וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלת בית המריבה בזכרון יעקב תובעת: "לא הובהר שיאכלס נרקומנים"

30.6.2018 / 18:06

תושבת המושבה בת ה-75 הגישה תביעה נגד זכיין משרד הרווחה שלו השכירה את ביתה המיועד לשמש הוסטל למכורים לסמים. לטענתה, לא ידעה למה ישמש הנכס וכעת סובלת משפחתה מהתנכלויות ומתביעה מצד התושבים המתנגדים להקמת המוסד

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

תושבת זכרון יעקב, שביתה הושכר לטובת הקמת הוסטל למכורים לסמים שהציתה הפגנות נרחבות במושבה, תובעת את זכיין משרד הרווחה בטענה להטעיה חמורה והסתרת עובדות. לדברי איטה דהן בת ה-75, הזכיין ששכר ממנה את ביתה לא הבהיר לה מהי האוכלוסייה שתתגורר ותטופל בהוסטל.

"האוכלוסייה העתידה להתגורר בנכס היא של דרי רחוב, מכורים לסמים קשים המקבלים מתאדון, המוגדרים כמכורים שאינם ברי גמילה ושיקום עצמאי בקהילה, בעלי מורכבות פסיכוסוציאלית קשה", טוענת דהן. לדבריה, לפי משרד הרווחה, "ייתכן כי חלק מהדיירים נושאים מחלות זיהומיות מדבקות כגון איידס, צהבת ועוד", והובהר כי ההוסטל פתוח והדיירים יהיו רשאים לצאת ולהיכנס ממנו ללא השגחה וללא מגבלה.

"מדובר בווילה המצויה בלב שכונת מגורים פסטורלית בסמיכות רבה לגני ילדים ובתי ספר", הדגישה בעלת הבית בכתב התביעה. לטענתה, ההסכם עמה נחתם תוך הטעיה ביחס לזהות ומהות השוכרים, תוך שהשוכר, זכיין משרד הרווחה, מקים בבית מרפאה. הקמת המרפאה נחשבת להפרה של דיני התכנון והבנייה. לדברי דהן, היא לא הייתה מודעת לאופי אוכלוסיית היעד של ההוסטל, וכי השוכרים פנו לבנה והחתימו אותו על מסמך המצהיר על כך שהוא מודע כי הנכס ישמש לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות. בכתב התביעה היא מצהירה כי "מידע זה לא הובא לידיעתה מעולם, לא על ידי השוכרים ולא על ידי בנה". היא טוענת כי "מסיבות השמורות עמם", השוכרים "בחרו שלא לשתף אותה בעובדות האמורות אף על פי שהיו מודעים היטב לעובדה כי היא בעלת הנכס ולא בנה".

עוד בוואלה! NEWS
"יצאתי מדממת וזעקתי לעזרה": טובה הותקפה במכוניתה בעפולה
"קצין עם כתם יהיה אחראי למוסר": ביקורת על קידום תנ"צ בכר
בדרך האחרונה של ילדיהם: הורי הנספים חזרו לנחל שלקח מהם הכול

הוסטל למכורים לסמים בזכרון יעקב. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
הבית המיועד להפוך להוסטל, זכרון יעקב/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

דהן ציינה בנוסף כי היא ומשפחתה מותקפים בימים אלו על ידי תושבים המתנגדים למיזם והגישו נגדה תביעה בגין מטרד, ואף כי נכדיה חווים התנכלויות בבית הספר. "מצבה הבריאותי והנפשי הולכים ומתערערים והיא סובלת מקשיי שינה והתקפי חרדה", נכתב. היא מדגישה כי היא "מאמינה בצדקת המחאה הציבורית, בצדקת עמדת המועצה המקומית והתושבים" וכי היא "מסרבת בכל תוקף כי קניינה הפרטי ישמש להקמת ההוסטל הפוגעני".

לכתב התביעה צירפה דהן מכתב ששיגרה ליזם "מתוך מצוקה אישית קשה מאד בתקווה כי תיפול על אוזן קשבת". "לא ידעתי ולא חזיתי את היקף ועוצמת ההתנגדות הציבורית להקמת ההוסטל, התנגדות ציבורית שלא היתה שכמותה בזכרון יעקב. אני סובלת מניכור וחרם של חבריי בני המושבה, המצב מבחינתי קשה מנשוא", כתבה.

לטענת דהן, היא אינה מעוניינת להפר את ההסכם אך ביקשה למצוא דרך לסייע בהתרתו. משלא נענתה, שלח עורך הדין שלה הודעה ליזם על ביטול הסכם השכירות. עורכי הדין של חברת היזם ענו מיד כי החברה "נדהמה" לקבלו והיא "דוחה מכל וכל את האמור והנטען בו". לטענת החברה, באמצעות עורכי הדין שלה, דהן ידעה מהי מטרת השימוש בנכס וכל טענותיה נגד היזם הן שקריות. עוד נאמר כי הנזקים עלולים להגיע לגובה מיליוני שקלים, וכי ,בעלת הנכס מושפעת על ידי התושבים, שזוהי דרך התנהלותם השגורה - לא לומר אמת".

עוד באותו נושא

"זו רשלנות פושעת!": בית המריבה שמסעיר את המושבה השקטה

לכתבה המלאה
הוסטל למכורים לסמים בזכרון יעקב. יואב איתיאיל, מערכת וואלה! NEWS
הבית שהושכר על ידי דהן בזכרון יעקב/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאיל

בפנייתה, מבקשת דהן מבית משפט השלום בחיפה כי יורה על ביטול החוזה ויוציא צו פינוי נגד היזם. מהיזם עצמו היא תובעת 118,500 שקלים בגין "התנהגות חסרת תום לב, הטעיה והפרת ההסכם היסודית שביצעו", 18,500 שקלים דמי שכירות לחודש ופיצוי של 500 דולר נוספים בגין כל יום איחור בפינוי.

תושבי זכרון יעקב, המתנגדים להוסטל, הגישו אף הם תביעה נגד היזם בבית משפט השלום בחדרה. ביום ראשון האחרון הוציא בית המשפט צו מניעה עד תום ההליכים, האוסר על הפעלת ההוסטל, בערבות של 200 אלף שקלים. הצו אוסר עבודות נוספות ושיפוצים בנכס. "החלטה זו ניתנה על ידי בלב כבד ובתחושות מעורבות עד מאד", ציינה בשולי החלטתה השופטת רקפת סגל מוהר, "שיקום נפגעי התמכרויות ואף עבריינים של ממש הינו שיקול המהווה נר לרגלי, אך מקום שבו קיים חשש מפני האפשרת שהדברים נעשים בדרך הכרוכה בהפרת החוק או כללי הגילוי הנאות, אזי יש לברר וליישב את אלה קודם לכול".

היזם הגיש בקשת רשות ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה. באמצעות משרד עו"ד נתן מאיר ושות' הוא תובע את 162 העותרים ואת בעלת הבית, איטה דהן, דורש לבטל את צו המניעה וטוען כי הינו בבחינת "ליקוי מאורות". לטענתו, השופטת רקפת סגל מוהר נתנה את הצו "ללא כל בסיס עובדתי או משפטי", וזאת "תוך התעלמות בוטה מהיעדרם מן ההליך של החוסים שאמורים לשהות בהוסטל". השופטת בטינה טאובר תדון בבקשה בשבוע הבא.

מהיזם לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully