וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך העימותים בגבול עזה: אחייניתו של הנייה נפצעה קשה

זהדיה חאלד הנייה נפצעה בבטנה במהלך ההפגנות על גדר הגבול. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי במהלך העימותים נהרג צעיר פלסטיני בן 22. דובר צה"ל: "ההרוג נפגע ככל הנראה ממטען שהשליך לעבר הגדר". 336 פלסטינים נפצעו בהפגנות

צלמים זמניים מורשים

זהדיה חאלד הנייה, אחייניתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, נפצעה קשה במסגרת ההפגנות שהתקיימו אתמול (שישי) על גדר הגבול ברצועת עזה. על פי הדיווחים בעזה, היא נפגעה בבטנה ונותחה בבית חולים ברצועה.

במהלך ההפגנות אתמול נהרג צעיר פלסטיני בן 22 מירי צה"ל - כך על פי משרד הבריאות הפסלטיני. זאת, ברקע המשך העימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל המתרחשים מדי יום שישי. בדובר צה"ל טענו כי ככל הנראה הצעיר, שזוהה כמוחמד ג'מאל עליאן אבו חלימה, נהרג ממטען שהשליך פלסטיני בקרבת מעבר קרני. בתקרית ניסו כמה פלסטינים להשליך מטען אל עבר כוח צה"ל שהיה בקרבת במקום. מדובר צה"ל נמסר כי המטען התפוצץ בשטח הרצועה ופגע בכמה פלסטינים, אך איש מקרב החיילים לא נפגע.


עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המורדים בסוריה נכנעו; צבא אסד השתלט על מעבר גבול עם ירדן
בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: ח"כ רוזין דרשה דיון בסמכות הרבנות
צה"ל תקף מוצב סורי בקוניטרה בשל זליגת ירי מרגמות לישראל

איסמעיל הנייה מבקר את אחייניתו בבית החולים:

אחייניתו של איסמעיל הנייה נפגעה בעימותים על גדר הגבול ברצועת עזה - 6 ביולי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד הפגיעה באחייניתו של הנייה/מערכת וואלה! NEWS, ---

בתוך כך קבוצת מפגינים פלסטינים גרמה אמש נזק לגדר המערכת בגבול עזה בדרום הרצועה. כוח צה"ל שהיה במקום פתח באש וירה אל עבר המפגינים ירי הרתעתי. על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני 396 מפגינים נפצעו בדרגות שונות, 277 מהם טופלו בשטח ו-119 נזקקו לפינוי לבתי חולים בשטח הרצועה. 57 מתוכם נפגעו מירי חי.

מדובר צה"ל נמסר עוד כי "ארגון הטרור חמאס מפעיל טרור באמצעים שונים במסגרת הפרות הסדר האלימות. מחבלי חמאס מנצלים את הצפיפות ובחסות ההתקהלות פועלים ומסכנים את תושבי הרצועה והופכים אותם כסות לפעולות טרור".


בכיר חמאס חליל אל-חיה הגיע לאחד ממוקדי ההפגנות בקרבת שער קרני קרא להסרה "ללא תנאים פוליטיים" של המצור על רצועת עזה. הוא הוסיף כי תושבי הרצועה מסרבים לתכנית השלום של טראמפ, כשהוא משתמש בכינוי "עסקת המאה" שבו מכנים האמריקנים את הצעתם בנושא הסכסוך עם ישראל. לדברי אל-חיה, תכנית טראמפ נועדה להסיר מהשולחן את הסוגיה הפלסטינית ותושבי עזה מתנגדים לה כפי שיתנגדו לכל תכנית שנועדה לפגוע בהם.

ברקע ההתרחשויות בגבול הרצועה, הוזעקו מטוסי כיבוי לאזור נחל הבשור שבנגב המערבי בשל שריפה שפרצה. נבדק חשד שמדובר בנזק שנגרם מעפיפון תבערה שהגיע משטח עזה. בשריפה נפגעו חמישה דונם בטרם הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על הלהבות.

מנתוני כוחות הכיבוי וההצלה עולה כי במהלך היום נשרפו בנוסף כ-60 דונם בשמורת גברעם. בשריפה אחרת מצפון מערב לשדרות נשרפו כ-300 דונם ברכס כורכר באזור העיר.

(עדכון ראשון: 19:35)

מטוס כיבוי פועל בשריפה בנחל הבשור, 6 ביולי 2018. גלעד גבאי, רשות הטבע והגנים
מטוס כיבוי בנחל הבשור, היום/רשות הטבע והגנים, גלעד גבאי
מפגינים פלסטינים ברצועת עזה בקרבת גדר המערכת, 3 ביולי 2018. AP
מפגינים פלסטינים בקרבת הגדר, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully