וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"טים בשמי הכלא ומכונית מילוט: מבצע הבריחה המדהים של הפושע הצרפתי

אלפי שוטרים מנהלים מצוד אחרי רדואן פאיד, שהצליח להימלט בתכנית מהסרטים שכללה מעקב של חודשים, השלכת רימוני עשן והשתלטות על מסוק שהונחת בחצר כלא שמור. "זאת הייתה בריחה יוצאת דופן"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ אמר היום (שני) כי כ-2,900 שוטרים משתתפים במצוד אחרי האסיר הנמלט רדואן פאיד, שנמלט אתמול במבצע דרמטי על ידי מסוק מכלא שמור היטב מחוץ לפריז. כוחות חמושים הנחיתו את המסוק בחצר המתקן, התגברו על הסוהרים והבריחו את הפושע המפורסם "בתוך כמה דקות". מנוסתו מכלא רו, שמדרום לפריז, הייתה הפעם השנייה בתוך פחות מחמש שנים שבה הוא מצליח לברוח מבית כלא שמור.

"זאת הייתה בריחה יוצאת דופן", אמרה שרת המשפטים ניקול בלובה, במהלך מסיבת עיתונאים שכינסה אתמול מחוץ לבית הכלא. לדבריה, שלושה חמושים שהיו לבושים בשחור חטפו את המסוק עם הטייס שלו ואילצו אותו באיומים לנחות בחצר הכלא בשעה 11:30. שניים מהחמושים נכנסו לכלא, כשהם משתמשים בפצצות עשן כדי להתחבא ממצלמות האבטחה, בעוד שהחמוש השלישי נותר במסוק עם הטייס.

בפעם השניה: הגנגסטר הצרפתי רדואן פאיד נמלט מבית הכלא - ונתפס. אתר רשמי
הרשויות מנהלות מבצע נרחב אחריו. פאיד/אתר רשמי

לדברי שרת המשפטים, הם השתמשו במקדחה כדי לפתוח דלת חדר הביקורים שבו היה פאיד יחד, אחד הפושעים המסוכנים ביותר בצרפת, שמרצה מאסר עולם בגין שוד מזוין ב-2010 שבו נהרג שוטר. הם אספו אותו בזמן שנפגש עם אחיו ועזבו את המתחם.

היא הוסיפה כי המבצע תוכנן כנראה במשך כמה חודשים וייתכן שאנשיו של פאיד השתמשו במל"טים כדי לאתר את הנקודה הטובה ביותר. הסוהרים במתחם, שהיו לא חמושים, סיפרו לממונים עליהם כי לא היה ביכולתם לעשות דבר כדי למנוע את הבריחה.

לאחר שהמריאו מחצר בית הכלא, הקבוצה נטשה את המסוק ושרפה אותו. הוא אותר בעיירה גרגה-לה-גונס, שבפרבריה הצפוניים של פריז. המשטרה סבורה כי פאיד הועבר לאחר מכן למכונית מילוט, שנמצאה אף היא באזור. מדריך הטיסה שוחרר ללא פגע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסוק ששימש את האסיר רדואן פאיד לאחר שאותר נטוש בגונס, צפונית לפריז, צרפת, 1 ביולי 2018. AP
מדריך הטיסה אותר ללא פגע. המסוק הנטוש/AP

זו אינה הפעם הראשונה שבה פאיד מערים על הרשויות בצרפת ובורח מהכלא. בשנת 2013 הוא ברח תוך שהשתמש בארבעה שומרים כמגנים אנושיים ופוצץ כמה דלתות באמצעות פצצות דינמיט, פחות מחצי שעה אחרי שהגיע לשם. הוא נמצא כעבור כחודש, כשהוא מסתתר במלון ממזרח לפריז.

פאיד, בן 46, נעצר ב-1998 אחרי מצוד חובק עולם שאיתר אותו בשוויץ ובישראל, ונשלח לעשר שנות מאסר בגין שורת מעשי שוד בנקים וכלי רכב משוריינים. ב-2009 הוא כתב ספר על חוויותיו בפרברים מוכי הפשיעה של פריז ועל דרכו לעולם הפשע. הוא טען כי הוא שם את עברו הפלילי מאחוריו, אך רק שנה לאחר מכן היה מעורב בניסיון השוד שבמהלכו נהרג שוטר.

הוא העיד על עצמו כאוהד מושבע של סרטיו של רוברט דה נירו ושל מותחני הפשיעה של הבמאי האמריקני מייקל מאן. לפי משטרת צרפת הוא נודע בכינויו "L'Écrivain", "הסופר" בצרפתית.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully