וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל "חנות האופניים" הביא למעצר 27 חשודים בעבירות סמים ורכוש

3.7.2018 / 22:55

משטרת תל אביב הפעילה במשך שנה חנות ברחוב מרכזי בעיר - שבה פעל סוכן סמוי, שהתיידד וסחר עם עבריינים בעיר. בזכות התרגיל היצירתי נעצרו עברייני סמים וכן חייל שניסה למכור אקדח שעל פי החשד גנב ממפקדו. בנוסף לכך נאסף מידע מודיעיני על פעילות גנבי אופניים בעיר

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

במשך שנה שלמה הפעילה משטרת תל אביב חנות לממכר ותיקון אופניים ברחוב נחלת בנימין בעיר, שבה הוצב שוטר שפעל כסוכן סמוי בתפקיד המנהל. במהלך השנה האחרונה הביא הסוכן לאיתורם של 27 עבריינים, בהם סוחרי סמים ןחייל המשרת בקריה שגנב על פי החשד את האקדח של מפקדו - וכן אסף ראיות מפלילות נגד גנבי אופניים שפעלו ברחבי תל אביב. הבוקר (יום שלישי), עם עלות השחר פשטו כוחות השיטור על בתיהם של החשודים.

גניבת אופניים היא העבירה הנפוצה ביותר באזור המרכז ובתל אביב. על פי הערכה מדי יום נגנבים עשרות זוגות אופניים באזורים אלה. במשטרת תל אביב מנסים כל העת למצוא דרכים יצירתיות כדי לצמצם את התופעה. לפני יותר משנה החליטו במשטרת מרחב ירקון לנסות "מודל עסקי סמוי".

המשטרה איתרה צעיר כבן 30 מצפון הארץ שפעל במשך כמה שנים כמתנדב באחת מיחידות המשטרה ולאחרונה החליט להתגייס כשוטר קבע. במהלך גיוסו הוצע לשוטר לשמש כסוכן סמוי והוא הסכים. המשטרה שכרה חנות בנחלת בנימין ופתחה עבור השוטר עסק לממכר ותיקון אופניים. החנות רושתה במצלמות סמויות ובתוך זמן נפוצה שמועה יזומה לפיה מנהל החנות רוכש אופניים גנובים וכן גם סמים מסוגים שונים, כגון הרואין וקוקאין.

עוד בוואלה! NEWS:
"במערכת הביטחון חוששים שאיראן תנסה לפגוע באהוד ברק"
דיפלומט איראני נעצר בגרמניה: "סוכל פיגוע בכנס אופוזיציה בצרפת"
מבצע החילוץ בתאילנד: הנערים במערה קיבלו לראשונה מזון אחרי 10 ימים

אוניברסיטת תל אביב. שרון בוקוב
אופניים בתל אביב/שרון בוקוב

תוך זמן קצר עבריינים החלו לפקוד את החנות ולהציע ל"בעל החנות" - השוטר הסמוי - את מרכולתם שכללה זוגות אופניים גנובים. נוסף לאלה, חייל סדיר המשרת בקריה הציע למכור לסוכן הסמוי אקדח, שאותו הוא גנב על פי החשד ממפקדו. לאחר שנאספו ראיות נגד 27 חשודים ניתן האות להפוך את המבצע הסודי לגלוי.

החשדות שנאספו על ידי הסוכן הסמוי בשנה האחרונה נגד החשודים כללו עבירות סחר בסמים מסוכנים, סחר ברכוש גנוב וסחר באמצעי לחימה. ממשטרת מרחב ירקון בתל אביב נמסר כי הסוכן במהלך פעילותו רכש מהחשודים בהזדמנויות שונות סמים מסוגים שונים, לרבות קוקאין וחשיש. וכן, הוא רכש מהם כ-20 זוגות אופניים חשמליים ואקדח.

ממשטרת תל אביב נמסרה כי היא "מפעילה ותמשיך להפעיל מגוון של אמצעים ויכולות מבצעיות ומודיעיניות, הכול במטרה להילחם בתופעות הפשיעה השונות ולאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לאזרחים הנורמטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully