וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה עצרה מנהיג כת מין, שנפגש בעבר גם עם גורמים ישראליים

רויטרס ומערכת וואלה! NEWS

11.7.2018 / 14:10

פשיטה של היחידה הכלכלית בחמישה מחוזות הובילה למעצרם של עדנאן אוקטר ושל כ-160 אנשים הקשורים לארגונו. אוקטר, שמטיף את תורתו בתכניות אירוח המשלבות גם נשים צעירות שאותן הוא מכנה "חתלתולות", נועד בעבר עם פוליטיקאים מישראל

צילום: רויטרס

משטרת טורקיה עצרה היום (רביעי) מטיף דתי וכ-160 איש הקשורים אליו, החשודים בין היתר בניצול מיני, בהקמת ארגון פשע ובהונאה - כך מסרה המשטרה באיסטנבול. הפשיטות התבצעו על ידי היחידה לפשיעה כלכלית, ולפי סוכנות הידיעות אנאדולו, הן התפרסו על פני חמישה מחוזות. עוד דווח כי החיפושים בנכסיהם של החשודים נמשכים.

המטיף הוא עדנאן אוקטר, שמפעיל ערוץ טלוויזיה פופולרי - A9 - שבו הוא מופיע בתכניות אירוח. הוא דן בהן על ערכים אסלאמיים, כשלעתים הוא רוקד עם נשים צעירות, שאותן הוא מכנה "חתלתולות", ושר יחד עם גברים צעירים, שאותם הוא מכנה "האריות" שלו. ארגונו נחשב לכת מין, ובהארץ דווח כי גם גורמים ישראליים נפגשו עמו, בהם ח"כ יהודה גליק. בעיתון הפרו-ממשלתי דיילי סבאח דווח כי הוא נעצר יחד עם מאבטחיו בביתו שבצד האסייתי של איסטנבול.

עוד ידיעות מהעולם
פקיסטן: 20 נהרגו, בהם מועמד לבחירות, בפיגוע נגד מפלגה חילונית
טראמפ תוקף את גרמניה לפני פסגת נאט"ו: שבויה של רוסיה

איש הדת הטורקי עדנאן אוקטר. אתר רשמי
נעצר יחד עם מאבטחיו באיסטנבול. אוקטר/אתר רשמי

בפברואר השעו הרשויות את המשך שידור תכנית אירוח של אוקטר, ששילבה בין דיונים דתיים לבין ריקוד, בטענה שהיא מפרה את הזכות לשווין מגדרי וזכויות נשים.

ב-2006 הוא חיבר את הספר "אטלס הבריאה", תחת שם העט שלו הארון יהיא, שבו נטען כי תיאוריית האבולוציה של דארווין היא שורש הטרור העולמי. הוא כתב יותר מ-300 ספרים, שתורגמו ל-73 שפות.

בעבר הוא האשים את המודיעין הבריטי בכך שהוא ביקש מהרשויות בטורקיה לפעול נגדו. אוקטר, שהחל לאסוף את תומכיו בסוף שנות ה-70, זוכה בעבר מכמה אישומים בהקמת ארגון פשע.

(עדכון ראשון 13:34)

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully