וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מתקרב להכרעה, וחיזבאללה מצמצם את כוחותיו בסוריה באופן ניכר

5.7.2018 / 10:32

גורמים בישראל אישרו את הדיווחים בכלי תקשורת ערביים, לפיהם הארגון השיעי צמצם בכמעט מחצית את הכוח ששלח לעזרת נשיא סוריה, וכעת נאמד בכ-4,000 עד 5,000 לוחמים. כוחות צבא אסד נכנסו בימים האחרונים לאזורים שמהם יצאו אנשי חיזבאללה - לקראת השלמת כיבוש דרעא

עריכה: שניר דבוש

ארגון חיזבאללה הלבנוני צמצם באופן משמעותי את היקף כוחותיו המוצבים על אדמת סוריה - כך דיווחו היום (חמישי) כמה כלי תקשורת ערביים בלבנון ובעולם. על פי ההערכות השונות, סדר הכוחות של חיזבאללה המוצב בסוריה ירד בכמעט 50%, מכ-8,000 לוחמים לכ-4,000 עד 5,000. גורמים בישראל אישרו את הדיווחים. על פי פרשנים לבנונים, צמצום הכוחות נעשה נוכח סילוקו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מרוב שטחי סוריה וחזרתו של צבא אסד ושל גורמי המשטר לתפקוד.

לפי אחד הדיווחים, צבא סוריה לצד כוחות "ההגנה הלאומית", נכנסו למקומות רבים שבהם פעל חיזבאללה, בעוד הארגון השיעי השיב את אנשיו לאדמת לבנון. במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, שהחלה בדרעא במרץ 2011, איבד חיזבאללה כ-2,000 מלוחמיו ולפי הערכות שונות כ-10,000 מאנשיו נפצעו.

לקריאה נוספת:
רוסיה: הדרישה מאיראן לסגת לחלוטין מסוריה לא מציאותית
כשחיזבאללה ישנה את כללי המשחק: התרחיש שמדאיג את ישראל בצפון

תושבים בדרעא נושאים את דגלי סוריה ותמונת הנשיא בשאר אסד, 4 ביולי 2018. רויטרס
תושבים בדרעא נושאים את דגלי סוריה ותמונתו של אסד, אתמול/רויטרס

נגד הארגון נשמעה בשנים האחרונות בלבנון ביקורת חריפה על מעורבותו במלחמה בסוריה, כולל גם בקרב העדה השיעית בלבנון, בעיקר נוכח הפגיעה ברבים מבני העדה במהלך מלחמה שלא כוונה נגד ישראל ולא נעשתה על אדמת לבנון. יחד עם זאת, חיזבאללה שומר על סדר כוחות של כמה אלפי לוחמים בשטח סוריה ועדיין מעורב בלחימה בגזרות שונות כמו דרעא.

עוד באותו נושא

אחרי כישלון השיחות: "רוסיה תקפה את כוחות המורדים בדרום סוריה"

לכתבה המלאה

לאחר כישלון המו"מ עם המורדים: רוסיה חידשה התקיפות בדרום סוריה

אתמול חידש חיל האוויר הרוסי את תקיפותיו באזור דרעא לאחר הפוגה בלחימה שנמשכה ארבעה ימים, מאז סוף השבוע האחרון. זאת, שעות ספורות לאחר שהמורדים בסוריה הודיעו על כישלון במגעים להסכם מול צבא רוסיה על הסכם לסיום הלחימה באזור. כוחותיהם של צבאות רוסיה ואיראן מהווים סיוע משמעותי לאסד ואפשרו לו להתקרב להשלמת המטרה של כיבוש מרבית השטחים שאיבד לטובת המורדים מאז תחילת המלחמה.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר אתמול בתום פגישה עם עמיתו הירדני איימן ספדי כי דרישת המערב שאיראן תסיג את כוחותיה לחלוטין מאדמת סוריה "אינה מציאותית". הוא הוסיף כי בשל היותה מעצמה אזורית לא ניתן לצפות שאיראן תזנח את האינטרסים שלה במדינה וכי יש צורך בדיונים בין מדינות האזור כדי להגיע לפשרה בנושא סוריה.

במערכת הביטחון העריכו לאחרונה כי לאחר השלמת המערכה הקרקעית של צבא אסד, חיזבאללה עלול לחזור ללבנון כשאנשיו חשים מנצחים ותוך מחשבה שישראל תירתע מלפעול נגדו. זאת, בנוסף לחשש כי איראן תאיץ את תהליך התבססותה בסוריה במצב זה ותעניק רוח גבית לארגון השיעי להוציא לפועל פעולות שנועדו להוות פרובוקציה מול ישראל בגבול הצפון.

לוחמי חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול לבנון-סוריה, יולי 2017. רויטרס
כוחות חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול לבנון-סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully