וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבריטים אוהבים אותי": טראמפ נחת בממלכה לביקור ראשון ומתוח

12.7.2018 / 17:03

נשיא ארה"ב ישהה ארבעה ימים במדינה, השרויה במשבר סביב תכנית הפרישה מהאיחוד, ואלפים צפויים להפגין נגדו. "הברקזיט קרה בגלל ההגירה", אמר טראמפ, שייפגש בין היתר עם מיי וגם עם המלכה אליזבת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת היום (חמישי) בבריטניה, עם תחילת ביקור בן הארבעה ימים בממלכה. טראמפ, בליווי הגברת הראשונה מלניה, נחת בלונדון אחרי פסגת נאט"ו המתוחה בבריסל. הוא תיאר את בריטניה כ"נקודת רתיחה" בשל המשבר סביב תכנית הפרישה מהאיחוד האירופי.

בהמשך היום, יגיע טראמפ לארמון בלנהיים, אחוזה מהמאה ה-18 שבה נולד והעביר את רוב ילדותו המנהיג הבריטי במלחמת העולם השנייה ווינסטון צ'רצ'יל. אלפים צפויים להפגין נגדו בלונדון ובערים אחרות בימים הקרובים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ורעיתו מלאניה עם נחיתתם בלונדון. רויטרס
טראמפ ומלניה בנמל התעופה/רויטרס

לדברי טראמפ, שייפגש גם עם המלכה אליזבת בהמשך ביקורו, אזרחי בריטניה "אוהבים אותי מאוד". בהמשך היום הוא ייפגש שוב עם ראשת הממשלה תרזה מיי, שחזרה גם היא מפסגת נאט"ו. השניים ידונו בהסכם סחר בין ארצות הברית לבריטניה ביום שאחרי הברקזיט.

"אתם רואים מה קורה ברחבי העולם עם ההגירה, אני חושב שזאת הסיבה שבגללה הברקזיט קרה", אמר נשיא ארצות הברית, שמדיניות ההגירה שלו זכתה לגינויים בשל הפרדת משפחות המהגרים. "הם הצביעו כדי לפרק זאת, אז אני מאמין שהם יעשו זאת", אמר ביחס לתכנית של מיי לעזוב את האיחוד, שלפי מחנה הברקזיט אינה הולכת רחוק מספיק. "ברקזיט זה ברקזיט", הוסיף נשיא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully