וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חברת מודיעין ישראלית התערבה בבחירות בהונגריה

אור רביד וסוכנויות הידיעות

7.7.2018 / 12:30

על פי דיווח באתר פוליטיקו, אנשי חברת "בלאק קיוב" יצרו קשר עם ארגונים הקשורים במיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס ופרסמו תמלילי הקלטות שסייעו לראש הממשלה ויקטור אורבן בבחירות. החברה: "לא מאשרים ולא מכחישים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בעצרת בחירות של מפלגת פידז' שבראשותו בעיר סקשפהרוואר, הונגריה. 6 באפריל 2018. רויטרס
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בעצרת בחירות של מפלגת פידז' שבראשותו בעיר סקשפהרוואר, הונגריה. 6 באפריל 2018/רויטרס

חברת המודיעין הישראלית "בלאק קיוב" מעורבת בקמפיין שלילי שנערך נגד ארגונים חוץ-ממשלתיים בהונגריה טרם הבחירות במדינה - כך דווח היום (שבת) באתר פוליטיקו, מפי עובד לשעבר בחברה. על פי הדיווח, הקמפיין התמקד בארגונים הקשורים למיליארדר היהודי ההונגרי-אמריקני ג'ורג' סורוס.

במסגרת הקמפיין יצרו אנשים מטעם החברה קשר עם גורמים בארגונים והקליטו אותם בסתר. תמלולי ההקלטות הופיעו לאחר מכן ב"ג'רוזלם פוסט" ובעיתון השייך לממשלה בהונגריה, ואף שימשו את ראש הממשלה ויקטור אורבן במלחמתו בארגוני חברה אזרחית.

הסוכנים שנשלחו מטעם החברה השתמשו בשמות אירופיים וערביים, אבל לפחות שניים מהם הוקלטו כשבפיהם "מבטא ישראל מובהק", לדברי המקורות. אדם המעורה בנושא אישר כי לפחת אחד מהסוכנים מועסק בידי חברה ישראלית.

עוד בוואלה! NEWS:
המעצמות והאיראנים הסכימו: "נמשיך בשיחות להציל את הסכם הגרעין"
ארה"ב הייתה יכולה להציל: מאמצי הבריחה של משפחת אנה פרנק נחשפים
רוסיה: בריטניה תהיה טיפשה לחשוב שנתקוף בנשק כימי בזמן המונדיאל

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בעצרת בחירות של מפלגת פידז' שבראשותו בעיר סקשפהרוואר, הונגריה. 6 באפריל 2018. רויטרס
תומכי ראש הממשלה ויקטור אורבן בעצרת בחירות, אפריל/רויטרס

משרדי "בלאק קיוב" בנמצאים בתל אביב, ושמה נקשר לא אחת בשערוריות בארצות הברית ובאירופה.

שני מקורות שדיברו עם האתר וביקשו להישאר בעילום שם אמרו כי הם לא יודעים אם "בלאק קיוב" קיבלו תשלום עבור הקמפיין ואם ממשלת הונגריה הייתה מעורבת בו. דובר מטעם הממשלה בחר שלא להגיב לפרסום.

גורם המעורה בעבודת החברה מסר כי "מדובר בחלק קטן מעבודה החברה הקשור לסכסוך עסקי שמצוי בו סורוס בכמה מדינות, ולא בעניין פוליטי". לדברי הגורם, "סורוס הוא איש עסקים אמריקאי שאינו פוליטיקאי. החומרים הופצו על ידי החברה והלקוח שלה בכוונה להביא לפתרון בסכסוך. מהיכרותי זהו רק קצה הקרחון. באמתחת החברה חומרים נוספים ממדינות רבות נוספות".

מטעם חברת "בלאק קיוב" נמסר כי "על פי המדיניות שלנו אנו לא משתפים צד שלישי במידע על אודות הלקוחות שלנו, ולעולם לא נאשר או נכחיש כל השערה לגבי עבודת החברה". עוד נמסר: "חשוב לציין שהחברה תמיד פועלת בהתאם לחוק".

יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה היום כי פעילות החברה היא "בושה ישראליות". לדבריה, "'בלק קיוב' היא חברה ישראלית שמשתמשת בטכנולוגיה ישראלית ופעם אחר פעם מעורבת בפרשות מפוקפקות בעולם. פעם סייעה להכפיש מתלוננות בהטרדה מינית נגד הארווי ויינשטיין, פעם ריגלה אחרי בכירים בממשל אובמה והפעם נגד השמאל בהונגריה. הגיע הזמן שמשרד הביטחון שאמור לפקח על העסקאות האלה של טכנולוגיה שפותחה במערכת הביטחון יפסיק לעצום עיניים ויפסיק את הבושה הישראלית הזאת. פניתי בעבר כמה פעמים למשרד הביטחון על מנת שיפעיל הפיקוח ואעשה זאת שוב עד שהמשרד יבצע תפקידו".

המיליארדר ג'ורג' סורוס בכנס בברלין, 2012. רויטרס
המיליארדר ג'ורג' סורוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully