וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם דובדבן שירה בחברו בכה בביהמ"ש: "מקווה שההורים יסלחו"

2.7.2018 / 12:52

בבית הדין הוצג הסדר הטיעון לחייל שירה למוות בשחר סטרוג, לפיו ירצה 18 חודשי מאסר. החלטה סופית בעניינו תתקבל ביום רביעי. אביו של סטרוג קיבל את ההתנצלות: "החייל היורה אינו רוצח". עורכי דינו מסרו כי ההסדר "משקף את נסיבות האירוע, מחדלי היחידה וחרטתו הכנה"

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידיאו: הלווייתו של סטרוג בחודש מרץ האחרון)

לוחם דובדבן שירה למוות בשחר סטרוג ירצה 18 חודשי מאסר - כך קובע הסדר טיעון שהוצג היום (שני) לבית הדין הצבאי ביפו. ההחלטה הסופית בעניינו תינתן ביום רביעי הקרוב.

במהלך הדיון נ', הלוחם הנאשם בירי, התנצל בפני הורי חברו. "קודם כל הכי חשוב לי זה להגיד למשפחת סטרוג, לראות אותם ולדבר איתם, להגיד להם שאני מצטער", אמר הנאשם ופרץ בבכי. "אני ושחר היינו החברים הכי טובים בצוות. הוא לא היה רק חבר לצבא אלא גם חבר לחיים. זה הכי כואב שלא משנה מה אני אעשה אני לא יכול לרפא את הכאב של משפחת סטרוג. אני פשוט רוצה להגיד להם שאני מצטער ושאני אוהב אותם. אני מקווה שבעתיד הם יוכלו לסלוח לי אם זה אפשרי".

עוד בוואלה! NEWS:
חוטי חשמל חשופים ודלתות שנפתחות בנסיעה: כך נראים הג'יפים של צה"ל
איש הקשר הסודי של המפגינים האיראנים: "ניתן להפיל את המשטר"
פוטין מעלה את גיל הפרישה - שגבוה יותר מתוחלת החיים ברוסיה

ההרוג נ' ולוחם דובדבן שירה בו. -, מערכת וואלה! NEWS
"היינו החברים הכי טובים". סטרוג עם נ', הנאשם שירה בו למוות/מערכת וואלה! NEWS, -

קובי סטרוג, אביו של שחר, אמר לוואלה! NEWS כי "לא נכחנו היום בדיון בבית המשפט, אבל הגיעו דברי ההתנצלות של החייל, ורצונו כי נסלח לו. למשפחת סטרוג יש מקום בלב ונחמה כלפי החייל. אנו יודעים כי אינו רוצח, אלא רחוק מאוד מלהיות כזה". סטרוג סיפר כי כשהיו מגיעים לבקר את בנם ביחיד, היה החייל היורה יושב ואוכל עמם.

"הם היו חברים טובים", אמר האב, "מדובר במקרה חריג. אשמח להיפגש עם החייל בבוא העת. המשפחה שלי נהרסה, אך גם משפחת החייל היורה. חשוב לנו שהוא לא יירקב בכלא כל חייו".

מחקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עלה כי ביום התקרית, ב-20 במרץ, שהה הנאשם במגורים בבסיס בטרם יציאה לאימון יחידתי, בזמן שסטרוג נכנס לחדר. השניים שלפו את אקדחיהם אחד כלפי השני, כשאקדחו האישי של הנאשם היה טעון במחסנית וללא תותב שנועד למנוע מצב של פליטת כדור. הנאשם כיוון את נשקו למרכז מסת הגוף של סטרוג, דרך את האקדח ולחץ על ההדק. בשלב זה נורה כדור מנשקו ופגע בפלג גופו העליון של חברו.

סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
הנאשם התנצל בפני הוריו. סטרוג/דובר צה"ל

במהלך החקירה לחשוד יוחסה בטעות עבירה של שיבוש חקירה, בשל טעות מעבדה. בתחילה נחשד כי הוא מחק מסורנים ממכשיר הטלפון הנייד שלו, אך בהמשך התברר שמדובר בטעות בבדיקה שנערכה למכשיר במעבדה הסלולרית וכי לחשד לא היה כל בסיס.

בעקבות מותו של סטרוג החליטו כמה יחידות בצה"ל לאסוף אקדחים מחיילים בשירות סדיר, קבע ומילואים. לדברי גורמי צבא קצין חי"ר וצנחנים ראשי תת-אלוף רסאן עליאן המליץ בפומבי במהלך כנס בטיחות ליחידות השונות לאסוף אקדחים מחיילים שאין להם צורך מבצעי מובהק בשימוש בנשק זה.

רס"ן עו"ד מירב הרשקוביץ יצחקי, סרן במיל' עו"ד אבי חימי וסרן עו"ד אליסף מלמד, המייצגים את הלוחם מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "היום הסתיים החלק המשפטי בפרשה הכאובה של מותו של שחר סטרוג. נ' בחר להיקשר בהסדר טיעון עם התביעה כחלק מלקיחת האחריות על האירוע ועל מנת לחסוך את הקושי הצפוי בניהול התיק לכלל הנוגעים בדבר. הסדר הטיעון משקף את נסיבות האירוע, מחדלי היחידה בהטמעת נהלי הבטיחות, תרומתו של נ' ליחידה, חרטתו הכנה ואת השלכות האירוע על המשך חייו של נ'".

נ' ולוחם דובדבן שירה בחברו. מערכת וואלה! NEWS
כיוונו אקדחים אחד כלפי השני. סטרוג עם נ', הנאשם שירה בו למוות/מערכת וואלה! NEWS

עוד נמסר מטעם עורכי הדין כי "צוות ההגנה, נ' ומשפחתו מבקשים להודות למשפחתו של שחר ז"ל על עמדתה האצילית לכל אורך ההליך, לרבות מתן הסכמה להסדר. בהזדמנות זו נבקש לשוב ולהביע תנחומינו העמוקים. אנו תקווה כי בית הדין יבחר לאמץ את ההסדר שנקשר בין הצדדים".

(עדכון ראשון 11:49)

נ' ולוחם דובדבן שירה בחברו בתמונה משותפת עם היחידה. מערכת וואלה! NEWS
תמונה משותפת של חיילי היחידה של סטרוג והנאשם בירי בו/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully