וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים דנו במצב המקלטים בגולן: "לנצל עודפי גבייה למיגון יישובים"

28.5.2018 / 2:00

בדיון מיוחד של ועדת המשנה למוכנות העורף בקצרין קרא ח"כ פרץ להשתמש בכספים שנותרו בקופת המדינה לפתרון המחסור במקלטים - במקום להקלות מס. משרד הפנים מקדם תכנית לפיקוח על מקלטים ציבוריים ולריכוז נושא המיגון ביישובים דרוזים בגולן

צילום: חיים שפיר, עריכה: יאיר דניאל

ועדת המשנה למוכנות העורף קיימה אתמול (ראשון) דיון מיוחד בנושא מיגון יישובי הצפון, שנערך בקצרין. ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) העומד בראש הוועדה, הפועלת תחת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, קרא "להעביר את עודפי הגבייה (של האוצר, א.א.) למימוש התכנית להגנה על העורף, במקום להשתמש בכסף זה עבור הקלה קטנה במיסוי".

בדיון, שעסק בתכנית "מגן הצפון" השתתפו גם אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר (הליכוד), חברי סיעתו של פרץ איילת נחמיאס-ורבין ואיל בן ראובן, ח"כ שרן השכל (הליכוד), ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) וראשי רשויות באזור הצפון.

ראש המועצה האזורית גולן אלי מלכה קרא לממשלה "לאפשר לנו, ראשי הרשויות, להכין את העורף האזרחי לחירום כפי שהצבא נערך לכך בצורה אינטנסיבית, יסודית ומקיפה". לדבריו, "המתיחות וההסלמה הביטחונית והאפשרות להידרדרות למלחמה, מחייבת פעולה מידית ומעשית. לא נסתפק בביקורים, דיונים והצהרות. זה הזמן למעשים".

ועדת משנה של ועדת חוב בנושא המיגון, קצרין 27 במאי 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
הח"כים איל בן ראובן, פרץ ודיכטר לצד יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בדיון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

מלכה הוסיף כי "ברור לכל שבמלחמה הבאה העורף הוא היעד של האויב. אנו רואים מדי יום את ההסלמה בגבול הצפון ודורשים את הכלים להגברת המוכנות והכנת האוכלוסייה בהתאם". ראש המועצה המקומית קצרין דימי אפרצב עמד בדיון על פערי המיגון בעירו וביקש להדגיש את "הצורך לתכלל תכנית למיגון הכפרים הדרוזים בגולן במידיות ובראש סדר העדיפויות".

בישיבה עלתה במלוא החומרה הזנחת המקלטים בבתים המשותפים, שנמצאים באחריות דיירי הבתים. עוד דובר על כך שאין אף גורם שנושא באחריות לבחינת מצב מקלטים אלו. לדברי ח"כ דיכטר "יש מיליון ורבע אזרחים שהמיגון שלהם הוא מקלטים בבתים משותפים, בניגוד למקלטים ציבוריים שנמצאים באחריות הרשויות המקומיות. למקלטים בבתים המשותפים אין אב ואם, מדובר בציבור שכרגע אין לו פתרון וחייבים לטפל בכך". דיכטר עמד על כך שבית החולים זיו בצפת חסר את המיגון הדרוש זה 12 שנה, מאז מלחמת לבנון השנייה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ועדת משנה של ועדת חוב בנושא המיגון, קצרין 27 במאי 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
ישיבת הוועדה בקצרין, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

פרץ ודיכטר אף הציגו הצעת החוק שחיברו ונועדה לעודד הקמת ממ"ד בכל דירה. על פי ההצעה, הדבר ייעשה בשלוש דרכים: מתן תוספת אחוזי בנייה, פטור מארנונה לשטח הממ"ד; וכן סבסוד עלויות הריבית על המשכנתא לצורך בניית הממ"ד.

לדברי פרץ "התגברות האיומים בכלל ובחזית הצפונית בפרט מחייבת לקיחת אחריות מצד הממשלה. צה"ל יודע לנצח בחזית הקרב, אך מבחן ההגנה על העורף הוא באיזו מידה יכולים האזרחים להמשיך בשגרה גם בזמן של מתיחות והסלמה ביטחונית. הצעת החוק מבקשת לפתור את הרוב המכריע של הפערים הקיימים בתחום המיגון, בעלות קטנה בהשוואה לנזק האדיר בחיי אדם וברכוש שצפוי ללא הקמת ממ"ד לכל אזרח".

משרד הפנים יקדם הקמת מרכז חירום ליישובים הדרוזים

עוד נמסר בישיבה כי משרדי הפנים והאוצר יעבירו 4 מיליון שקל לרכישת 40 מיגוניות שיפוזרו על פי הוראת פיקוד העורף ביישובים הדרוזים בגולן, בהם ישנו מחסור גדול באמצעי מיגון. ממשרד הפנים נמסר כי יירכש ציוד נוסף שישמש את הרשויות המקומיות להיערכות.

נציג משרד הפנים הוסיף עוד כי במקביל פועל אגף החירום במשרד להקמת מרכז חירום ובקרה אחד שישרת את היישובים עין קניה, מג'דל שמס, מסעדה ובוקעתא. המרכז ינהל מצבי חירום בסיוע אנשי מקצוע, וייתן מענה וסיוע לרשויות המקומיות בתפיסת אשכול יישובים.

במשרד הפנים ציינו כי נעשית בימים אלה עבודת מטה שתכליתה שיקום כלל המקלטים ברמת הגולן. מדובר ב-52 מקלטים במועצה אזורית רמת הגולן, וקצרין. כל מקלט ישוקם בכמאה אלף שקל. במשרד הפנים נבחנת בימים אלה דרך לבצע פיקוח על תקינות המקלטים, אשר הופכים בשגרה למחסנים במקרה הטוב, או מאורות חשוכות וטחובות במקרה הרע.

ועדת משנה של ועדת חוב בנושא המיגון, קצרין. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
ישיבת הוועדה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully