וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלומים וכתרים ברבע מיליארד: האוצר שהוחרם מרה"מ מלזיה לשעבר

המשטרה הציגה את הסחורה שתפסה בנכסיו של נג'יב רזאק, החשוד שגנב מקרן השקעות שהקים, ושל רעייתו. אלו כוללים 12 אלף פריטים, בהם ענק לצוואר בשווי 1.6 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת מלזיה תפסה אוסף של תכשיטים, תיקים וכסף מזומן בשווי של כ-273 מיליון דולר מנכסים הקשורים לראש הממשלה לשעבר נג'יב רזאק ושל אשתו רוזמה מנסור. כחלק מחקירת השחיתות נגד המנהיג לשעבר, הוחרמו שרשראות זהב ויהלומים בסך 1.6 מיליון דולר, 14 כתרים ו-272 תיקים של חברת היוקרה "הרמס".

נג'יב, שהפסיד במפתיע בבחירות בחודש שעבר אחרי כעשור בשלון, חשוד שהעלים כספי ענק מקרן השקעות ממשלתית שהקים. הוא נמצא תחת חקירה מאז ההפסד. המשטרה תיארה את החרמת חפצי היוקרה כגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של מלזיה. בסך הכול, נתפסו 12 אלף חפצים, היקר שבהם היה ענק בשווי 1.6 מיליון דולר.

"לא יכלנו לעשות את הספירה בנכסים מחר שזאת הייתה כמות גדולה מדי", אמר ראש מחלקת הפשיעה הכלכלית במשטרה, אמאר סינג', במסיבת עיתונאים מיוחדת. הוא הוסיף כי לרשויות נדרשו חמישה שבועות כדי למנות את כל החפצים ולחשב את ערכם.

שוטרים מציגים את הרכוש שהוחרם מראש ממשלת מלזיה לשעבר נג'יב רזאק, 27 ביוני 2018. רויטרס
שוטרים מציגים את הפריטים שהחרימו, היום/רויטרס

במהלך שנות שלטונו של בעלה, הגברת הראשונה נודעה כחובבת שופינג ומותגי יוקרה. היא הושוותה לאימלדה מרקוס, אשתו של רודן הפיליפינים לשעבר שהחזיקה באוסף ענק של נעליים ומוצרי יוקרה אחרים.

פרשת השחיתות הייתה אחת הסיבות שבגללן הפסיד נג'יב לבעל בריתו לשעבר מהת'יר מוחמד. הוא חשוד בכך שגרף לכיסו 700 מיליון דולר מהקרן, אך הוא דוחה זאת. לאחר המהפך בבחירות, נאסר עליו לצאת מהמדינה מחשש שהוא יימלט עם פתיחת החקירה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully