וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במערכת הביטחון לשליח האו"ם: נגיב על כל הפרה בגבול הרצועה

15.7.2018 / 22:21

גורמי ביטחון העבירו מסרים לשליח מלאדנוב ולקהיר לפיהם צה"ל יגיב על כל הפגנה אלימה, ירי רקטות ופצמ"רים וכן על שיגור עפיפונים ובלוני תבערה. בנוסף אמרו כי ככל שיחלוף הזמן, צה"ל יחריף את התגובות, זאת לאחר שבתקופה האחרונה חל ניסיון לבלום את ההידרדרות באזור

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

גורמי ביטחון העבירו היום (ראשון) מסרים לקהיר ולשליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, לפיהם צה"ל יגיב מעתה על כל הפרה בגבול רצועת עזה, ובכלל זה ההפגנות סמוך לגדר, פגיעות בתשתיות ובחיילי צה"ל, ירי פצצות מרגמה ורקטות וכן שיגור בלוני תבערה ועפיפוני טרור. מסר נוסף שהועבר הוא שככל שיחלוף הזמן - כך יחריף צה"ל את התגובות, לאחר שבמשך שלושה חודשים ניסו בישראל מנוע הידרדרות ביטחונית. את הערוץ מול מלדנוב מרכז שר הביטחון אביגדור ליברמן ואת הערוץ מול המצרים מרכז ראש השב"כ נדב ארגמן.

כמו כן, הדרג המדיני חידד בפני צה"ל את הנחיותיו בכל הקשור לחוליות פלסטינים העוסקים בטרור. הודגש כי במקרים בהם מתבצע ירי רקטות או שיגור בלונים ועפיפוני תבערה בהם ניתן להפליל את חברי החוליה אך יש סביבה ילדים, שיקול הדעת בנוגע לתקיפתה יהיה נתון בידי מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס.

עמדת חמאס בגבול עזה  15 ביולי 2018. ראובן קסטרו
גבול רצועת עזה, היום/ראובן קסטרו

לדברי גורמים במערכת הביטחון השינוי החל ביום שישי עם הפגיעה בסגן מפקד גדוד 9, שנפצע באורח בינוני מרימון שהושלך לעברו. אז הבינו במערכת הביטחון כי חמאס מגביר את החיכוך ומנסה לקבוע משוואה חדשה. בהתאם לכך הוחלט להגביר את קצב ואיכות התקיפות. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי ההיערכות לתרחיש של הסלמה במאבק הפלסטיני וההידרדרות ביציבות הביטחונית החלה בשבועות האחרונים עם הרחבת סוללות כיפות ברזל שנפרסו באזור הדרום. עם זאת, היום בוצעה הרחבה נוספת של ההיערכות ובצה"ל החליטו לפרוס את מערכת כיפת ברזל גם באזור גוש דן.

המסרים הועברו על רקע החל הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס היום לאחר שיותר מ-180 רקטות נורו לעבר ישראל במהלך השבת. בדיון שבו השתתפו הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, וראש אמ"ן תמיר היימן, הוחלט להנחות את צה"ל להמשיך במדיניות הנוכחית, ולהגיב צבאית לכל מקרה של תקיפה, שיגור עפיפון או בלון תבערה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה ישירות את הצבא להפסיק את טרור העפיפונים.

עוד באותו נושא

עקב ההסלמה: צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל בגוש דן ובדרום

לכתבה המלאה
פריסת כיפת ברזל - 15 ביולי 2018. דובר צה"ל
פריסת כיפת ברזל בגוש דן, היום/דובר צה"ל

ישיבת הקבינט התכנסה כשברקע נשמעה ביקורת של חלק מהשרים על המדיניות ברצועת עזה והתנהלותה של ישראל בהתפתחויות האחרונות ודרישות להחרפת התגובה כלפי טרור העפיפונים. כבר לפני כחודשיים דרש השר לביטחון פנים גלעד ארדן להתייחס למבצעי טרור העפיפונים כאל מחבלים וכיעד לסיכולים ממוקדים, ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף היום בחריפות את הפסקת האש עם חמאס מאתמול. "זו שגיאה קשה", אמר. "הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully