וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחויכים ושבעים הנערים במערה בתאילנד קיבלו מזון אחרי 10 ימים

הרופאים המלווים את צוותי החילוץ הצליחו להגיע אל הנערים ומאמנם והעבירו להם מזון עשיר בוויטמינים ומינרלים, הצוותים נערכים לתרחיש שבו מבצע החילוץ יימשך שבועות. בתיעוד חדש מספרים הלכודים כי מצבם טוב

עריכת וידאו:ניר חן

הרופאים המלווים את צוותי החילוץ הפועלים במחוז צ'אנג ראי שבצפון תאילנד להוצאת קבוצת הנערים ומאמן הכדורגל שנלכדו לפני עשרה ימים במערה הגיעו אליהם אתמול (שלישי) והצליחו להעביר אליהם לראשונה אספקת מזון. 12 הנערים, בני 11 עד 16, ומאמנם, בן 25, זכו לאכול לראשונה זה שבוע וחצי.

בתיעוד חדש של הנערים ושל מאמנם, שפורסם על ידי הצי התאי, נראית הקבוצה מחויכת, כשחלק מהנערים מכוסים בשמיכות. הם הציגו את עצמם אחד אחרי השני ואמרו שהם במצב טוב.

לקריאה נוספת:
חילוץ הנערים בתאילנד: "יצטרכו ללמוד לצלול - או להמתין חודשים"
אחרי תשעה ימים: הנערים שנלכדו במערה בתאילנד נמצאו בחיים

תיעוד הנערים מהלילה

אתמול אותרו הנערים בידי המחלצים הפועלים בימים האחרונים סביב המערה המוצפת במים, ובמהלך הלילה שוחחו עמם הצוותים. הרשויות במחוז וכן צבא תאילנד נערכים לקראת אפשרות שמבצע החילוץ יימשך ימים ארוכים ואף שבועות. אספקת המזון שהועברה אתמול בידי הצבא לאזור נועדה להימשך לחודש ימים.

לדברי תת-אדמירל אפאגורן יוקונגאו, מפקד הכוחות המיוחדים של הצבא המשתתפים במבצע החילוץ, המזון שהועבר לנערים בפיקוח רופא היה עשיר באנרגיה וקל לעיכול. "נתנו להם מזון עשיר בוויטמנים ובמינרלים", הוסיף.

אנשי הצבא העריכו כי על מנת שהמים שהציפו את המערה ייסוגו לחלוטין יש להמתין עד ארבעה חודשים. החלופה לדבריהם היא ללמד את הנערים ואת מאמנם לצלול - על מנת להוציאם בשלום מהמקום.

ואולם, על פי ההערכות מרבית חברי הקבוצה אינם יודעים לשחות. המחלצים חוששים כי אם יוסיפו לרדת גשמים בימים הקרובים מפלס המים בתוך המערה יעלה וכך יצטמצם כיס האוויר שבו נמצאים הילדים.

(עדכון ראשון: 19:20)

עוד באותו נושא

ישראלי המסייע בתאילנד: "הנערים ילמדו לצלול כדי להיחלץ"

לכתבה המלאה
מחלצים בכניסה למערה בה נלכדו נערים בתאילנד, ב -2 ביולי 2018. GettyImages
צוותי המחלצים בפתח המערה, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully