וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש משרד רה"מ: נתניהו דרש בקשות הוצאות גבוהות - ותכופות

ב"חברת החדשות" נחשפה עדות שלומית פרגו-ברנע שניתנה החודש במשטרה, שבה טענה כי ראש הממשלה ורעייתו אף הגיבו כלפיה בעוינות כשלא אישרה בקשות הוצאה. עוד העידה על אירועים מהתקופה האחרונה ועל מקרים שבהם "תיקון ליקויים הוצג כתחזוקה למרות שהדבר מהווה השבחה"

באדיבות המהדורה המרכזית בחדשות 2

(הקלטות השיחות בין ניר חפץ ליועמ"שית פרגו-ברנע שנחשפו ב"חברת החדשות", שלשום)

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית פרגו-ברנע העידה החודש במשטרה כי משפחת נתניהו "מעבירה בקשות הוצאות לעיתים תכופות מאוד ובסכומים משמעותיים" - כך עולה מעדותה שנחשפה הערב (שלישי) ב"חברת החדשות", שניתנה ב-3 ביוני - כשלושה שבועות טרם הגשת כתב האישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות.

על פי הציטוטים שהביא הכתב גיא פלג, פרגו-ברנע נשאלה בעדותה בין היתר על הבדלים בין תדירות בקשות ההוצאות בתקופת נתניהו לבין קודמיו בתפקיד. לדבריה, "היקף הבקשות, מידת הדחיפות, מהות הבקשות ואופיין בתקופת אולמרט היו מצומצמות לאין שיעור לעומת הבקשות והדרישות של משפחת נתניהו". פרגו-ברנע אף העידה על אירועים שהתרחשו לאחרונה.

לקריאה נוספת:
"שהמדינה תשלם על ערוץ האח הגדול": עדות ניר חפץ נגד שרה נתניהו
נתניהו על כתב האישום נגד רעייתו: "שיא נוסף באבסורד"
פרשת המעונות: עד המדינה חפץ מסר עדות במסגרת השלמת חקירה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו מסיימים ביקור בברלין וממריאים לפריס., 4 ביוני 2018. חיים צח, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח, לע"מ

כך ציינה למשל כי "משפחת אולמרט החזיקה דירה פרטית בתל אביב. כמעט ולא זכורות לי בקשות בנוגע לדירה זו. היו בקשות שהתייחסו לאירוע במעון הרשמי ואז הגבלתי את מספר המשתתפים ל-20. עוד העידה פרגו-ברנע: "לא אישרתי מסיבה לכבוד יום ההולדת של הנכד של אולמרט על חשבון המדינה. היו בקשות נוספות אבל במינון נמוך מאוד. אבל כשהשבתי בשלילה לא נתקלתי ביחס עוין כתוצאה מכך. משפחת נתניהו מעבירה בקשות לעיתים תכופות מאוד ובסכומים משמעותיים".

לשאלה מצד מי נתקלה ביחס עוין השיבה יועמ"שית המשרד: "כאשר הייתה הצטברות של תשובות שליליות לבקשות ולאישור הוצאות שהועברו ממשפחת נתניהו, וכאשר מי מגורמי המשרד הזין את משפחת נתניהו במחשבה שאני לא מאשרת בקשות שונות, נתקלתי ביחס עוין לעיתים מצד ראש הממשלה".

"נדרשתי להתמודד עם ניסיונות להערים על הנוהל"

פרגו-ברנע העידה עוד כי נדרשה "להתמודד עם ניסיונות להערים על הנוהל ועם הצורך לבקרה מתמדת באשר לנכונות הטענות והבקשות כאשר תשובות שליליות הובילו ליחס עוין כאל מי שלא משתפת פעולה. זה נועד לרכישות במעון הפרטי כגון - תיקון תריסים, תיקון נזילות, איטום, תיקון שביל". לדבריה, "מספר הבקשות לאורך כל השנים הוא עצום. אפשר לראות בפרוטוקולים השונים של ועדת השלושה ובהמשך בישיבות שונות בלשכה. נדמה לי שיש בקשות רבות נוספות שכלל לא הגיעו אלי".

לשאלת החוקר למה התכוונה בכך שנדרשה להתמודד עם ניסיונות להערים על הנוהל השיבה: "כאשר תיקון ליקויים שונים הוצג כתחזוקה למרות שהדבר מהווה השבחה, כאשר מצביעים על צורך דחוף בתיקון מיידי למרות שהצורך הזה לא קיים". כדוגמה לכך ציינה מקרה שבו נדרשה לאשר רכישת מזגן גינה (צ'ילר) חדש למעון הפרטי בקיסריה, מצד מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אייל גבאי שאמר כי המכשיר הקיים "שובק" - רכישה שנאמדה אז בכ-70 עד 120 אלף שקל. "הצ'ילר עובד עד היום, אגב", הוסיפה. "אני מקווה שהוא ימשיך לשרת את משפחת נתניהו עוד שנים רבות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעון ראש הממשלה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה אחר, סיפרה פרגו-ברנע, ביקש גבאי כי תאשר הוצאה על תיקון נזילה, אך התאריך על הצעת המחיר שהועברה בפקס לצורך כך היה חודשים לפני כניסתו של נתניהו לתפקיד. בעדותה אמרה יועמ"שית המשרד כי ביקשה מהמנכ"ל הסבר על התאריך וכן לכך שעל גבי ההצעה סומן "וי" לצד חלק מהעבודות הדרושות, בשל חשדה כי מדובר בתיקונים שכבר בוצעו. "אמרתי לאייל שיש למשוך את הבקשה וראש הממשלה אכן משך את הבקשה. ייתכן שהיא הוגשה אלי בטעות", העידה.

בנוסף לכך העידה פרגו-ברנע כי עד המדינה בפרשות נתניהו ניר חפץ, ששימש בעבר יועץ התקשורת של בני הזוג, הוא המקור לחקירה הפלילית שנפתחה בנושא העסקתו של החשמלאי אבי פחימה בניגוד לנהלים. פרשה שבה שרה נתניהו לא נאשמת בעצמה, אלא רק סמנכ"ל המשרד עזרא סיידוף. לדבריה, "אין לי סמכות לקבוע אילו סמכויות יפקיד המנכ"ל בידי הסמנכ"ל. הניסיון שלי להגיד למנכ"ל שעזרא סיידוף סרח בסיפור החשמלאי נתקל בהתנגדות נחרצת מצדו".

סביבת ראש הממשלה: "משפחת נתניהו תמיד נהגה כחוק"

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לידיעה ב"חברת החדשות": "מסע ההכפשות היומי נגד ראש הממשלה ורעייתו לא מנע ולא ימנע ממנו להמשיך לעשות את הדברים החשובים למדינה בביטחון ובכל תחום אחר. מעולם לא גולגל שום תשלום פרטי של משפחת נתניהו על המדינה. לא ניקח חלק בפסטיבל ההדלפות שלכם ולא נגיב לכל פרסום מסולף, מגמתי ושקרי שאתם מציגים. משפחת נתניהו תמיד נהגה כחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully