וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הסיור על מוכנות העורף בוטל - בגלל דרישת האוצר

29.6.2018 / 12:57

לוואלה! NEWS נודע כי במשרד ביקשו שלא לקיים את הסיור "בשל עבודת מטה אינטנסיבית" המתבצעת מול משרד הביטחון. השרים היו אמורים לקבל סקירה מאלוף פיקוד העורף על תכנית רב שנתית להגנה בזמן חירום

צילום: אלעד מלכה, עריכה: תום זואילי

(נתניהו בטקס סיום קורס טיס: "נמשיך לפעול בעוצמה נגד איראן")

סיור שתוכנן לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני במפקדת פיקוד העורף כחלק מדיון בנושא מוכנות העורף לחירום בוטל אמש (חמישי) בשל דרישת האוצר - כך נודע לוואלה! NEWS. הסיור, שהיה אמור להיערך ביום ראשון הקרוב לבקשת שר הביטחון אביגדור ליברמן ואלוף פיקוד העורף תמיר ידעי תוכנן במקור לתחילת החודש הנוכחי אך נדחה מאז שלוש פעמים.

הסיור נועד להקדים ישיבת קבינט להצגת התכנית הרב-שנתית "מגן העורף" שגיבש אלוף ידעי לחמש השנים הקרובות למיגון העורף וכן לתכנית "מגן הצפון" שעלותה חמישה מיליארד שקל לחמש שנים. במקום הסיור נקבע דיון שבו אמורים היו השרים לקבל סקירה של תרחישי הייחוס לעורף בזמן חירום וכן תצוגה של יכולות הפיקוד והאתגרים שעמם הוא מתמודד. אולם גם דיון זה בוטל. בעקבות פניית וואלה! NEWS לאוצר נמסר כי הדיון יתקיים בשבוע הבא.

לקריאה נוספת:
הקבינט דן במשבר בעזה ללא החלטות; הרמטכ"ל התריע: "המצב מחריף"
יצמצם הדלפות? ישיבות הקבינט יתקיימו בבונקר תת קרקעי בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
סיור הקבינט ברמת הגולן, בפברואר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

בכיר במשרד האוצר אמר לוואלה! NEWS כי בשבועות האחרונים "התקיימה עבודת מטה אינטנסיבית בנושא מיגון העורף בין משרד האוצר למשרד הביטחון. צוות ביטחון במשרד האוצר ביקש מהמטה לביטחון לאומי לדחות את הדיון בשבוע".

השבוע: מל"ט שהתקרב משטח סוריה לישראל יורט בידי חיל האוויר

ביום ראשון השבוע שוגר טיל פטריוט אל עבר מל"ט שהתקרב למרחב האווירי של ישראל משטח סוריה. חיל האוויר מסר כי לא זוהתה פגיעה בכלי הטיס וכי הוא התרחק מהגבול בעקבות הירי. המל"ט חדר לישראל כחלק מפעילות צבא אסד באזור דרום סוריה, לקראת המתקפה שהוא מנהל בשבועות האחרונים לכיבוש דרעא, מעוז המורדים האחרון במדינה.

ועדת משנה של ועדת חוב בנושא המיגון, קצרין. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
אלוף ידעי בדיון הוועדה למוכנות העורף, במאי/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

בחודש מאי שיגרו כוחות איראניים משטח סוריה 20 רקטות אל עבר רמת הגולן, בעקבות תקיפה שיוחסה לישראל. 16 מהרקטות נפלו על אדמה סורית וארבע יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" של מערך ההגנה האווירית. בעקבות ירי הרקטות אמר אז שר הביטחון אביגדור ליברמן כי על האיראנים לזכור ש"אם אצלנו יהיה גשם של טילים אצלם יהיה מבול".

לפני כחודש דנה ועדת המשנה למוכנות העורף בכנסת, הפועלת תחת ועדת החוץ והביטחון, בתכנית "מגן העורף" - כשבועיים אחרי הירי אל רמת הגולן. בדיון קרא ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) העומד בראש הוועדה "להעביר עודפי גבייה של האוצר למימוש התכנית להגנה על העורף". פרץ הוסיף אז כי "התגברות האיומים בכלל ובחזית הצפונית בפרט מחייבת לקיחת אחריות מצד הממשלה. צה"ל יודע לנצח בחזית הקרב, אך מבחן ההגנה על העורף הוא באיזו מידה יכולים האזרחים להמשיך בשגרה גם בזמן של מתיחות והסלמה ביטחונית".

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully