וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ראש המוסד ביקר בוושינגטון - לשיחות על איראן

8.7.2018 / 16:49

בצל פרישת האמריקנים מהסכם הגרעין עם איראן והמעצמות, ראש המוסד נפגש בארה"ב עם בכירים בבית הלבן. הפגישה התקיימה כמה ימים לפני פגישת שרי החוץ של המעצמות ושל איראן בווינה, ועל רקע דיווחים על מגעים אסטרטגיים בין ארה"ב, רוסיה וישראל בענין ההסדרה בסוריה

עריכה: איתי עמרם

ראש המוסד יוסי כהן ביקר בשבוע שעבר בחשאי בוושינגטון וקיים פגישות עם בכירים בבית הלבן - כך נודע לוואלה! NEWS. במוקד השיחות עמד הנושא האיראני, כחלק מהתיאום ההדוק והמתמשך בין ירושלים וושינגטון בנושא.

ביקורו של כהן בוושינגטון התקיים כמה ימים לפני פגישת נשיא איראן רוחאני עם מנהיגי המעצמות בווינה ביום שישי, בה נידון עתיד הסכם הגרעין אחרי פרישת ארצות הברית, ועל רקע דיווחים על מגעים אסטרטגיים רמי דרג בין ארצות הברית, רוסיה וישראל בענין ההסדרה בסוריה ולקראת פסגת טראמפ פוטין בהלסינקי בשבוע הבא.

לקריאה נוספת:
המורדים בסוריה נכנעו; צבא אסד תפס שליטה על מעבר בגבול ירדן
ישראל והאו"ם במגעים להקמת אזור בטוח מוסכם לפליטים בגבול סוריה

יוסי כהן ראש המוסד החדש ביום שלאחר ההכרזה על מינוי מחוץ לביתו במודיעין. ראובן קסטרו
ביקור חשאי בוושינגטון. ראש המוסד יוסי כהן/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא פוטין בעצמו ביום רביעי במוסקבה. במוקד הפגישה תעמוד סוגיית התיאום הביטחוני האסטרטגי בין ישראל ורוסיה לקראת סיום מלחמת האזרחים בסוריה והשתלטות משטר אסד על חלקים מדרום רמת הגולן.

נתניהו אמר היום בישיבת הממשלה כי בפגישה הוא מתכוון להבהיר לפוטין שני עקרונות: "לא נסבול התבססות אירנית בשטח כלשהו בסוריה לא קרוב ולא רחוק מהגבול ונדרוש מצבא סוריה שישמור על הסכמי הפסקת האש מ-1974".

לפני יומיים תקף חיל האוויר מוצב סורי שממנו נורתה פצצת מרגמה לעבר שטח ישראל, באזור קוניטרה. פצצת המרגמה נחתה בשטח החיץ שבין המדינות סמוך לגדר הגבול. הירי בוצע במסגרת הלחימה הפנימית המתבצעת בין כוחות צבא אסד למורדים בשטח סוריה. לא היו נפגעים בתקרית ולא דווח על נזק שנגרם.

סמוך לזליגת פצצת המרגמה הודיעו כוחות המורדים בסוריה כי הגיעו להסכם עם צבא רוסיה ועם משטר אסד. במסגרת ההסכם שבו כוחות הצבא הסורי לאזור מעבר נסיב בגבול ירדן והשתלטו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully