וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההסלמה: צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל בגוש דן ובדרום

אחרי ירי של יותר מ-180 רקטות לעבר ישראל בשבת התבצע בנוסף גיוס מילואים נקודתי לתגבור מערך ההגנה האווירית. ברקע ביקורת שרים על מדיניות ישראל ברצועת עזה הנחה ראש הממשלה את הצבא להפסיק את טרור העפיפונים. צה"ל תקף שתי חוליות של משגרי עפיפונים ברצועה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

הסלמה בעזה - עדכונים אחרונים:

- ראש הממשלה הנחה את הצבא להפסיק את טרור העפיפונים
- הקבינט הנחה את צה"ל להגיב על טרור העפיפונים
- צה"ל תקף חוליות משגרי עפיפונים בצפון הרצועה, הפלסטינים מדווחים על שני פצועים
- בעקבות ההסלמה: צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל בגוש דן ובדרום

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) כדי לדון בהסלמה ברצועת עזה, זאת לאחר שיותר מ-180 רקטות נורו לעבר ישראל במהלך השבת. בדיון שבו השתתפו הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, וראש אמ"ן תמיר היימן, הוחלט להנחות את צה"ל להמשיך במדיניות הנוכחית, ולהגיב צבאית לכל מקרה של תקיפה, שיגור עפיפון או בלון תבערה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה ישירות את הצבא להפסיק את טרור העפיפונים.

בעקבות המתיחות, צה"ל הרחיב את פריסת מערכת כיפת ברזל בגוש דן ובדרום הארץ. כמו כן, התבצע גיוס מילואים נקודתי לתגבו מערך ההגנה האווירית. בנוסף, צה"ל תקף סמוך לבית חאנון שבצפון הרצועה חוליות משגרי עפיפונים, הפלסטינים מדווחים כי שני בני אדם נפצעו בתקיפות. מדובר בתקיפה שלישית שמבצע צה"ל, לאחר שבמהלך היום הוצתו שתי שריפות ביישובי עוטף עזה.

במסגרת הדיון בקבינט, הוחלט כי יש להפסיק את טרור העפיפונים מעזה תוך הגברת העוצמה ככל שיידרש. "כל תקיפה, בכל צורה, תיענה בתגובה", אמר גורם מדיני לוואלה! NEWS. לדברי הגורם, המסר הועבר בימים האחרונים לחמאס גם דרך שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב ומצרים.

פריסת כיפת ברזל - 15 ביולי 2018. דובר צה"ל
הרחבת פריסת כיפת ברזל, היום/דובר צה"ל
רכבי הכיבוי של צה"ל 15 ביולי 2018. ראובן קסטרו
רכבי כיבוי בעוטף עזה, היום/ראובן קסטרו

ישיבת הקבינט התכנסה ברקע ביקורת של חלק מהשרים על המדיניות ברצועת עזה והתנהלותה של ישראל בהתפתחויות האחרונות ודרישות להחרפת התגובה כלפי טרור העפיפונים. כבר לפני כחודשיים דרש השר לביטחון פנים גלעד ארדן להתייחס למבצעי טרור העפיפונים כאל מחבלים וכיעד לסיכולים ממוקדים, ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף היום בחריפות את הפסקת האש עם החמאס מאתמול. "זו שגיאה קשה", אמר. "הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה".

גורם מדיני אמר בתגובה לדברים כי "אנו עדים לאותה שיטה ידועה של בנט ושקד: לוקחים החלטה של ראש הממשלה, הפעם נגד טרור העפיפונים, ומציגים אותה כאולטימטום פיקטיבי שלהם". כך, במהלך היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הבהירו שניהם פומבית כי ישראל לא תבליג על שיגור עפיפוני תבערה, ובישיבת הקבינט הוחלט לחדד את ההנחיה לצה"ל ולהבהיר כי כל מקרה של שיגור עפיפוני או בלוני תבערה ייענה בתגובה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח ישיבית הממשלה 15 ביולי 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
הנחה את צה"ל להגיב. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בינתיים, מלבד אותן שתי דליקות שהוצתו בגזרת העוטף, כוחות הכיבוי באזור מדווחים על רגיעה בכל הקשור לשיגור עפיפונים ובלונים. "ביום רגיל בשעה כזו השמיים מלאים בבלוני תבערה אבל היום נכון לעכשיו אפילו בלון אחד לא עלה לאוויר", סיפר קצין בחטיבת הנח"ל המסייע בפועלות הכיבוי בשעות הצהריים.

מאז שעות הבוקר המוקדמות נראה כי בשני חלקי הגבול בין ישראל לעזה נשמר השקט. בשדרות מנסים להעריך את מידת את הנזק שנגרם מירי הרקטות והפצמ"רים לשטח העיר. הרחובות כמו גם בתי העסק במרכז העיר נותרו ריקים. רבים מהתושבים הוציאו את ילדיהם מהעיר לטובת אירוח אצל בני משפחה וחברים במרכז הארץ.

"כל סבב כזה פוגע לנו לא רק בשגרת החיים אלא גם בכלכלה", אמר בעל חנות בעיר. "החנויות ריקות, המסעדות ובתי הקפה ריקים אנחנו מתרגלים לסבבי לחימה אבל הילדים לא יכולים לעמוד בלחץ. תראה חופש גדול ואין אף ילד על אופניים או במגרש המשחקים".

שריפה בכפר עזה 15 ביולי 2018. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
גבול רצועת עזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

התושבים חוששים להיקלע שוב למצב בו אחת לכמה ימים מתחדש סבב הלחימה. "טרור העפיפונים נמשך כבר יותר ממאה ימים", אמרה כנרת רוזנפלד, שביתה נפגע מירי אתמול רקטה. "מה שקרה כאן בסוף השבוע הוא ירי מסיבי שנמשך שעות ואנחנו עם הילדים נדרשנו כל השבת להיות בממ"דים. האבסורד שאחרי ירי כזה ולחימה שבה יורים כ-200 טילים חמאס הוא זה שמחליטים להפסיק את הירי, ואנחנו שותקים כאילו כלום לא קרה".

צה"ל תגבר את כוחותי הכיבוי באמצעות כוחות נח"ל, ובנה עגלות כיבוי בנפח של 800 ליטר, המחוברות למשאבות ואמצעי כיבוי נוספים. 25 עגלות כאלה הוצמדו לרכבי האמר והם הוצבו בנקודות שונות לאורך קו הגבול, כדי לאפשר ללוחמים להתנייד ביעילות בין מוקדי השריפות השונים.

עמדת חמאס בגבול עזה  15 ביולי 2018. ראובן קסטרו
עמדת חמאס בגבול עזה, היום/ראובן קסטרו

בתוך כך, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, הגיע היום אחר הצהריים לבקר את משפחת בוכריס משדרות שספגה את פיעת הרקטה במוצאי שבת. ארבעת בני המשפחה, אהרון האב, ריימונד האם ושתי בנותיהם מאושפזים בבית החולים ברזילי באשקלון. לפוקס התלוו כמה בעלי תפקידים באוגדה, גם נציגי ארגון גמלאי צה"ל "צוות" ממחוז הדרום, בראשות מנהל המחוז אברהם לוגסי והציעו סיוע למשפחה, שהאב אהרון הוא גמלאי צה"ל בעצמו.

(עדכון ראשון: 17:16)

מפקד אוגדת עזה יהודה פוקס מבקר את משפחת בוכריס שנפגעה מרקטה בשדרות ב-15 ביולי 2018. ארגון "צוות", מערכת וואלה! NEWS
פוקס מבקר את משפחת בוכריס בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, ארגון "צוות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully