וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות פליטים וסיוע לדרוזים: האם צה"ל ערוך למשבר בגבול סוריה?

5.7.2018 / 19:47

סיור בין מוצבי הגזרה ברקע קולות הקרבות מעברו הסורי של הגבול והלחימה המתגברת בין אסד למורדים מצייר תמונה של אי-ודאות. ישראל עלולה להתמודד עם עשרות אלפי פליטים שיימלטו לגבול מאימת צבא סוריה והרמטכ"ל יידרש למימוש איומיו במקרה של פגיעה בדרוזים מעבר לגבול

צילום: דו"צ

(סיור של בכירי המטכ"ל ברמת הגולן, אתמול)

משטר אסד מאיץ בימים האחרונים את תהליך כיבוש דרום סוריה ולאחר מכן צפוי ללטוש עיניים להחזרת השליטה לגבול עם ישראל, כולל מעבר קוניטרה. ישנם מגוון תרחישים ושאלות רבות שעולים מהשטח ולא ברור אם צה"ל ערוך לאפשרות של עשרות אלפי פליטי סורים שיגיעו לקו הגבול, יבקשו סיוע הומניטרי או במקרה הגרוע ימלטו מאימת חיילי אסד ויחפשו מקלט מדיני.

סיור לאורך הגזרה, ממבוא חמה שבדרום רמת הגולן וצפונה, מזכיר כי באוקטובר 2015 ערבי ישראלי חצה את משולש הגבולות לכיוון סוריה באמצעות גלשן רוח. ההערכות של גורמי ביטחון העלו כי הוא ביקש להצטרף לדעאש ומאז לא פורסם אם התקבל ממנו אות חיים.

בשנים האחרונות הפך דרום הרמה לאזור פעולה של גורמי ג'יהאד עולמי המזוהים עם אל-קעאדה ודעאש, שהשתלטו על הכפרים הסורים והחילו עליהם את חוקי השריעה הנוקשים כשהם כופים על ראשי החמולות להעביר לידיהם נערים שיכולים לאחוז בנשק.

עוד בנושא:
"600 תקיפות ב-15 שעות": כתישה אווירית רוסית וסורית בדרעא
אסד מתקרב להכרעה, וחיזבאללה מצמצם את כוחותיו בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully