וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים? הכסף ששכחתם לדרוש - בדרך אליכם

2.7.2018 / 16:37

170 אלף ימי מילואים לא שולמו לסטודנטים, עצמאיים ומובטלים שלא הגישו טפסי בקשה בין 2013-2017. כעת מודיע משרד העבודה והרווחה על העברת 55 מיליון שקלים עד סוף השנה לזכאים שלא מימשו את זכויותיהם. השר כץ: "המצב לפיו חוסר ידיעה מוביל לאי תשלום - מקומם"

עריכת וידאו:ניר חן

כחלק מפעילות יזומה של מיצוי זכויות אזרחים במשרד העבודה והרווח במטרה לצמצם את הבירוקרטיה ולשפר את מתן השירות לציבור הרחב, נמצא כי בין השנים 2013-2017 למעלה מ-170 אלף ימי מילואים לא שולמו למשרתי מילואים מקרב סטודנטים, עצמאיים ומובטלים, בשווי כולל של 55 מיליון שקלים. עד כה נהגו בביטוח הלאומי ליידע את הזכאים על ידי מכתב שנשלח אליהם, אך החל מעתה, בהנחיית שר העבודה והרווחה חיים כץ, תשלומי תגמולי המילואים יועברו באופן אוטומטי ישירות אל חשבון האזרחים - ללא צורך בהגשת טפסים או הגעה לסניפים.

עוד בוואלה! News:
נשיא מקסיקו החדש רוצה מהפכה בכלכלה, אך מבלי להפוך אותה לוונצואלה
חוק הגיוס אושר בוועדת השרים; שקד: "לפיד משקר במצח נחושה"
לוחם דובדבן שירה בחברו בכה בביהמ"ש: "מקווה שההורים יסלחו"

חיילי צה''ל (מילואים) לפני זמן קצר ברמת הגולן. צילום: אמיר דובדבני/TPS, מערכת וואלה! NEWS
חיילי מילואים ברמת הגולן, מאי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אמיר דובדבני/TPS

ההפקדות לחשבון משרתי המילואים יתבצעו בשלוש פעימות: בפעימה הראשונה יתבצע תשלום למשרתי המילואים שהיו סטודנטים או לא עבדו בין השנים 2013-2017. התשלום יועבר כבר בשבוע הבא בסכום כולל של 28,236,797 מיליון שקלים. הפעימה השנייה תשולם במהלך חודש אוגוסט למשרתי המילואים שהיו עצמאים ושכירים בין השנים הנקובות וקיבלו תגמול רק מהכנסתם כשכירים בסכום של 6,992,124 - עבור למעלה מ-35 אלף ימי מילואים שלא שולמו. הפעימה השלישית תשולם עד לחודש דצמבר 2018 למשרתי מילואים שכירים ועצמאיים שלא הגישו כלל תביעה לביטוח לאומי בין השנים 2013-2017. לפי הערכות ראשוניות נמצאו כשלושים אלף ימי שירות מילואים שלא שולמו בשווי כולל של כעשרים מיליון שקלים.

כאמור, כל הכספים שלא שולמו למי ששירת במילואים יופקדו באופן אוטומטי אל חשבון הבנק של המבוטחים. עם זאת, ישנם כ-550 זכאים אשר חשבון הבנק שלהם לא מעודכן בביטוח הלאומי, ולהם יישלח מסרון עם קישור לאתר האינטרנט בו יוכלו לעדכן את חשבון הבנק וכך לקבל את הכסף ללא צורך בהגשת מסמכים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי המצב הנוכחי, שבו אי-ידיעת הזכויות מובילה לאי-תשלום לזכאים לו, הוא מצב "מקומם". "הוצאתי הנחייה ברורה, להעניק לזכאים את מלוא התמורה במינימום בירוקרטיה ומקסימום פשטות. מדובר בהנחיה כוללת לכלל האוכלוסיות שאמצא כי אינן ממצות את הזכויות שלהן" , מסר כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully