וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא תאילנד הכריז: כל הנערים והמאמן חולצו מהמערה, המבצע הושלם

10.7.2018 / 18:18

בתוך שלושה ימים עוצרי נשימה השלימו צוללני הצי וצוללנים זרים את פעולת החילוץ יוצאת הדופן, ו-13 חברי הקבוצה יצאו בחיים אחרי יותר משבועיים. המשוחררים נמצאים בבידוד מחשש לזיהומים, אך הרשויות אופטימיות ממצבם הכללי. "כל חזירי הבר בטוחים", חגגו בצי

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

צבא תאילנד הכריז היום (שלישי) על השלמת מבצע החילוץ מהמערה המוצפת בצפון המדינה, שם נלכדו 12 נערים ומאמן הכדורגל שלהם במשך יותר משבועיים. "כל חזירי הבר בטוחים", חגגו בצי את הצלת קבוצת הכדורגל, שסיפורה ריתק את העולם, בתום המבצע המסובך והמוצלח. לפי הצי, גם ארבעת ה"צפרדעים" שנותרו במערה, שלושה צוללנים ורפוא שתמכו בהם, יצאו בשלום גם כן.

"אנחנו לא יודעים אם זה נס, מדע או משהו. כל 13 'חזירי הבר' מחוץ למערה", נכתב בעמוד הרשמי של הצי, שהוביל את המבצע. הצוללנים חילצו את הנערים במסלול באורך של כמעט ארבעה קילומטרים, לעתים דרך ערוצים תת-קרקעיים ואפלים.

לקריאה נוספת:
פאד קפאו למיטה: האוכל שביקשו הנערים שחולצו מהמערה בתאילנד
"מוכנות שיא": החל מבצע חילוץ הנערים הלכודים במערה בתאילנד
"מאבק נגד הזמן - והמים": מבצע חילוץ הנערים נמשך תחת גשם כבד

האמבולס האחרון עוזב את מתחם המערה בצפון תאילנד, שבה היו לכודים הנערים, 10 ביולי 2018. רויטרס
האמבולנס האחרון עוזב את אתר המערה, היום/רויטרס

בדומה ליומיים הראשונים, גם היום פונו המחולצים באלונקות ממערת ת'אם לואנג שבמחוז צ'יאנג ראי והועברו לבית חולים מחוזי, שבו מאושפזים שמונת חבריהם שחולצו אתמול ושלשום - ארבעה בכל יום. הם הועברו באמבולנסים אל מסוקים, שהטיסו אותם לטיפול רפואי לקול מחיאות כפיים ספונטניות של צופים נרגשים.

"אני רוצה לומר למאמן שאני מודה לו על כך שעזר לילדים לשרוד כל כך הרבה זמן", אמרה תושבת המחוז, שלבשה בגדים מסורתיים כשדמעות בעיניה. "אני זוכרת את כל הפנים שלהם, במיוחד את זה של הצעיר ביותר. הוא הכי קטן ואין לו ניסיון כמו של אחרים. הרגשתי שהוא כמו אחד מילדיי ורציתי שהוא ישוב לביתו".

גורמים רשמיים אמרו כי שמונת הנערים הראשונים במצב בריאותי טוב וחלק ביקשו לחם שוקולד לארוחת הבוקר. לשניים מהנערים ייתכן שיש זיהום בריאות, אולם הארבעה שחולצו ביום הראשון נראו הולכים ליד מיטותיהם בבית החולים, שנמצא במרחק של כ-70 ק"מ מהמערה.

הם עדיין מבודדים מהוריהם בשל החשש לזיהומים והם צפויים לעבור בדיקות בבית החולים בשבוע הקרוב. חלק מהנערים שוחחו עם בני משפחותיהם במהלך הלילה, אך רק דרך זכוכית.

עוד באותו נושא

תאילנד: 4 נערים חולצו מהמערה ביום השני למבצע; 5 נותרו לכודים

לכתבה המלאה
תושבים צופים באמבולנס מפנה את המחולצים מהמערה בצפון תאילנד, 10 ביולי 2018. רויטרס
תושבים צופים באמבולנס המפנה את אחד הנערים, היום/רויטרס

מאמצי החילוץ כללו מומחים רבים מרחבי העולם ומנהיגים שונים בירכו את תאילנד עם הידיעות על סופו המוצלח של המבצע.

"בשמה של ארצות הברית, ברכותיי ל'אריות הים' של תאילנד ולכולם על המבצע המוצלח לחילוץ 12 הנערים והמאמן מהמערה הבוגדנית בתאילנד", כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "זהו רגע כה יפה - כולם משוחררים, עבודה טובה".

טראמפ מברך על החילוץ המוצלח

על השמחה בתאילנד מעיב האבל על מותו של הצוללן לשעבר סמאן גונן, שאיבד חמצן ביום שישי במהלך צלילה להעברת אספקה למערה. הוא היה הקורבן היחיד במבצע המורכב.

אמבולנס עוזב את המערה בצפון תאילנד עם אחד הנערים הלכודים, 10 ביולי 2018. רויטרס
המבצע הסתיים. אמבולנס מפנה את אחד הנערים, היום/רויטרס

מושל המחוז הזמני, נרונגסק אוסוטנקורן, המפקד על פעולות החילוץ באזור אמר עם תחילת היום השלישי למבצע כי הצוותים מפיקים לקחים. לדבריו, הזמן שערכה הוצאת הנערים אתמול היה קצר בשעתיים מזה של הקבוצה הראשונה שחולצה ביום ראשון. עם זאת, גשמים שירדו לסירוגין ממשיכים לאיים על הצפת המנהרות.

הצי התאי מסר כי המבצע היום צפוי להיות ארוך יותר, אך הוא מתכן להוציא את הקבוצה יחד. "כולם יחגגו יחד", נכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של הצי, שיחד עם צוללנים זרים פועל להשבת הנערים.

חיילים מתפרסים באזור המערה בצפון תאילנד, שבה מתנהל מבצע חילוץ הנערים הלכודים, 10 ביולי 2018. רויטרס
חיילים נפרסים באזור המערה, היום/רויטרס

הפעולות לחילוץ חברי קבוצת הכדורגל, הצעיר שבהם בן 11 והמבוגר ביותר בן 16, יחד עם מאמנם, בן 25, החלו ביום ראשון - בפרק הזמן שצוותי המחלצים הגדירו ככזה שבו שוררים התנאים האידאליים להוצאתם מהמערה. זאת, בשל שיעור המים ששאבו ממערכת המערות וההפסקה בגשמים, וכן בשל מצבם הבריאותי של הנערים שהשתפר לאחר שקיבלו אספקת מזון במשך כמה ימים.

צוללנים בריטים מצאו ביום שני שעבר את הקבוצה על גדה של אחד מחדרי המערה המוצפים, כמה קילומטרים בעומק המתחם. הם נלכדו ב-23 ביוני בזמן שסקרו את המקום התיירותי אחרי אימון כדורגל, כשגשמי מונסון עזים שטפו את נתיבי היציאה שלהם. סיפורה של קבוצת "חזירי הבר" כבשה את הכותרות במדינה ובעולם, ורבים התפללו למען שלומם של הנערים.

המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד. -, מערכת וואלה! NEWS
המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, -

זמן קצר לאחר שחודש מבצע החילוץ מסר משרד הבריאות במדינה עדכון על מצבם של הנערים שחולצו ביומיים האחרונים. על פי הודעת המשרד הנערים קיבלו חיסון נגד כלבת וכן ויטמין B ותמיסות מלח. עוד נמסר כי בדיקות דם שנערכו לכל שמונת הנערים שחולצו עד כה העלו חשד לזיהום. לדברי מנהל השירות לבריאות הציבור במשרד, מילותיהם הראשונות של הילדים היו "אנחנו מתגעגעים הביתה".

בהודעה צוין עוד כי כל ארבעת הנערים מהקבוצה שחולצה ביום ראשון שבו לאכול בצורה סדירה, אך זקוקים למזון רב כדי להשיב את כוחם. במשרד הבריאות אמרו כי הם מסוגלים לעמוד וללכת בקרבת מיטותיהם. הם ביקשו כארוחה את המנה המסורתית פאד קפאו נאלצו לקבל תשובה שלילית, בשל רגישות מערכת העיכול שלהם. במקום זאת, הם נאלצו להסתפק בדייסה. לגבי הקבוצה שחולצה אתמול נמסר כי בתחילה חום גופם היה נמוך מאוד, אך מצבם השתפר מאז.

מבצע החילוץ בתאילנד- רופאים הגיעו אל הנערים הלכודים במערה ומאמנם והעביר להם מזון עשיר בוויטמינים ומינרלים. רויטרס
הנערים בתוך המערה, בשבוע שעבר/רויטרס

על פי ההודעה מצבם הבריאותי של כל השמונה הוא טוב ואיש מהם אינו סובל מחום, אך הם ייאלצו להישאר כשבוע בבית החולים. במשרד העריכו כי יקבלו תוך יום או יומיים את תוצאות בדיקת המעבדה של הנערים וכי אם לא יימצא כל סימן לזיהום הם יוכלו להיפגש עם בני משפחותיהם. אמש נפגשו הוריהם של ארבעת הנערים שחולצו ביום ראשון דרך חלון זכוכית בבית החולים שאליו פונו.

נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו הזמין את חברי הקבוצה לגמר המונדיאל במוסקבה ביום שבת, אך הרופאים הבהירו כי הילדים לא יוכלו לעמוד בטיסה בשל הצורך שלהם להתאושש.

(עדכון ראשון: 5:55)

סייענים עושים את דרכם לחילוץ קבוצת הכדורגל התאילנדית אשר לכודים במערכה בצ'יאנג ראי, תאילנד 10 ביולי 2018. AP
צוותי חילוץ מחוץ למערה, היום/AP
מבצע חילוץ הילדים התחדש- אחרי לילה גשום במיוחד, הצוללנים בתאילנד שבו למערה לחלץ את 9 הלכודים הנותרים. אתר רשמי
צוללנים בתוך המערה/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully