וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות עצירת התמרונים: ארה"ב משדרגת מערכות הגנה בדרום קוריאה

על אף שהנשיא טראמפ הפתיע את עוזריו ובעלי בריתו כשהודיע ב-12 ביוני כי "נעצור את משחקי המלחמה", שדרוג מערכות ההגנה מטילים נמשך. בפנטגון נשארים ערוכים לכל תרחיש ודוגלים באסטרטגיה שרואה בקוריאה הצפונית כמשטר סורר שרוצה לפתח נשק גרעיני

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הפנטגון החליט לשדרג את מערכות ההגנה מטילים של קוריאה הדרומית על מנת למנוע מתקפה עתידית של קוריאה הצפונית נגד סיאול או בעלת ברית אחרת באזור - כך נמסר הלילה (חמישי) ממנהל הסוכנות להגנה מפני טילים של ארצות הברית.

"אנחנו בהחלט מקווים שהדיפלומטיה תצליח", אמר סאם גרייבס, סגן מפקד בחיל האוויר האמריקני, בראיון בוושינגטון. "אבל במקביל אנחנו חייבים לעמוד על המשמר כדי לספק את היכולת הדרושה", הוסיף. לדבריו של גרייבס, משרד ההגנה האמריקני דבק בתכניתו לחזק את מערכת ההגנה THAAD כמו גם את סוללות היירוט פטריוט שפרוסות בחצי האי הקוריאני.

עוד ידיעות מהעולם:
שופט עליון ותיק פורש, וטראמפ יוכל לבסס את אופיו השמרני של בית המשפט
יהלומים וכתרים ברבע מיליארד: האוצר שהוחרם מרה"מ מלזיה לשעבר
טלטלה במפלגה הדמוקרטית: בת 28 ניצחה בכיר במפלגה בניו יורק

ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים THAAD. רויטרס
המערכת מדאיגה את סין. ניסוי ב-THAAD/רויטרס

שר ההגנה ג'יימס מאטיס מנסה להביא עמו כפרויקט את השילוב של פיוס וכוח בביקורו לבייג'ינג ובהמשך לקוריאה הדרומית ויפן. מאטיס אישר בשבוע שעבר כי השעה כמה תרגילים משותפים עם קוריאה הדרומית בהוראתו של הנשיא דונלד טראמפ. ואולם, גרייבס אמר כי ההשעיה לא חלה על שדרוגים של מערכות ההגנה מטילים.

מאטיס אמר בביקור קצר בסיאול כי ארצות הברית מחויבת לביטחונה של קוריאה הדרומית, שכוללת את המשך הצבת החיילים האמריקנים במדינה. הוא אף התייחס לביטול התמרונים ואמר כי ההחלטה להשעות אותם "יצרה הזדמנות גוברת לדיפלומטים שלנו לקיים משא ומתן, והגדילה את הסיכויים להסכם שלום בחצי האי הקוריאני".

טראמפ הפתיע את עוזריו ובעלי בריתו כשהודיע ב-12 ביוני כי "אנחנו נעצור את משחקי המלחמה", בעקבות שיחותיו עם נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור. טראמפ, שכתב בטוויטר ש"אין יותר איום גרעיני מקוריאה הצפונית", אמר גם כי הוא רוצה להימנע מרטוריקה חריפה נגד קים וארצו, כל עוד השיחות בין שני הצדדים הן פרודוקטיביות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און לוחצים ידיים במפגש הפסגה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים במפגש הפסגה בסינגפור, 12 ביוני/רויטרס

ואולם, בפנטגון מתכוננים לכל תרחיש. אסטרטגיית ההגנה המעודכנת ביותר מתייחסת לקוריאה הצפונית כמשטר סורר ש"מבקש להבטיח את הישרדותו באמצעות חיפוש אחר תערובות של נשק גרעיני, ביולוגי, כימי, קונבנציונלי ובלתי קונבנציונלי, כמו גם, פיתוח יכולת של טילים בליסטיים. זאת במטרה לזכות בהשפעה על קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית".

שדרוג מערכות ההגנה אושר בשבוע שעבר בסנאט והוא כולל סיוע בסך 716 מיליון דולר. בנוסף אושרה תוספת של 284 מיליון דולר עבור שיפורים למערכות, יותר מ-81 מיליון דולר שנתבקשו על ידי הפנטגון כדי להמשיך במאמצי המיזוג. השדרוגים יימשכו "אלא אם הנשיא יחליט אחרת", ציין סאם גרייבס. הנושא צפוי לעלות גם במהלך ביקורו של מאטיס בדרום קוריאה.

(עדכון ראשון: 5:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully