וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על המתיחות עם צפון קוריאה: "בטוח שקים יכבד את הסכמותינו"

10.7.2018 / 0:50

ברקע הכחשתו של משרד החוץ בפיונגיאנג בסוף השבוע כי נרשמה התקדמות במגעים עם ארה"ב צייץ הנשיא האמריקני כי הוא מאמין שקים "יכבד את לחיצת היד בינינו". עוד כתב טראמפ כי הוא "מקווה שסין לא מפעילה לחצים שליליים נגד ההסכם"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב אתמול (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מאמין ששליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און יכבד את מסמך ההבנות שנחתם בין המנהיגים בחודש שעבר בסינגפור. זאת על אף ההתבטאויות האחרונות מצד פיונגיאנג בסוף השבוע האחרון, שהעמידו בסימן שאלה את המחויבות של הדיקטטורה המבודדת להתפרק מהנשק הגרעיני שברשותה.

"יש לי ביטחון בכך שקים ג'ונג און יכבד את ההסכם שחתמנו, ואף חשוב מכך, את לחיצת היד שלנו", צייץ הנשיא. "הסכמנו לפרז את חצי האי הקוריאני". טראמפ הוסיף כי "ייתכן שמן הצד השני מפעילה סין לחצים שליליים על ההסכם בגלל העמדה שלנו כלפי המסחר עם סין - אני מקווה שלא".

לקריאה נוספת:
דיווח: צפון קוריאה מפתחת צוללת חדשה לשיגור טילים גרעיניים
טראמפ לא מתרגש מהדיווחים: השיחות עם צפון קוריאה מתקדמות היטב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
התחייבו לפירוק חצי האי מגרעין. טראמפ עם קים/רויטרס

הציוץ של טראמפ מגיע אחרי זעמה של קוריאה הצפונית השיחות שהתקיימו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו בסוף השבוע האחרון. ביום שבת הכחיש משרד החוץ הצפון קוריאני כי חלה התקדמות בשיחות עם ארצות הברית על התפרקותה של פיונגיאנג מנשק גרעיני.

שעות לאחר ביקורו של פומפאו - שטען שבשיחות הושגה הסכמה על לוחות זמנים לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין - הודיע משרד החוץ כי הוא רואה בשיחות "מגמה מדאיגה" שעלולה לפגוע בנכונות המדינה המבודדת לוותר על נשקה האסטרטגי. "תוצאות השיחות אינן מעודדות", נכתב בהודעה.

עוד נאמר בהודעה כי השיחות עם משלחתו של פומפאו היו "מצערות" וכי וושינגטון פועלת להפעלת לחץ חד-צדדי על משטרו של קים. לטענת משרד החוץ בפיונגיאנג, ארצות הברית "בגדה" ברוח הפסגה בין קים לטראמפ בחודש שעבר בכך שהציגה באופן חד-צדדי דרישה להתפרקותה מנשק גרעיני באופן מלא, ניתן לאימות ובלתי הפיך.

עוד באותו נושא

צפון קוריאה זועמת אחרי ביקור פומפאו: "ארה"ב בגדה ברוח הפסגה"

לכתבה המלאה
פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ ונשיא סין שי/רויטרס

בהודעתו בטרם המריא מקוריאה הצפונית אמר פומפאו כי הצליח להשיג מהבכירים שעמם נפגש הצהרות בנושא פירוק מגרעין וכן בנוגע להשבת גופותיהם של חיילים אמריקנים המוחזקים במדינה מאז מלחמת קוריאה.

הוא הוסיף כי שיחותיו עם סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בפיונגיאנג קים יונג צ'ול הביאו ל"התקדמות של ממש" בחלק מהנושאים אך כי עדיין יש "עוד הרבה לעשות" באחרים. פומפאו אמר עוד כי משלחת מהפנטגון תגיע ביום חמישי הקרוב לפיונגיאנג כדי לדון בהשבת גופות החיילים וכי בעתיד יתקיימו דיונים במתקני ניסויי הטילים של קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully