וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מעלה את גיל הפרישה - שגבוה יותר מתוחלת החיים ברוסיה

2.7.2018 / 10:36

הקרמלין הכריז ביום הראשון למונדיאל כי גיל הפרישה של גברים ושל נשים יעלה בחמש ובשמונה שנים ל-65 ו-63 בהתאמה - הגבוה יותר מאשר תוחלת החיים בחלק ממחוזות רוסיה. בעקבות זאת, אלפים יצאו להפגין: "הורידו את הידיים מהפנסיות"

אלפי בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) נגד החלטת ממשלת רוסיה להעלות את גיל הפרישה, אולם ההפגנות לא התקיימו בערים שבהן מתקיימים משחקי המונדיאל בשל מגבלות של הרשויות.

ההפגנות היו בהובלת מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, מבקרו הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין. לדבריו, תומכיו הפגינו ב-39 ערים ברחבי המדינה, מחוף האוקיינוס השקט של רוסיה ועד מורמנסק, שבגבול נורבגיה. רוב העצרות אושרו על ידי הרשויות המקומיות, ולא היו דיווחים על מעצרים. המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב "העלו את הפנסיות, לא את גיל הפנסיות" ו"הסירו את ידיכם מהפנסיות".

חלק מההפגנות אורגנו על ידי גורמים פוליטיים אחרים, כולל הקומוניסטים.

הפגנות בעיר מורמנסק, רוסיה, נגד העלאת גיל הפנסיה, 1 ביולי 2018. אתר רשמי
בערים שבהן מתקיימים משחקי המונדיאל נאסרו ההפגנות/אתר רשמי

ראש הממשלה דימיטרי מדבדב, בעל בריתו של פוטין, אמר בחודש שעבר כי הממשלה רוצה להעלות את גיל הפנסיות לגברים בחמש שנים - מ-60 ל-65 - ולנשים בשמונה שנים - מ-55 ל-63. זאת, לטענת הקרמלין, במטרה להקל על קופת המדינה. עם זאת, מתנגדי התכנית טוענים כי במחוזות רבים, גיל הפרישה גבוה יותר מתוחלת החיים הממוצעת.

לפי חלק מהסקרים, התמיכה בפוטין ירדה מ-75% ל-69% מאז הוכרזה התכנית ביום הראשון של המונדיאל לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully