וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקלו לוותר על הרכב הפרטי: קו רכבת השרון נחנך באירוע חגיגי

2.7.2018 / 21:30

במסגרת הקו החדש נפתחה מסילת רכבת ושתי תחנות חדשות ברעננה, שצפויות להיפתח לציבור הרחב כבר מחר. הקמת המסילה היא חלק מפרויקט "דרך 531" בו הושקעו 4.7 מיליארד שקל. נתניהו אמר במהלך האירוע כי "כשאתה רואה את ישראל המתחדשת, אתה רואה את העתיד"

צילום: נתיבי ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ חנכו היום (שני) את פרויקט מסילת רכבת השרון. במסגרת הקו החדש נפתחה מסילה חדשה ושתי תחנות חדשות: רעננה דרום ורעננה מערב. מסילת השרון ותחנות הרכבת ברעננה צפויות להיפתח לציבור החל ממחר בבוקר.

הקמת מסילות השרון היא חלק מפרויקט "דרך 531" שמבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, ובהשקעה של 4.7 מיליארד שקל. במסגרת הפרויקט הוקם הכביש המהיר 531 שמחבר בין ערי השרון - הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה, לגוש דן. בנוסף, הפרויקט כלל הארכה של נתיבי איילון מהרצליה עד לאזור שפיים וחיבורם לכביש 531.

עוד בוואלה! NEWS:
ליצמן: "אם חוק הגיוס יעבור בנוסח הנוכחי - נפרוש מהקואליציה"
"תומכים ברצח ילדים": סערה בכנסת על חוק קיזוז משכורות מחבלים
מל"טים בשמי הכלא ומכונית מילוט: מבצע הבריחה המדהים של הפושע הצרפתי

בנימין נתניהו וישראל כץ בחנוכת מסילת רכבת השרון ברעננה. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וכץ באירוע חנוכת המסילה, היום/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

בשלב הראשון קו הרכבת יחובר לקו הוד השרון-באר שבע והנסיעה מרעננה לתל אביב צפויה לארוך כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בעוד כמה חודשים, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף, והנסיעה מרעננה לתל אביב תקצור ותיארך כ-20 דקות בלבד.

נתניהו אמר במהלך טקס חנוכת הקו בתחנת רעננה דרום כי "כשאתה רואה את ישראל המתחדשת, אתה רואה את העתיד. את העבודה המעולה הזאת עושים רכבת ישראל, נתיבי ישראל וכמובן משרד התחבורה. זאת מלאכת קודש".

בנימין נתניהו וישראל כץ בחנוכת מסילת רכבת השרון ברעננה. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וכץ בנסיעה בקו רכבת השרון, היום/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

גם השר כץ, שנכח באירוע, ציין כי רכבת ישראל עוברת בימים אלה תנופת פיתוח נרחבת ותפעיל בקיץ הקרוב 500 רכבות שיגיעו לראשונה ליעדים חדשים כמו תחנות רעננה ותחנת מרכזית המפרץ בחיפה. הוא אמר כי "מדובר בצעד נוסף בתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית ורכבת ישראל, שתסיע יותר נוסעים, ליותר יעדים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. אנו קוראים לציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן יקר וכסף".

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, מסר כי רכבת השרון היא שלב נוסף בהיערכות לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הוא הסביר כי "אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. איישנו את שתי התחנות החדשות ברעננה במיטב הצוותים. הנהגים והפקחים מתודרכים בימים אלה על התוואי החדש. כמו כן, מרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל נמצא בישורת האחרונה". איילון הוסיף כי "במקביל, אנו פועלים להטמיע את תפיסת ההפעלה החדשה של רכבת ישראל, שכוללת את מנהרות הרכבת המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית ".

בנימין נתניהו וישראל כץ בחנוכת מסילת רכבת השרון ברעננה. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
אירוע חנוכת מסילת השרון בתחנת רעננה דרום, היום/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully