וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוע שקשה להבין": סמל גולני נגנב מעל קבר חלל צה"ל ביום הולדתו

8.7.2018 / 19:28

אחותו של משה אוחיון שנפל ב-1995 עלתה לקברו ביום הולדתו ה-44 וגילתה כי העציץ הסמלי שהביאו חבריו לצוות כמה שנים קודם לכן, נגנב. "אני באה מדי שנה לקבר של משה", אמרה. לדבריה, "העציץ בעל חשיבות רגשית גדולה עבור המשפחה"

הקבר של משה אוחיון  ז"ל. מערכת וואלה! NEWS
קברו של משה אוחיון/מערכת וואלה! NEWS

לוחם בפלוגת ההנדסה של חטיבת גולני, סמל ראשון משה אוחיון היה אמור לחגוג היום (ראשון) יום הולדת 44. הוא נפל בקרב במוצב ריחן בדרום לבנון ב-25 בינואר 1995. מדי שנה ביום הולדתו אחותו אנמה עולה לקברו בבית העלמין הצבאי בעפולה כדי להדליק נר לזכרו. כשהגיעה הבוקר לקבר אחיה ראתה כי העציץ, שהניחו על הקבר לפני כמה שנים חבריו לצוות, נגנב.

"לעציץ הייתה חשיבות עצומה עבור המשפחה, מדובר בסמל חטיבת גולני - עציץ צהוב עם מדבקת חה"ן גולני שמתוכו צמח עץ זית", אמרה אנמה. לדבריה, "העציץ בעל חשיבות רגשית גדולה עבור המשפחה". העציץ הונח סמוך לתבליט סמל חטיבת גולני שהודבק לקבר על ידי אמו זיוה-ז'קלין אוחיון שנפטרה אף היא לפני שלוש שנים.

אנמה הוסיפה כי "תאריך יום ההולדת חשוב עבור בני המשפחה. אני באה מדי שנה ביום הזה לקבר של משה, לא יכולתי לעמוד בפני הדבר המכוער שנעשה. אני יודעת שכל הזמן נגנבים עציצים ובתי נרות מהקברים, זה ממש מכעיס ומקומם". לדבריה, "כאן מישהו הלך אפילו רחוק יותר. מדובר ברוע שקשה להבין ולקבל. העציץ היה בעל משמעות רגשית עמוקה עבורנו. קשה לי בכלל לחשוב שקיים אדם המסוגל לשתול את עץ הזית הזה בגינה שלו, או למכור אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
מבצע ההצלה בתאילנד: ארבעה מ-12 הנערים הלכודים במערה חולצו
האדמה ממשיכה לרעוד: רעש בעוצמה 3.9 נמדד באזור הכנרת
פרסום ראשון: ראש המוסד ביקר בוושינגטון - לשיחות על איראן

  • עוד באותו נושא:
  • גולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully