וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב על איומי איראן: ערוכים להבטחת חופש השיט במפרץ הפרסי

5.7.2018 / 18:42

בעקבות איומיה של טהראן לחסום את מצרי הורמוז האסטרטגיים, הבהיר הפיקוד המרכזי האמריקני כי הוא "יפעל בכל מקום שבו החוק הבינלאומי מאפשר"

עריכה: איתי עמרם

צבא ארצות הברית אמר היום (חמישי) כי הוא ערוך לפעול כדי להבטיח את חופש השיט ואת הסחר החופשי של ארצות הברית. זאת, בצל איומי איראן לסגור את מצרי הורמוז במקרה שארצות הברית תצליח לעצור את ייצוא הנפט ממנה. עוד נמסר כי "ארצות הברית ובעלות בריתה מספקות ומקדמות ביטחון ויציבות באזור" וכי הן יפעלו "בכל מקום שבו החוק הבינלאומי מאפשר".

בטהראן לא התרשמו מהאיומים, ומפקד משמרות המהפכות, מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי כוחותיו מוכנים ליישם את האיומים בסגירת מצרי הורמוז. "נגרום לאויב להבין כי או שהמצרים פתוחים בפני כולם - או שהם לא יהיו פתוחים בפני אף אחד", אמר ג'עפרי בתגובה ללחץ שמפעילה על ארצות הברית לעצירת ייצוא הנפט מהמדינה.

עוד בנושא:
רוחאני מזהיר: נצמצם את שיתוף הפעולה עם האו"ם בשל מהלכי ארה"ב
סולימאני: מוכנים לעצור את יצוא הנפט האזורי אם תיאסר רכישת נפט
נתניהו: "הפיגוע האיראני שתוכנן בצרפת סוכל - ולא במקרה"

המשחתת האמריקנית USS Mason, המפרץ הפרסי, ספטמבר 2016. רויטרס
משחתת אמריקנית במפרץ הפרסי/רויטרס

ביום שני איים נשיא איראן חסן רוחאני כי אספקת הנפט האזורית תהיה בסכנה אם ארצות הברית תצליח לשכנע את בעלות בריתה להפסיק לרכוש נפט ממדינתו. אתמול הוא אף הזהיר כי טהראן עלולה לצמצם את היקף שיתוף הפעולה שלה עם האו"ם ועם הסוכנות הבינלאומיות לאנרגיה אטומית (סבא"א) בשל מהלכיה של וושינגטון.

מפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, אמר כי משמרות המהפכה של איראן מוכנים ליישם את המדיניות למניעת ייצוא נפט באזור אם תיאסר מכירת הנפט. סולימאני, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א, שיבח את רוחאני והוסיף: "אני מנשק את ידיך על הבעת דברים כה חכמים בזמן זה, ואני לשירותך כדי ליישם כל מדיניות שתשרת את הרפובליקה האסלאמית".

עוד באותו נושא

רוחאני: הלחץ האמריקני עלול להוביל לפגיעה באספקת הנפט האזורית

לכתבה המלאה
נשיא איראן חסן רוחאני במסיבת עיתונאים בווינה, 4 ביולי 2018. רויטרס
רוחאני במסיבת עיתונאים בווינה, אתמול/רויטרס

איראן היא יצואנית הנפט השנייה בגודלה בקרטל המדינות המייצאות נפט (OPEC), עם יותר משני מיליון חביות ביום. ארצות הברית לוחצת על ערב הסעודית להגדיל את ייצור חביות הנפט, כדי לפצות על הפגיעה האפשרית באספקה העולמית שתוביל לעליית מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully