וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט תוקף: "הנוסחה לפיה חמאס מכתיב הפסקת אש - שגיאה חמורה"

אחרי סוף שבוע מתוח בעוטף עזה, ביקורת רבה נמתחת מן הקואליציה והאופוזיציה כאחד על תגובת הממשלה וצה"ל לאירועים. גם ראשי הרשויות בדרום זועמים: "זו הייתה מן היממות הקשות שידענו מאז 'צוק איתן'. המצב לא נסבל. לא ייתכן שהתגובה של צה"ל תהיה כזאת"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, מצלמות אבטחה, משטרת ישראל

אחרי סוף שבוע מתוח של אזעקות ומטחי רקטות על עוטף עזה, ביקורת רבה נמתחת על תגובת ישראל לאירועים מתוך הממשלה ומחוצה לה. שר החינוך נפתלי בנט אמר אמש (שבת) כי "הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה. הבהרתי לפני חודשיים שהבלגה מולידה הסלמה". בנט הוסיף כי "‏מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת. ‏יש להורות לצה"ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות".

עוד בוואלה! News:
פיצוץ ועשן כבד: תיעוד נפילת רקטה ליד מגרש חנייה בשדרות
במקביל להסלמה: צה"ל יתרגל בשבוע הקרוב את כיבוש העיר עזה
כבר לא מלחמה, כבר לא מדינת משטרה: הלוחם שייקח פרס נובל לשלום

פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
"‏מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת". פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
שר החינוך, נפתלי בנט במהלך נאומו בוועידה הארצית של מועצת התלמידים והנוער בבר אילן. ניב אהרונסון
שר החינוך נפתלי בנט/ניב אהרונסון

גם באופוזיציה מתחו ביקורת על התנהלות הממשלה. יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, אמר אמש בכינוס סיעת המחנה הציוני בקיבוץ בארי, כי "אנחנו כאן בעוטף עזה. באנו לחזק, לתמוך ולשמוע את התושבים. מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זו תוצאה של חידלון של ארבע שנים שהקבינט לא מקבל החלטות. ראש ממשלה שעסוק בישיבות קבינט שאין מאחוריהן דבר: לא מפעילים מנופים מדיניים, לא מנופים כלכליים, לא מנופים אסטרטגיים - פשוט לא עושים שום דבר. מחכים שיהיה ירי ואז הצבא יגיב. ארבע שנים!". גבאי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר, "נכשלת בלתת ביטחון לתושבי עוטף עזה - זה הזמן שלך ללכת".

יו"ר התנועה ציפי לבני אמרה באותו אירוע כי נתניהו נכשל בהגנה על תושבי עוטף עזה וגם בהתנהלות מול חמאס. לדבריה, "ברור היום שכוח צבאי חשוב אבל רק מהלך מדיני משלים נגד חמאס ישנה מציאות לטווח הארוך. במקום היגררות והבלגה נדרשת יוזמה משולבת צבאית ומדינית שתיתן פתרון לטווח ארוך במקום ממשלת אלתורים ויחסי ציבור, ממשלה אחראית ויוזמת".

פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
"תושבי שדות נגב, המגלים חוזק מנטלי מופלא ועומדים באופן מעורר התפעלות במתח הביטחוני". פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

גם ראשי רשויות בעוטף עזה הביעו לאורך סוף השבוע את מחאתם על אופי התגובה הישראלית. לדבריהם, המעשים "צריכים היו להעלות מדרגה". בדיון הערכת מצב שקיים בשדרות מפקד אוגדת עזה, יהודה פוקס, בהשתתפות ראשי רשויות מהאזור, הביעו אלה תמיכה והערכה כלפי מפקדי פיקוד דרום, אך הרוחות סערו והטונים עלו. ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר כי "מצב כזה הוא לא נסבל, לא ייתכן שהתגובה של צה"ל תהיה כזאת. חייבים לעלות מדרגה". לאחר הדיון, הביעו חלק מראשי הערים והמועצות תמיכה בעמדתו של דוידי.

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן קרא הלילה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולקבינט הביטחוני לדחות כל יוזמה להפסקת אש עם חמאס שלא תכלול גם עצירה מוחלטת של טרור ההצתות באמצעות עפיפונים ובלוני תבערה והפגנות על הגדר. עידאן אמר כי "היממה האחרונה ביישובי העוטף הייתה מן הקשות שידענו מאז מבצע צוק איתן. ועם זאת, תושבי שדות נגב, המגלים חוזק מנטלי מופלא ועומדים באופן מעורר התפעלות במתח הביטחוני". גם בקרב התושבים בעוטף עזה נמתחה ביקורת על הפסקת האש, "אף אחד לא רוצה פה מלחמה, אבל זאת בדיחה. 200 רקטות, פצועים בשדרות והחמאס לא קיבל מכה", אמר אחד התושבים.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully