבעיה, אך לא התקיים שיתוף פעולה עם המשטרה בנושא.

במשרד לשירותי דת אישרו את הפרטים, ומסרו כי הם "ממתינים לתשובת המשטרה על מנת לשלב את אנשי המשטרה כמרצים בקורסי ההכשרה לבלניות". פלוס הוסיף כי "למשטרה ידע רב בנושא. אנו מאמינים שברגע שיהיו בידי הבלניות כלים הם ידעו כיצד להתנהל בזמן אמת".

עוד בוואלה! NEWS:
משמרות הצניעות בבית שמש: "מרססים גז מדמיע ומאיימים על הורים"
"הם יהפכו לנטל": מלחמתם של ההורים לאוטיסטים במשרד החינוך
חסכון של 8,000 שקל בחודש: הכנסת אישרה פטור ממס לנתניהו

מקווה קיבוץ לביא. דוברות המשרד לשירותי דת, מערכת וואלה! NEWS
הבלניות יחשפו מקרי אלימות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשרד לשירותי דת

תפקיד הבלניות במקוואות הוא תפעול, ליווי והדרכה של הטובלות. הבלנית יכולה להציע לטובלת סיוע לפני הטבילה, אך בעקבות פסיקת בג"ץ שבאה בעקבות עתירת ארגון "עתים" נקבע כי אם הטובלת אינה מעוניינת בסיוע זה - אסור לבלנית לעכב אותה והיא נדרשת לאפשר לטובלת לעשות זאת ללא בדיקות מקדימות או שאלות הנוגעות לענייני הטבילה.

הפסיקה בבג"ץ התקבלה גם בעקבות המחאה שזכתה לכותרת "תנו לטבול בשקט". קבוצת נשים הובילה את המחאה כדי שלא יחייבו אותן בטבילה בנוכחות בלנית. ב-2017 נחתם העניין בהסכמה, בית המשפט העניק לה תוקף של פסק דין, והמנכ"ל פלוס פרסם אז חוזר המחייב את המועצות הדתיות לשמור על פרטיות הטובלות. ההערכה היא כי גם להחלטה זו תהיה השפעה על הרצון של המשרד לאפשר לבלניות לחשוף מקרי אלימות בעת טבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully