וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחורים ודילוג על תחנות: מהם קווי האוטובוס הגרועים ביותר?

3.7.2018 / 10:01

ארגון "15 דקות" לשיפור התחבורה הציבורית פרסם דוח חציוני על תלונות הנוסעים. מהדוח עולה כי בין עשרת הקווים המדווחים ביותר נמצאים קו 33 של דן, קו 149 של מטרופולין וקו הרכבת בין תל אביב לחיפה

נתצים תחבורה ציבורית בצומת מעריב באזור בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
3,000 תלונות על 700 קווים. אוטובוסים בתל אביב/ראובן קסטרו

ארגון "15 דקות" לשיפור התחבורה הציבורית פרסם היום (שלישי) דוח חציוני על תלונות הנוסעים מאז תחילת השנה. על פי הדוח, במהלך החציון הראשון של השנה התקבלו כ-3,000 דיווחים על כ-700 קווים מכל רחבי הארץ.

עשרת הקווים המדווחים ביותר על פי הדוח הם קו 33 של חברת דן מתל אביב דרך בני ברק לרמת גן; קו 1 של חברת דן מפתח תקווה לבת ים; קו 149 של חברת מטרופולין מכפר סבא לתל אביב; קו 605 של חברת נתיב אקספרס מנתניה לתל אביב; קו 142 של חברת דן מבת ים לתל אביב; קו 506 של חברת קווים מתל אביב לשוהם; הקווים 66 ו-82 של חברת דן מפתח תקווה לתל אביב; קו 6 של חברת אגד בירושלים; קו הרכבת בין תל אביב לחיפה/כרמיאל/נהריה; וקו 10 של חברת דן מתל אביב לראשון לציון.

עוד בוואלה! NEWS:
מבולבלים? גם אנחנו: המדינה נלחמת בפוליגמיה - אבל תאשר נישואים שניים
משיכות בשיער ובקבוקים באוויר: הבילוי עם הילדים בקאנטרי נגמר בביה"ח
תיעוד: רעולי פנים חמושים שודדים בנק בצפון; עובד נפצע קל מירי

תלונות על תחבורה ציבורית. צילום מסך
תלונות על תחבורה ציבורית/צילום מסך

עוד עולה מהדוח כי 37% מהתלונות נוגעות לאוטובוסים שלא הגיעו לתחנות, בשל איחור או בשל ביטול נסיעה. 16% מהתלונות נוגעות לדילוג על תחנות. בשני המקרים מדובר בהפרה של תנאי הרישיון מצד החברה המפעילה. כ-26% מהתלונות נוגעות לשירות לקוי, 10% לחוויית נסיעה לא נעימה, וכ-5% למידע שגוי או חסר על הקווים.
לדברי הארגון, הדוח יוגש היום ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת איתן כבל, במסגרת דיוני יום התחבורה הציבורית המצוין במשכן לראשונה.

"הביקוש לתחבורה הציבורית בתוך ערי ישראל הולך ועולה, אבל לצערנו הרשויות לא עושות מספיק כדי לקצר את זמני הנסיעה באוטובוסים", אמר מנכ"ל הארגון גיל יעקב. "ציבור הנוסעים מצפה ממשרדי האוצר והתחבורה להוספת שירות וקווים באופן משמעותי ובהקדם. אנו קוראים למשרד התחבורה לייעל את אופן הטיפול בפניות הציבור בהתאם להמלצות מבקר המדינה והכנסת".

עוד באותו נושא

שיקלו לוותר על הרכב הפרטי: קו רכבת השרון נחנך באירוע חגיגי

לכתבה המלאה
אוטובוס דן. שרון בוקוב
אוטובוס חברת דן/שרון בוקוב

מחברת דן נמסר בתגובה: "אין מספיק נתיבי תחבורה ציבורית, כפי שהדוח מציין, ובנתיבים הקיימים אין מספיק אכיפה. רכב שחוסם נתיב יקבל קנס, אך החסימה נשארת ומעכבת אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית, אם יהיו יותר נתיבי תחבורה ציבורית והם יהיו פנויים, הרוב המכריע של התלונות של עיכובים ולוחות זמנים ייפתרו".

משרד התחבורה: נתוני "15 דקות" חובבניים

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "נתוני '15 דקות' חובבניים, בלתי מקצועיים ומבוססים על הנחות מוטעות וחוסר הבנה של תחום התחבורה הציבורית. משרד התחבורה מפעיל חברות בקרה מקצועיות בתחבורה הציבורית הבוחנות מדי יום ובכל שעות היממה את פעילותן של כל חברות התחבורה הציבורית הפועלות בישראל. הדוח מתפרסם באתר משרד התחבורה פעמיים בשנה ומשמש את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ככלי פיקוח על פעילותן של חברות התחבורה הציבורית, ועמידתן בתנאי המכרז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully