וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד מיי: תכנית הברקזיט תחסל כל עסקת סחר עם ארה"ב

13.7.2018 / 2:15

נשיא ארצות הברית ביקר את המהלך הידידותי של ראשת ממשלת בריטניה ליציאה מהאיחוד האירופי וציין כי "אם הם יבצעו עסקה שכזו, נתמודד עם האיחוד האירופי במקום עם בריטניה". תכניתה של מיי משלבת יחסי סחר צמודים עם האיחוד האירופי לאחר יציאת בריטניה מהגוש

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (חמישי) כי הסכם סחר חופשי עם בריטניה עשוי להיות בלתי אפשרי אם תכנית הברקזיט הידידותית של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי תצא לדרך. התכנית של מיי מציעה קשרי סחר צמודים עם האיחוד האירופי לאחר יציאתה של בריטניה ממנו וטראמפ ציין כי זו צפויה להיות התערבות מזיקה עבור בריטניה.

בראיון שהעניק לעיתון הבריטי "סאן" הזהיר טראמפ כי תכניתה של מיי ליציאה מהאיחוד האירופי תשפיע בצורה שלילית על כל אפשרות עתידית לסחר עם ארצות הברית. "אם הם יבצעו עסקה שכזו אנחנו נתמודד עם האיחוד האירופי במקום עם בריטניה. מהלך שכזה ככל הנראה יחבל את העסקה", אמר טראמפ בראיון.

לקריאה נוספת:
"הבריטים אוהבים אותי": טראמפ נחת בממלכה לביקור ראשון ומתוח
בריטניה: המשטרה הוזעקה למסעדה שבה נפגע המרגל הרוסי מחשש להרעלה נוספת
טראמפ הכריז ניצחון בתום פסגת נאט"ו המתוחה: "יש התקדמות גדולה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בבריטניה עם ראשת הממשלה תרזה מיי. רויטרס, רויטרס
התכנית של מיי עלולה לחבל בעסקאות עתידיות עם ארה"ב. טראמפ ומיי, אתמול/רויטרס, רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בבריטניה עם ראשת הממשלה תרזה מיי. רויטרס, רויטרס
טראמפ ומיי בביקורו בבריטניה, אתמול/רויטרס, רויטרס

התייחסותו של טראמפ הגיעה אחרי סוף שבוע סוער במיוחד שעבר על מיי, במהלכו שני שרים בממשלתה התפטרו מתפקידם כאות מחאה לתכנית הסחר שלה עם האיחוד האירופי, אחרי שבריטניה תעזוב את הגוש במרץ 2019.

טראמפ צוטט באומרו כי שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון, אחד השרים שהתפטר, יהיה ראש ממשלה טוב עבור בריטניה. "אני לא מעמיד אותם זה נגד זו", אמר טראמפ בראיון לעיתון. "אני רק אומר שאני חושב שהוא יהיה ראש ממשלה מעולה. אני חושב שיש לו את מה שצריך".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בבריטניה עם ראשת הממשלה תרזה מיי. רויטרס, רויטרס
טראמפ בביקורו בבריטניה, אתמול/רויטרס, רויטרס

הנשיא תיאר את מיי כאדם נחמד ואף ציין שוב את הביקורת שלו כלפי ראש העיר לונדון סאדיק חאן, שלדבריו עשה "עבודה נוראית" כשהתמודד בבחירות לראשות העיר.

במהלך הפגישה בין טראמ למיי, האחרונה ציינה את רוחו של וינסטון צ'רצ'יל וכן את טראמפ ואת מנהיגי ארצות הברית שדאגו לעסקים בין שתי המדינות גם במהלך מלחמת העולם השניה. מיי שיבחה את החברות בין שתי בעלות הברית הקרובות והתייחסה לבואו של הנשיא בזמן לא פשוט עבור בריטניה, לקראת יציאתה מהאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully