וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"600 תקיפות ב-15 שעות": כתישה אווירית רוסית וסורית בדרעא

5.7.2018 / 9:49

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על הפצצות כבדות של חילות האוויר של המשטר ושל רוסיה, אחרי כישלון השיחות עם המורדים בדרום-מערב סוריה

עריכה: שניר דבוש

חיל האוויר הסורי וחיל האוויר הרוסי כתשו את האזורים שבשליטת המורדים במחוז דרעא וביצעו יותר מ-600 תקיפות אוויריות בתוך 15 שעות - כך דיווח הבוקר (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. התקיפות האינטנסיביות נמשכו אתמול, אחרי ארבעה ימים של הפוגה יחסית, בעקבות קריסת סבב שיחות נוסף בין ארגוני המורדים לבין צבא רוסיה.

לפני שבועיים החל הנשיא בשאר אסד, בגיבוי רוסיה ומיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, במתקפה לכיבוש כיסי האופוזיציה בדרום-מערב המדינה, הכוללים טריטוריות בדרעא, הגובלת בירדן, ובקוניטרה, הגובלת בישראל. זהו אחד המעוזים האחרונים של המורדים בסוריה, יחד עם אידליב, שבצפון-מערב המדינה.

תושבים בדרעא נושאים את דגלי סוריה ותמונת הנשיא בשאר אסד, 4 ביולי 2018. רויטרס
תושבים נושאים דגלים ואת תמונתו של אסד בדרעא, אתמול/רויטרס

מאז תחילת המתקפה הנרחבת, כוחות המשטר כבשו נתחים גדולים משטחי המורדים מצפון-מזרח לעיר דרעא, עם כניעתם של שורת עיירות וכפרים. לפי האו"ם, כרבע מיליון תושבים נמלטו מבתיהם מאז החלה המתקפה, והם מחפשים מקלט באזורי הגבול עם ירדן ועם ישראל.

שתי המדינות הבהירו כי הן לא יפתחו את גבולותיהן עבור הפליטים - ירדן כבר קלטה יותר מחצי מיליון בשלבים מוקדים יותר של המלחמה - אך הן העבירו סיוע הומניטרי אל תוך שטחה של סוריה.

דרום-מערב סוריה נכלל בהסכם "האזורים הבטוחים" בין רוסיה, ירדן לארצות הברית, במטרה לצמצם את האלימות באזור, אך למרות זאת אסד ובעלי בריתו במוסקבה פתחו במתקפה. בתחילה הזהירה וושינגטון מפני תגובה, אך היא לא עשה זאת ולמורדים נאמר שלא יצפו לסיוע צבאי אמריקני.

עוד באותו נושא

רוסיה: הדרישה מאיראן לסגת לחלוטין מסוריה לא מציאותית

לכתבה המלאה
עקורים מפגינים ברמת הגולן הסורית, בסמוך לגבול עם ישראל, 4 ביולי 2018. רויטרס
ישראל וירדן סגרו את הגבול. עקורים מפגינים ברמת הגולן, מול הגדר, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully