וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעט מיטות אשפוז ומחסור ברופאים: דוח חמור על מערכת הבריאות

מהדוח עולות בעיות קשות בנושאי תשתית וכוח אדם במערכת הבריאות שמעמידות את ישראל במקום נמוך בהשוואה למדינות ה-OECD. עוד עולה מהנתונים כי המדינה מוציאה פחות על בריאות - והאזרחים משלמים את הפער מכיסם

אינפו דוח מצב הבריאות בישראל. מערכת וואלה!
אינפו דוח מצב הבריאות בישראל/מערכת וואלה!

דוח המצב הבריאות בישראל מעלה בעיות קשות בנושאי תשתית וכוח אדם במערכת הבריאות, בהשוואה לארגון ה-OECD בו חברות 35 מדינות מפותחות. הדוח, שחובר ביחידת המנהל התכנון האסטרטגי והכלכלי במשרד הבריאות, מודד את מצב הבריאות בישראל בהשוואה ליתר מדינות ה-OECD. משרד הבריאות התמקד ב-40 מדדים, ששפכו אור על מצבה העגום של הרפואה הציבורית בישראל. הממצאים הבולטים ממחישים את הנטל של אזרחי המדינה במימון המערכת.

הממצאים העיקריים בדוח ממחישים את הנטל הנופל על כתפי האזרחים במימון מערכת הבריאות. בתוך כך, שיעור ההוצאה של המדינה על שירותי בריאות ותשתיות עומד על 62.5% בלבד מסך ההוצאות הלאומיות בעוד שממוצע ה-OECD בנושא עומד על 73.6%. עובדה זו מסבירה נתון נוסף שעלה בדוח, לפיו 83% מהישראלים מחזיקים בביטוחי בריאות פרטיים וביטוחי שירותי בריאות נוספים (שב"ן) של קופות החולים. ישראל נמצאת בתחום זה במקום השלישי מההתחלה בעוד שהממוצע עומד על 35%.

עוד בוואלה! NEWS:
במבצע ייחודי: ילדים פצועים שנמלטו מסוריה פונו לטיפול בישראל
ראיות דרמטיות נגד נתניהו: הרמזים שמסתתרים במופע של מנדלבליט
לשמחת החרדים: חוק הגיוס יצר עימות בתוך האופוזיציה

אינפו דוח מצב הבריאות בישראל. מערכת וואלה!
אינפו דוח מצב הבריאות בישראל/מערכת וואלה!

מבחינת כוח אדם עלה מן הדוח כי שיעור הרופאים הפעילים בישראל נמצא ביחס 3.1 רופאים לכל אלף איש, בעוד שממוצע ה-OECD עומד על 3.3. מחברי הדוח קשרו את הנתונים הנמוכים בקצב גידול האוכלוסייה וכן רופאים רבים שיוצאים לפנסיה בעשור הנוכחי. אולם לדבריהם, התערבות משרד הבריאות צפויה לשמור על היחס הזה ולמנוע ירידה.

ישראל נמצאת במקום הרביעי לפני הסוף מבחינת שיעור מיטות האשפוז. מחברי הדוח ציינו כי "נתון זה נמצא במגמת ירידה במדינות ה-OECD בשנים האחרונות מפני שהן שמות דגש על טיפול בקהילה". הם הוסיפו כי "משרד הבריאות פועל להוספה של מיטות בניסיון לבלום את המגמה בישראל". מדד ימי השהייה הממוצעים באשפוז כללי עשוי להסביר את המחסור ההולך וגובר במיטות אשפוז מפני שלפיו הישראלי הממוצע שוהה בבית החולים במשך חמישה ימים לעומת 6.5 בממוצע במדינות האחרות. נתון זה בשילוב עם כמות מיטות נמוכה ושיעורי תפוסה גבוהים, שעומדים על 93.8% בישראל לעומת 75.5% בממוצע, מעידים על ניצול מקסימלי של תשתית המיטות הקיימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אינפו דוח מצב הבריאות בישראל. מערכת וואלה!
אינפו דוח מצב הבריאות בישראל/מערכת וואלה!

מבחינת מכשור רפואי ניתן להבחין בדוח כי שיעור מכשירי ה-MRI נמצא מתחת לממוצע ועומד על 4.2 מכשירים לאלף איש בישראל לעומת 15.5 מכשירים ביתר מדינות הארגון. למרות שכמות מכשירי ה-MRI עלתה ב-20% בין השנים 2013-2015, ישראל נמצאת במקום השלישי לפני הסוף. גם בתחום בדיקות ה-CT ישראל נמצאת במקום הרביעי בלבד לפני הסוף עם נתון של 9.9 מכשירים לכל אלף איש לעומת הממוצע שעומד על 25.6 מכשירים.

שיעור גבוה של פריון ואחוזי תמותה נמוכים

על אף שנראה כי מצבה של מערכת הבריאות איננו מזהיר, ישנם גם מדדים חיוביים שעלו מן הדוח. בתוך כך, ישראל מובילה בשיעור הפריון שעומד על 3.1 ילדים לאישה בגיל הפוריות, עובדה המעמידה אותה במקום הראשון בדירוג.

שיעור תמותת תינוקות יבשראל נמצאת מתחת לממוצע ה-OECD שעומד על 3.8 מקרי מוות לעומת 3.1 בישראל. כך גם בתחום הניתוחים הקיסריים שבו ניתן למצוא את ישראל במקום האחרון עם 152 ניתוחים לכל אלף לידות רגילות. זאת, לעומת 268 ניתוחים קיסריים בממוצע של יתר מדינות הארגון.

מדד ההתאבדויות מציב את ישראל במקום השני עם ארבעה מקרי מוות מתוך מאה אלף איש לעומת ממוצע ה-OECD שעומד על 12.4 מקרי התאבדות מתוך מאה אלף איש. כמו כן, תוחלת החיים של נשים בישראל עומד על 84.2 שנים לעומת 83.4 בממוצע. בנוסף, תוחלת החיים של גברים ישראליים עומד על 80.8 בניגוד לממוצע הארגון שעומד על 78.1 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully