וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסכון של 8,000 שקל בחודש: הכנסת אישרה פטור ממס לנתניהו

17.7.2018 / 13:21

50 ח"כים תמכו בהצעתו של ח"כ מיקי זוהר לפיה יזכה ראש הממשלה לפטור ממס על שימוש ברכב השרד הממוגן, במעון בירושלים וכן על הוצאות מחייה במעונו הפרטי בקיסריה. ההצעה מעניקה לנתניהו פטור למשך חמש שנים מפרישתו על הוצאות אלה ולא תחול על ראשי ממשלה לשעבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש המוסד תמיר פרדו בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה במטה המוסד במרכז הארץ, ספטמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יהנה מפטור ממס גם לאחר שיפרוש. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו יזכה לפטור ממס על השימוש ברכב השרד הממוגן, במעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, ועל תשלומים שהמדינה משלמת למחיית משפחתו ולהוצאות בווילה הפרטית בקיסריה - כך אישרה היום (שלישי) מליאת הכנסת בתום הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על הצעת חוק שהגיש ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). ההצעה התקבלה ברוב של 50 תומכים לעומת 44 מתנגדים.

על פי ההצעה, נתניהו יחסוך תשלומי מס חודשיים של כ-8,000 שקל - 3,000 בגין השימוש ברכב הממוגן ו-5,000 בגין שאר ההוצאות - המסתכמים בכ-96 אלף שקל בשנה. עוד נקבע כי החוק ייכנס לתוקף רטרואקטיבית מתחילת 2018 אך לא יחול על ראשי ממשלה לשעבר. הצעת החוק קובעת עוד כי נתניהו יהנה למשך חמש שנים לאחר פרישתו מפטור ממס על השימוש ברכב השרד הממוגן, ותשלום הוצאות לווילה הפרטית שלו מקופת המדינה.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), אמרה כי החוק הוא "עוד חרפה לאוסף החרפות שצוברת קואליציית נתניהו. מעוררת התפעלות הדאגה של הממשלה לאזרח. לאזרח אחד: נתניהו, המקיים אורח חיים ראוותני על חשבון המדינה ועל חשבון בעלי הון". לדבריה, "הוא עצמו אגב לא הגיע להצבעה. אין צורך, יש מלחכי פנכה שדואגים לו".

מיקי זוהר, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
ח"כ זוהר/דוברות הכנסת

ח"כ מיקי רוזנטל ממפלגתה אמר כי מדובר ב"שפל מביך של בית המחוקקים" שמאשר את "המשך הגזל של כספי ציבור לטובת נהנתנותם של ראש הממשלה ומשפחתו". רוזנטל הוסיף כי "משפחת נתניהו מסרבת לשלוף את הארנק ומתעקשת לחלוב עוד ועוד מהקופה הציבורית".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי "סדר היום שמכתיבה ממשלת נתניהו הוא ביזיון" והוסיף: "למה הציבור צריך לשלם גם על המים בבריכה של נתניהו וגם להחזיר לו את המס על כספי המים שהוא מקבל? ולמה זה יותר חשוב ויותר דחוף מלהעלות את קצבאות הזקנה? רבע מהקשישים נמצאים מתחת לקו העוני ואנחנו נאלצים לעסוק בעוד הטבות לראש הממשלה ומשפחתו?".

בדיון בהצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה בחודש שעבר אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי כי ניתן להגיע לתכלית שמבקשת ההצעה להשיג גם ללא חקיקה. לדבריו, הגשת בקשה מצד חשב משרד האוצר לוועדת הכספים בכנסת יכולה להביא לתוצאה דומה. נזרי הוסיף בדיון בוועדה כי משרד המשפטים סבור באופן עקרוני כי נכון לפטור ממס הוצאות המשמשות את ראש הממשלה לצורך מילוי תפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully