וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתנו לי תקווה": הבתים החדשים של החיילים החרדים הבודדים

6.7.2018 / 10:33

דירה שלישית של עמותת "נצח יהודה", המיועדת לחיילים מהמגזר שאינם יכולים לחזור למשפחותיהם בחופשת סוף השבוע מהצבא, נחנכה השבוע בירושלים. החיילים החרדים אינם מוגדרים בודדים, למרות שרבים מהם נותרים לבד: "מצילים את חיינו"

נאומו של תא"ל במיל' דובדבני בטקס החנוכה:

א', בחור חרדי בן 20 שמשפחתו מתגוררת בביתר עילית מסתובב שנה בין בתים של חברים. עם גיוסו לצה"ל, הוריו רמזו לו כי עדיף שלא יישאר בביתו כדי שלא ישפיע על אחיו ואחיותיו. לא נותרה לו ברירה כי מבחינתו הגיוס לצה"ל היה חלום. השבוע הוא הגיע לחנוכת בית חדש לחיילים החרדים הבודדים בירושלים שיזמה עמותת "נצח יהודה" הידועה כ"נח"ל החרדי", מהמסלולים החרדיים הראשונים בצה"ל.

"בשבילי זה שחרור של אבן גדולה מהלב", הוא אמר. "אחרי תקופה של מגורים אצל חבר נשוי ואי נעימות גדולה מאד, סוף סוף אקבל מיטה שלי וארון שלי בלי להפריע לאף אחד".

עוד בוואלה! NEWS
על מה מצביעים ולמה החרדים מתנגדים: חוק הגיוס - המדריך המלא
המבקר קובע: כך כשלה מערכת הביטחון בקידום גיוס בחורי הישיבות

תת-אלוף (במיל') יהודה דובדבני, מקים הנח"ל החרדי, בחנוכת דירה חדשה לחיילים חרדים בירושלים, 4 ביולי 2018. יהודה ארגמן, מערכת וואלה! NEWS
"רוצים לראות שילד שמתגייס לצבא חוזר לבית של אבא כשהוא חרדי ועם מקצוע". דובדבני/מערכת וואלה! NEWS, יהודה ארגמן

זו לא הדירה הראשונה של העמותה, יש כבר שתי דירות כאלה בירושלים וזו שנחנכה אתמול היא השלישית. חלק מהחיילים החרדים נמצאים תחת מתקפה מצד חבריהם בקהילה, ולעתים אפילו משפחותיהם אינן רוצות לקבל אותם כשהם חוזרים על מדים לחופשת סוף השבוע. הם אמנם לא מוגדרים רשמית כחיילים בודדים כמו עולים חדשים שמתגייסים לצבא, אבל נתקלים לא פעם בבדידות דומה לזו של החיילים הבודדים הרגילים.

נ', בחור חרדי שהתגורר עם הוריו בשכונת גאולה שבירושלים, כבר שנתיים גר בדירה כזו. "הם הצילו את חיי", הוא אמר. "לא ידעתי מהו חייל בודד כשהתגייסתי ושנה אחרי, פחדתי להסתכסך עם אימא שלי ולכן גם לא ניסיתי לקבל מעמד של חייל בודד. אתם נתתם לי תקווה במהלך השירות. 'נצח יהודה' זה כמו משפחה בשבילי".

עוד באותו נושא

אלפי חרדים מפגינים בירושלים נגד חוק הגיוס: "נמות ולא נתגייס"

לכתבה המלאה
חנוכת דירה לחיילים חרדים בירושלים, 4 ביולי 2018. יהודה ארגמן, מערכת וואלה! NEWS
"הצילו את חיי". טקס חנוכת הדירה בירושלים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, יהודה ארגמן

נאומו של סגן השר אורן בחנוכת הדירה:

20 חיילים חרדים משתמשים כיום בדירות בירושלים, מאז שהחל הפרויקט השתמשו בדירות כ-250 חיילים. הדירה החדשה שנחנכה אתמול תספק מענה לעוד חיילים חרדים, ובאירוע שהתקיים בחצר הסמוכה אליה השתתפו סגן השר מייקל אורן, חבר מועצת העיר ירושלים והמועמד לראשות העיר משה ליאון, נציגי משרד הביטחון, איש העסקים והפילנתרופ דוד הגר, רבני העמותה, ומקים הנח"ל החרדי תת-אלוף (במיל') יהודה דובדבני. שיפוץ הדירה התאפשר הודות לתרומתו של איש העסקים היהודי-אמריקני רוברט זרנגין.

"אנחנו רוצים לראות שילד שמתגייס לצבא חוזר לבית של אבא כשהוא חרדי ועם מקצוע", אמר דובדבני. "מי שלומד באמת - שילמד. שיהיה ברור לכולם - אנחנו בעד. היינו הראשונים להגיד את זה מההתחלה והיום אפילו חברי כנסת מהאופוזיציה אומרים את אותם הדברים. אבל מי שלא לומד ויש לא מעט - שיבואו ויצטרפו, יהיו מענטשים, יקימו משפחות, יישארו בציבור החרדי תוך שילוב בחברה עם מקצוע".

בעמותה הסבירו לוואלה! NEWS כי "מתגייסים חרדים רבים אינם רצויים יותר בבית משפחתם מהרגע שבו התגייסו לצה"ל. לעתים, צה"ל אינו מכיר בחיילים הללו כ'חיילים בודדים' לאור העובדה כי יש להם משפחה בארץ ומכיוון שלעתים נשמר קשר מסוים - גם אם רק טלפוני ומזדמן - בין החייל להוריו". אנשי העמותה הוסיפו עוד כי "אנו שמחים לתת לחיילים האלה בית חם ואוהב שבו הם יכולים לשמור על אורח חייהם".

ח"כ מייקל אורן בחנוכת דירה לחיילים חרדים בירושלים, 4 ביולי 2018. יהודה ארגמן, מערכת וואלה! NEWS
הדירה המשופצת בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, יהודה ארגמן
ח"כ מייקל אורן בחנוכת דירה לחיילים חרדים בירושלים, 4 ביולי 2018. יהודה ארגמן, מערכת וואלה! NEWS
הדירה המשופצת בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, יהודה ארגמן
ח"כ מייקל אורן בחנוכת דירה לחיילים חרדים בירושלים, 4 ביולי 2018. יהודה ארגמן, מערכת וואלה! NEWS
סגן השר אורן בטקס חנוכת הדירה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, יהודה ארגמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully