וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נרדם עם הצרחות": הטווסים שלא נותנים לתושבי המושב בדרום לישון

8.7.2018 / 11:14

כבר תקופה ארוכה שכ-40 טווסים המסתובבים בשטח המושב הסמוך לנתיבות מהווים מטרד עבור התושבים: "הנכדים שלי מפחדים להגיע לפה, אין לי רוגע נפשי". המועצה האזורית שער הנגב: מסייעים למושב בטיפול בתופעה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

כבר תקופה ארוכה שיורם חג'בי, תושב יכיני שבמועצה האזורית שער הנגב הסמוך לנתיבות, אינו מצליח לישון. לא בגלל סבבי ההסלמה וירי הרקטות מרצועת עזה - אלא בגלל עשרות טווסים שמגדל שכנו ולא מפסיקים לצווח מתחת לחלונו. "שיהיה קסאמים או טילים, זה עדיף", אומר חג'בי. "הלילה זה יום והיום זה לילה. יש לי חלון עם בידוד וגם אם אני מגביר את הטלוויזיה אני לא מצליח להירדם עם הצרחות שלהם".

לדבריו, בעלי הכנף אינם מפסיקים את צווחותיהם אפילו לא לרבע שעה. "חודשיים וחצי לא ראיתי את הנכדים שלי ממודיעין, הם לא רוצים לבוא לפה הם מפחדים, אין רוגע נפשי", הוסיף חג'בי. "אני זורק עליהם אבנים ומצליח להרחיק אותם, אבל חצי שעה מאוחר יותר הם שוב חוזרים. אשתי עובדת קשה בלילה, היא באה לישון איתי ואז יורדת לסלון שמה לה מוזיקה ורק ככה היא נרדמת".

עוד בוואלה! NEWS:
"מוכנות שיא": החל מבצע חילוץ הנערים הלכודים במערה בתאילנד
ההצעות שעשויות להקדים את הבחירות: הקואליציה תדון בחוקי הגיוס והלאום
נעלמה בדרך למפגש חברתי: חשש לחיי תושבת השרון הנעדרת שבועיים

טווס. ShutterStock
מטרד סביבתי. טווס (צילום אילוסטרציה: ShutterStock)/ShutterStock
יורם חג'בי, תושב יכיני המתלונן על טווסים של שכנו. שי מכלוף
לא מצליח לישון. יורם חג'בי (צילום: שי מכלוף)/שי מכלוף

למציאות הלא נעימה שחווה יורם יש השלכות. "אני חי מת, יש פה סטודנטים, יש לי ילד שמשרת בצה"ל וחוזר לבסיס כל היום עצבני ועייף", הוסיף. "בעל הטווסים אמר לי 'תעשה מה שאתה רוצה איתם'. שלחתי מכתב לראש המועצה ב-2012 ושוב ב-2013. הייתי אצלו במשרד, סיפרתי לו על הבעיה, הוא אמר שהם מטפלים ושום דבר לא קורה. נמאס לי מכולם, עובדים עלי בעיניים, אף אחד כבר לא עונה לי בהודעות הווטסאפ".

חג'בי מוסיף כי התייאש טוטאלית מהמצב. "פניתי למשרד מבקר המדינה, שלחתי פקסים, הייתי שם, הם שלחו מישהו מטעמם שישב עם ראש הוועד ואמר שצריך לגלות אם הבעיה באמת קיימת ואז חזר אחרי שבועיים והודה שיש בעיה", הוסיף.

טווסים במושב יכיני. שי מכלוף
טווסים במושב יכיני, בשבוע שעבר (צילום: שי מכלוף)/שי מכלוף

סיפור הטווסים ביכיני מתחיל לפני כ-20 שנה, אז אחד מהתושבים הביא למושב זוג טווסים שהפכו לאטרקציה מקומית - אך עם השנים הטווסים נעשו למטרד. על פי הערכת התושבים, כ-40 טווסים מסתובבים במושב.

יו"ר הוועד המקומי רוני חג'בי שהחל לטפל במטרד עם כניסתו לתפקיד לפני כשנה. "נעזרתי בארבעה קבלנים של לוכדי טווסים", סיפר. "לא תמיד זה מצליח כי המגבלות פה קשות, וזאת חיה גדולה שעפה. אנחנו משתמשים בכל הכלים שיש, המועצה מתקצבת אותי בכל תקציב שמאפשר לפתור את הבעיה הזאת. זה מציק, עושים כל מה שאפשר. הטווסים שמסתובבים במושב לא שייכים לאף אחד. אנחנו עושים את הכול גם מול המועצה לפתור את הבעיה ולא קל".

מועצת שער הנגב: "מטפלים במטרד בתיאום עם המושב"

מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר כי תלונתו של יורם חג'בי על מטרד הטווסים מוכרת ומטופלת בתיאום מול המושב, שלקח על עצמו את הטיפול בתופעה. "המועצה מעמידה לרשות ועד המושב את כל האמצעים שיצטרכו, לרבות משאבים כלכליים", נמסר בנוסף.

עוד אמרו במועצה כי "ראש הוועד במושב מטפל בעניין באופן אישי ונמצא בקשר יומיומי עם התושב המתלונן. יש לציין כי הוצעו ונוסו כמה דרכים שונות בניסיון ללכוד את הטווסים, חלקן לא צלחו וחלקן לא אושרו על ידי המדינה. הנושא נמצא כרגע בטיפולו של קבלן נוסף שאמור לטפל במטרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully