וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל פטריוט שוגר לעבר מל"ט שהתקרב משטח סוריה; לא זוהתה פגיעה

הטיל שוגר מאזור צפת לעבר כלי הטייס. כתוצאה מהירי כלי הטיס התרחק מהגבול. שובל הטיל נראה במקומות רבים ברחבי צפון הארץ. צה"ל: "לא נאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל". מפקד בכוחות המשטר: "המל"ט הופעל במסגרת המבצע לכיבוש דרום מערב המדינה"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

טיל פטריוט שוגר היום (ראשון) לעבר מל"ט שהתקרב משטח סוריה לישראל. כתוצאה מהירי הכלי התרחק מהגבול ולא זוהתה פגיעה. מערכות ההגנה האוויריות, כמו גם מערכות האיתור, זיהו את האיום מבעוד מועד ובטרם חצה לשטח הארץ. מצה"ל נמסר כי הצבא "לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

מפקד בכוחות המשטר אמר לאחר השיגור כי המל"ט הופעל במסגרת המבצע לכיבוש דרום מערב סוריה מידי המורדים. הלילה דווח כי רוסיה הפציצה אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים בדרום סוריה בפעם הראשונה מאז הסכם הפסקת האש שנחתם לפני כשנה. על פי הדיווח, בוצעו כ-25 תקיפות בעיירות בדרעא, מחוז הגובל בירדן ובישראל, שבו צבא סוריה מגביר את תקיפותיו בימים אלה כחלק מההכנות לכיבושו מחדש.

שובל טיל פטריוט שנצפה באזור הצפון. אלימלך גרסטל, מערכת וואלה! NEWS
שובל הטיל שנצפה בצפון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלימלך גרסטל

ביום שישי דווח כי כ-12,500 איש נמלטו מאזורים אלה. אסד אמר כי בהמלצת רוסיה, הוא ייתן הזדמנות להסדר פוליטי לפינוי המורדים, אך במקרה שזה ייכשל, הוא ישתמש באמצעים צבאיים. הוא האשים את "ההתערבות האמריקנית והישראלית" בפגיעה במגעים.

עוד דיווחו בשבוע שעבר בארגון הסורי לזכויות אדם כי כוחות איראן וחיזבאללה והמיליציות השייכות להם החלו לסגת מדרום סוריה לעומק 40 קילומטרים מהגבול עם ישראל וירדן, זאת בעקבות בקשת רוסיה שקיימה לאחרונה התייעצויות עם גורמים אזוריים. רוסיה אף נתנה לארצות הברית ולירדן אפשרות לדון עם פלגי המורדים במטרה להגיע לפתרון באזור, כך על פי הארגון.

עוד באותו נושא

צה"ל חושף: המל"ט האיראני שחדר לישראל היה חמוש ויועד לפיגוע

לכתבה המלאה
שובל פטריוט בצפון. אלימלך גרסטל, מערכת וואלה! NEWS
שובל הטיל שנצפה באזור צפת, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלימלך גרסטל

בחודש פברואר יירט מסוק קרב מל"ט איראני שחדר לשטח ישראל מסוריה, ובתגובה לחדירה תקף חיל האוויר את האתר שממנו הופעל המל"ט. במהלך התקיפה בסוריה, באזור תדמור, נפתחה אש נ"מ לעבר כלי הטיס ומטוס F-16 החל בנטישה, ככל הנראה כתוצאה מהירי. הוא התרסק בקיבוץ הרדוף שבעמק יזרעאל והטייסים נפצעו, אחד מהם במצב קשה השני קל. הם פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

צה"ל חשף מאוחר יותר כי המל"ט האיראני שחדר לישראל בחודש פברואר היה חמוש ויועד לבצע פיגוע. מניתוח מסלול התעופה ומחקר מבצעי ומודיעיני שבוצע על חלקי כלי הטיס עולה כי הוא נשא חומר נפץ וכי מטרתו הייתה לבצע פעולת חבלה בשטח ישראל. עוד נמסר מצה"ל כי הכלי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו, ולכן לא היווה סכנה כשטס בשטחה האווירי של ישראל.

שיגור טיל פטריוט מאזור צפת. אלימלך גרסטל, מערכת וואלה! NEWS
שובל הטיל שנצפה בצפון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלימלך גרסטל
  • עוד באותו נושא:
  • פטריוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully