וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה מסוכנת": אירלנד אישרה הצעה להחרמת מוצרים מההתנחלויות

הצעת ההחלטה אושרה בסנאט ברוב של 25 תומכים מול 20 מתנגדים למרות התנגדות הממשלה, ולפיה יאסרו ייבוא ומסחר של מוצרים מההתנחלויות. משרד החוץ: "יוזמת חרם פופוליסטית". השגרירה בישראל זומנה לשיחת נזיפה

פלסטינים שורפים מוצרי מזון המיוצרים בהתנחלויות בשכם, 2009. AP
פלסטינים שורפים מוצרים מההתנחלויות בשכם/AP

הסנאט באירלנד אישר היום (רביעי) הצעת החלטה האוסרת ייבוא ומסחר של מוצרים מההתנחלויות. הממשלה בדבלין התנגדה להצעה, אךהיא עברה ברוב של 25 תומכים מול 20 מתנגדים, ועוד טעונה קריאות ואישורים נוספים. 14 נמנעו בהצבעה.

במשרד החוץ אמרו כי "ישראל תשקול את צעדיה בהתאם להתפתחויות בחקיקה זאת". בתגובת המשרד נמסר כי "הסנאט של אירלנד נתן ידו ליוזמת חרם אנטי-ישראלית פופוליסטית, מסוכנת וקיצונית הפוגעת בסיכויים לדיאלוג בין ישראל לפלסטינים. היוזמה תגרום נזק לתהליך המדיני במזרח התיכון. האבסורד במהלך של הסנאט האירי, הוא שהחרם יפגע בפרנסתם של פלסטינים רבים העובדים באזורי התעשייה הישראליים שיושפעו מהחרם". בעקבות ההצבעה, נקראה שגרירת ישראל באירלנד אליסון קלי לשיחת נזיפה מחר במשרד החוץ.

ראש מועצת בית אל שי אלון הגיב לאישור ההצעה באירלנד. "הניסיון האירופי להצר את ההתיישבות ביהודה ושומרון לא יצלח. חברי הסנאט האירי שהצביעו בעד החרמת מוצרים מההתנחלויות הם חבורה של אנטישמים שאינם למדו את הסכסוך ואינם מבינים דבר בהתרחשות הפנים ארצית שלנו", אמר. "לו היו יודעים ומכירים, היו בטח מבינים שמי שנפגע מאותו החרם הם הפלסטינים שמתפרנסים במפעלים הרבים ביהודה ושומרון. אנחנו נמשיך לחזק את ההתיישבות כאן, ומצפים כבר לבנייה בבית אל שתחל ממש בקרוב ותאוכלס בעוד אלפי נפשות, זו התשובה שלנו לחרם האירי".

עוד בוואלה! NEWS
בסיום מבצע חובק עולם: פוענח רצח גרושת עד המדינה מהדרום
איבדו 2 ק"ג ממשקלם: תיעוד ראשון של הנערים בתאילנד בבית החולים
טורקיה עצרה מנהיג כת מין, שנפגש בעבר גם עם גורמים ישראליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully