וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי אסד חגגו את החזרה למעבר הגבול עם ירדן; אלפי פליטים שבו לבתיהם

לאחר כניעת המורדים במחוז דרעא שבדרום סוריה החלו תושבים שנמלטו מאזורי הקרבות בשבועיים האחרונים לשוב לכפריהם. החיילים הניפו כרזות עם תמונת הנשיא הסורי וקרעו את דגלי המורדים מעל מבני ציבור בכפרים. דיווח: 11 פלגי מורדים הודיעו על המשך הלחימה

צילום: דו"צ

(תדרוך לבכירי מטכ"ל בעוצבת הבשן ברמת הגולן, השבוע)

חיילי צבא סוריה חגגו אתמול (שבת) את השתלטותם על כפרים ועיירות בדרום המדינה בקרבת גבול ירדן, לאחר הסכם הכניעה של ארגוני המורדים שעליו הוכרז שלשום. החיילים הציבו באזורים שאליהם הגיעו כרזות עם תמונתו של הנשיא בשאר אסד וקרעו את דגלי המורדים שהתנוססו מעל למבנים שנקרו בדרכם.

אחרים שחלפו על גבי משאיות ורכבי צבא נוספים נופפו בידיהם באגרופים ובסימני "וי" לאות ניצחונם על המורדים שנכנעו ברקע הקרבות במחוז דרעא, שהיה ערש מלחמת האזרחים בשנת 2011 עת החלו התקוממויות אזרחים נגד המשטר הדכאני של אסד. "חיסלנו את קיומם", אמר אחד החיילים לכתב סוכנות אי-פי. "בעזרת אללה, אין להם עוד עתיד פה". עם זאת, הלילה דווח בכלי תקשורת סוריים כי 11 פלגים של המורדים הכריזו על אחדות בשם "צבא הדרום", ואישרו כי הם ממשיכים בלחימה נגד צבא אסד.

כתב הסוכנות שליווה את כוחות הצבא ששבו לאזור מעבר נסיב דיווח כי החיילים הקימו מחסומים לאורך הכביש המוביל לגבול, שנפגע בהפגזות מרובות ולאורכו עמדו מכוניות שנשרפו. המעבר שימש במשך שנים כעורק חיוני לייצוא סחורות לירדן ומשם למדינות המפרץ. בשנת 2015 השתלטו עליו כוחות המורדים ופגעו באספקת הסחורות.

(עדכון ראשון: 22:59)

לקריאה נוספת:
צה"ל תקף מוצב סורי בקוניטרה בשל זליגת ירי מרגמות לישראל
המלחמה טרם הסתיימה, אך כל הצדדים כבר מתכננים את סוריה החדשה
רבבות פליטים וסיוע לדרוזים: האם צה"ל ערוך למשבר בגבול סוריה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully