וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף הלוי ביקר קצין שיריון שנפצע בינוני בעימותים בגבול עזה: "מצבו משתפר"

16.7.2018 / 6:00

מפקד פיקוד דרום ביקר בבית החולים "סורוקה" את סגן מפקד גדוד השריון רס"ן יהודה שנפצע מזריקת רימון בשישי האחרון. זו הפעם הראשונה בה חייל נפגע באופן ישיר בהפרות הסדר. אלוף הלוי: "חמאס תשלם מחיר הולך וגובר גם על השריפות"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי ומפקד הרפואה בפיקוד הדרום אל"ם אבי יצחק ביקרו אמש (ראשון) את סגן מפקד גדוד השריון "עשת" רס"ן יהודה בבית החולים "סורוקה" שבבאר שבע. רס"ן יהודה נפצע באורח בינוני מרימון שנזרק לעברו ביום שישי האחרון בזמן הפרות הסדר שהתקיימו בגבול רצועת עזה. מדובר בפעם הראשונה בה נפגע חייל באופן ישיר בהפרות הסדר סמוך לגדר המערכת. כוח צה"ל השיב באש לעבר המפגינים וזוהתה פגיעה.

אלוף הלוי אמר כי "לאחר סוף שבוע מתוח, הגעתי לבקר את רס"ן יהודה אשר נפצע במהלך פעילות מבצעית שמטרתה הייתה להגן על תושבי עוטף עזה. שמחתי לראות שמצבו משתפר ושתהליך ההחלמה מתקדם בקצב מהיר". עוד הוסיף אלוף הלוי כי "אנו נמשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. חמאס תשלם מחיר הולך וגובר גם על השריפות".

עוד בנושא:
גורמים במערכת הביטחון לשליח האו"ם: נגיב על כל הפרה בגבול הרצועה
בכיר בחיל האוויר מודה: הונחינו לא לפגוע בפעילי חמאס ברצועה
עקב ההסלמה: צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל בגוש דן ובדרום

אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי מבקר קצין שריון ה-15 ביולי 2018. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, מפקד הרפואה בפיקוד הדרום אל"ם אבי יצחק וסגן מפקד גדוד השריון רס"ן יהודה/דובר צה"ל

לאחר הפגיעה ברס"ן יהודה צה"ל תקף בליל שבת באמצעות מטוסי קרב מנהרת טרור התקפית בדרום רצועת עזה וכמה יעדי טרור במתחמים צבאיים, בהם יעדים המשמשים את חמאס להכנת בלוני תבערה וכן מחנה אימונים של הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הטרור במהלך הפרות הסדר האלימות במרחב גדר המערכת שהתקיימו מוקדם יותר ושיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. בנוסף לכך הותקפה מנהרה נוספת בצפון הרצועה שזוהתה אף היא כמנהרה התקפית של חמאס.

במהלך התקיפה בשבת זוהו 17 שיגורים לשטח ישראל, מתוכם חמישה יורטו על ידי סוללות "כיפת ברזל". מטחי הרקטות גרמו לסדרת אזעקות "צבע אדום" שנשמעו במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. אחת מהרקטות התפוצצה בשטח בקיבוץ בשער הנגב, ללא נפגעים. תושבי המועצה האזורית אשכול הונחו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים.

חמאס והג'יהאד האסלאמי טענו שלשום כי הגיעו להבנות על הפסקת אש מול ישראל ויחדלו מהירי, אך למרות זאת אתמול בלילה אזעקות נשמעו ברחבי עוטף עזה, וצה"ל תקף בתגובה ברצועה. יותר מ-180 רקטות שוגרו ביממה האחרונה מרצועת עזה לעבר ישראל, לאחר יום של אזעקות בעוטף עזה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully