וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט סורי חדר כ-10 קילומטרים לתוך שטח ישראל ויורט מעל הכנרת

דובר צה"ל הודיע כי טיל פטריוט יירט את כלי הטיס הבלתי מאויש שחדר משטח סוריה. פיצוצים נשמעו באזור ושובל עשן נצפה בשמי הצפון. תושבי הגולן הונחו לחזור לשגרה. ראש מועצת עמק הירדן: חלקים מהמל"ט נפלו לכנרת

צילום: דו"צ, שיר ברונפמן, מנחם הגדול, אושרי אפללו, חדשות בזמן עריכה: שניר דבוש

יירוט בשמי הצפון - כל העדכונים:

-מל"ט סורי חדר כמה קילומטרים לתוך שטח ישראל
-צה"ל יירט את המל"ט באמצעות טיל פטריוט
-תושבים דיווחו על קול נפץ לצד תנועת מסוקים באזור הכנרת
-אזעקה נשמעה בכמה מיישובי רמת הגולן ועמק הירדן
-תושבי הגולן הונחו לחזור לשגרה
-ראש המועצה עמק הירדן: חלקים מהמל"ט נפלו לכנרת

צה"ל יירט (רביעי) באמצעות טיל פטריוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר מסוריה. כלי הטיס חדר כעשרה קילומטרים לתוך שטח ישראל ויורט מעל הכנרת. בעקבות החדירה אזעקה אזעקה נשמעה בסמוך לשעה 15:40 בכמה מיישובי רמת הגולן ועמק הירדן.

בצה"ל מתחקרים כיצד אפשרו לכלי הטיס לחדור את הגבול עם ישראל ולעבור מרחק של כעשרה קילומטרים לפני שיורט. מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר יירט צה"ל באמצעות סוללת פטריוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר מכיוון סוריה לעבר שטח ישראל. מערכות ההגנה זיהו את האיום ועקבו אחריו. צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

היירוט התבצע בצל פגישתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בימים האחרונים הזהירה ישראל כי היא לא תאפשר לאסד לחדור לאזור המפורז בגבול סוריה ולאיראן להתבסס ברמת הגולן.

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד ברצח אופירה חיים: בעלה לשעבר - שהורשע בעבר באיומים עליה
קודקוד, ג'סר א-זרקא בידינו: התרגיל החריג של צה"ל בלב הכפר
החרדים לחצו - ונוסח חוק הגיוס יכיר בלימוד התורה כ"ערך"

יירוט בשמי הגולן. מערכת וואלה! NEWS
שובל עשן בשמי הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS

מעט אחרי השעה 15:30 בצהריים דיווחו תושבים על קול נפץ באזור עמק הירדן. זמן קצר לאחר מכן החלו מסוקי קרב של חיל האוויר לחוג מעל לכנרת. תושבים בעמק הירדן דיווחו על כך שיקבלו התרעה על אזעקה ושעליהם להיכנס למרחבים המוגנים.

בין היתר נשמעה האזעקה בקיבוץ האון, במסדה, במעגן, בעין גב, בשער הגולן; וכן בתל קציר, באבני איתן, באלי עד, באפיק, בבני יהודה, בגבעת יואב, בגשור, בחספין, בכפר חרוב, במבוא חמה, במיצר, בנאות גולן, בנוב, בנטור וברמת מגשימים.

אנשי הביטחון במועצה האזורית עמק הירדן עמדו בקשר עם גורמי ביטחון מוסמכים, ובהם פיקוד העורף. על פי עדויות של תושבים באזור הכנרת, נראה במרכז השמיים שובל עשן לצד ענן לבן כתוצאה מהיירוט. לאחר היירוט נמסרה הודעה לתושבי הגולן: "בהמשך לאזעקה ביישובכם, על פי הנחיות צה"ל - חזרה לשגרה".

יירוט בשמי הגולן. בר שחרור, מערכת וואלה! NEWS
פטריית עשן הנראית כיירוט, בשמי הצפון/מערכת וואלה! NEWS, בר שחרור

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, הודיע כי "נפלו חלקים מכלי הטיס שיורט באזור המזרחי של הכנרת". הוא ביקש "שאיש לא ייגע בשום דבר שנראה חשוד או שנראה נופל מהשמיים. יש להתרחק, לדווח למשטרה או לרכזי הביטחון על מה שמצאתם ולא להפריע לכוחות הביטחון שיגיעו למקום". גרינבאום הוסיף כי "צה"ל נמצא בתמונה ופועל ככל הנדרש".

משטרת ישראל הודיעה כי היא "מבקשת מכל כלי השיט הנמצאים באגם הכנרת לצאת מהמים בשל פעילות מבצעית" והוסיפה כי " ציבור הימאים מתבקש להישמע להוראות כוחות הביטחון".

יירוט בשמי הגולן. אילון יחיאל, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי הגולן/מערכת וואלה! NEWS, אילון יחיאל

לפני כשבועיים וחצי יורט כלי טיס שחדר משטח סוריה אל רמת הגולן באמצעות טיל פטריוט. כתוצאה מהירי הכלי התרחק מהגבול ולא זוהתה פגיעה. מערכות ההגנה האוויריות, כמו גם מערכות האיתור, זיהו את האיום מבעוד מועד ובטרם חצה לשטח ישראל. מפקד בכוחות המשטר אמר לאחר השיגור כי המל"ט הופעל במסגרת המבצע לכיבוש דרום מערב סוריה מידי המורדים. מצה"ל נמסר כי הצבא "לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

נתניהו המריא מוקדם יותר היום לביקור במוסקבה, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם פוטין ולהציג בפניו את דרישותיה של ישראל במסגרת המגעים לסיום מלחמת האזרחים בסוריה וההיערכות לכיבוש מחדש של דרום סוריה על ידי משטר אסד. בפגישה נתניהו צפוי להבהיר כי ישראל דורשת את פינוי כל הכוחות האיראניים מכל סוריה, איננה מסתפקת בהרחקתם מהגבול במסגרת הסכם הפסקת האש הזמני בדרום סוריה ותמשיך לשמור על חופש פעולה מלא של צה"ל כדי למנוע התבססות איראנית, התחמשות ומשלוחי נשק.

יירוט מעל צפת 11 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד היירוט/מערכת וואלה! NEWS

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר ביום שני ברמת הגולן בצל ההסלמה בלחימה בין צבא אסד לארגוני המורדים בדרום סוריה, התמקמות פליטים סורים בסמוך לגבול וזליגת ירי לאזור החיץ. "חשוב להבהיר בנוגע להסכם ההפרדה מ-74': הבהרתי למפקדים ולנציגי אונדו"ף כי מבחינתנו כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו", אמר ליברמן.

הוא התייחס גם להתבססות כוחות איראניים בדרום סוריה וציין כי ישראל מזהה פעולותיהם של "ציר הרשע" באזור. "אנחנו רואים את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורית. מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור".

יירוט מעל צפת 11 ביולי 2018. באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית, מערכת וואלה! NEWS
יירוט המל"ט בשמי צפת/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully